Welke speen voor nutrilon AR?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Essie28, 13 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Dan weer te klein.dan weer te groot.
    Ik heb alle flessen ik wil alleen weten welke speen jullie gebruiken en hoelang hij of.zij dan over zn flesje doet.

De difrax 3 standen speen.vind hij helemaal niks te hard die speen denk ik.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier de difrax fles met M speen. Had iets andere voeding (Hero Comfort) maar het idee is het hetzelfde, ik ook wat verdikte voeding.
    Maak je de voeding wel aan met gekookt water zodat de poeder goed oplost? Anders kan het ook zijn dat de spenen door de klontjes in de voeding verstopt raken. Hier ging het zelfs door de difrax M-speen vrij vlot.
    Oh als hij difrax niks vind kan je wellicht de level 2 of 3 speen van dr. Brown proberen? Die spenen zitten weer precies tussen de difrax spenen in. De level 2 speen is iets kleiner dan de M-speen en de level 3 speen iets groter dan de M speen en weer iets kleiner dan de L-speen van difrax.

3. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Doen jullie de voeding in gekookt water?
    Ik had dat een keer gedaan toen kreeg ik juist klontjes.
    Ik ga de difrax m speen proberen ik heb dat nu 2 keer gehoord dus moet.goed zijn!
    Hoelang doet.jouw kindje over zn fles

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nou ja deed... zoontje is inmiddels 2,5 ;)
    Maar ik deed 1/3-1/2 deel gekookt water in z'n fles (of een apart bekertje, vond de difraxfles een beetje rot roeren) en dan voegde ik de melkpoeder toe. Dit roerde ik dan met een vork of een kleine garde goed door. Daarna deed ik het in de fles en vulde de fles bij met koud water uit de kraan tot de totale hoeveelheid. 150+5 wordt dus zo'n 170cc.
    Hier deed hij er met de difrax speen maat M zo'n dik 15 minuten over. Had het liever wat langer gehad, maar hij pakte geen enkele andere speen meer omdat hij die stevige van de difrax gewend was. Maar hij had er geen last meer van, dus het toen zo gelaten. Nog even extra ingedikt met JBPM maar dat was ook een gedoe, dus toen geprobeerd zonder en dat ging ook goed.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij gebruiken de difrax S speen voor de nutrilon AR voeding en dat gaat prima, op dit moment doet onze kleine man ong 30 minuten over zijn fles van 150cc+5 schepjes. Hij is pas sinds kort over naar deze grotere flessen, hiervoor kreeg hij 120cc+4 schepjes en daar deed hij toen ook ong een half uurtje over op het laatst, toen hij nog wat kleiner was deed hij er vaak ruim 45 minuten over.

Wij maken de flessen met gekookt water en koud water tot het de goede temperatuur heeft, daarna de poeder erbij, de dop erop en vervolgens een seconde of 30 flink schudden anders blijven we klonten houden.

Deel Deze Pagina