Tips gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ranne, 24 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranne

Ranne Lid

7 feb 2014
    10
    1
    3
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 4,5 maand is vanaf zondag ziek. Hij heeft koorts wat wisselt tussen 37,9-39,4. Laatste twee dagen als hij wakker is veel huilen en klagen. Wil liever niet op zijn rug liggen en als ik hem oppak begint hij harder te huilen. Hij drinkt wel goed, plast wel minder. Gewoon uitzieken of toch langs de huisarts?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Voor zo'n kleintje vind ik t best al een lange periode. Volg je gevoel en met zo'n ukkie bel je echt nooit te vaak. Rond die tijd kreeg mn dochter dr eerste tandjes overigens dus allicht dat daar je ellende vandaan kan komen. Officieel is er geen verband tussen tandjes en koorts maar ik geloof iedere mama daar toch wel zo haar eigen ervaringen mee heeft.

Ik belde meestal de assistente als ik zoiets van ik vertrouw t niet helemaal. Meestal was t even luisteren naar de longetjes, oortjes controleren, temperaturen en in dr mondje kijken en hoe t verder gaat aanhoren.

Laatste keer dat ik belde omdat ze t wel heel erg benauwd leek te hebben lag ze ineens opgenomen...bronchiolitus. longen vol met slijm, dat hoorde je van een meter afstand en een saturatie niveau die erg laag lag. Belde dus weer niet voor niks.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Protocol is na 72 uur nog koorts, laten beoordelen. Ik zou dus bellen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Inderdaad 3 dagen koorts, dus boven de 38,5 is even een afspraak maken bij de dokter. Hij voelt zich duidelijk niet fit, het is geen moment opname dus het kan geen kwaad hem even na te laten kijken door de huisarts.
    Ik zou dus morgenochtend even bellen als er nu verder geen acute veranderingen zijn.

Deel Deze Pagina