Mijn zoontje wordt de laatste tijd telkens vaker wakker 's nachts. Hij sliep altijd prima in de nachten, overdag wat minder goed, maar dit wisselde. Maar sinds 3/4 weken huilt hij soms in zijn slaap en nu de laatste 2 dagen is het nog erger geworden, eergister ben ik anderhalf uur bezig geweest van 4 tot 05.30 hem te sussen. Over zijn hoofdje aaien, even bij ons gelegd, maar hij bleef huilen tot ik hem paracetamol en een flesje heb gegeven. De volgende dag heb ik gekeken en zag ik onder eigenlijk niks, het voelt wel hard als ik mijn vinger in zijn mondje doe maar volgens mij voelt het altijd al hard, maar ik zag bovenin een wit puntje, stipje zeg maar, maar ik geloof dat ik dit ook eerder heb gezien..maar dit weet ik niet zeker... Is zo'n stipje dan misschien een tandje of krijg je dat niet te zien als stipje? Gister was hij erg hangerig in de ochtend maar overdag wel weer vrolijk. Kan dit ook bij tandjes? Dat een kindje overdag dan wel weer de oude is? Of betekent dit dat het dus geen tandjes zijn omdat hij dan echt de hele dag huilerig zou moeten zijn? Afgelopen nacht en vandaag weer hetzelfde, ik heb hem vannacht zo'n 3x horen huilen, maar deze keer stopte het binnen 5 min. In de ochtend hangerig en moeilijk aan het slapen te krijgen maar als hij eenmaal slaapt dan gaat dat wel goed overdag. Tijdens de pap gaat hij de laatste dagen huilen/klagen, ook weer zo'n symptoom. Pffff...ik zit maar te gissen. Zijn er meerdere vrouwen die nu met hun kindje in hezelfde schuitje zitten en het vermoeden hebben dat er tandjes doorkomen? Wat ook zo apart is, hij werd altijd vrolijk wakker in de ochtend, kletsen en brabbelen en nu wordt hij elke keer huilend wakker.. Ik voel me zo machteloos, ik vind het zo akelig hem te zien huilen en ben zo bang dat ik straks iets over het hoofd zie, dat het helemaal geen tandjes zijn maar dat hij iets onder de leden heeft. Overigens is zijn temperatuur ietsje hoger dan normaal, 37.2, maar het is geen verhoging.
Hi8hi het sprongetje. De 6 maanden sprong is best heftig.Eigenlijk vond ik het de heftigste van alles tot nu toe.Duurde 2 a 3 weken. Hangerig,huilerig,paar keer wakker snachts, minder eten, niks is goed.En nog geen tanden. Lekker veel knuffelen en snachts hebben wij Lucas laten liggen.Maar hij deed zeurend huilen en niet echt huilen zeg maar. Sinds het sprongetje ook dromen en nachtmerries.Dan ga ik hem even knuffelen en leg ik hem na 2 min weer terug in bed.
Ik had het kunnen schrijven Nou ja, bijna wel. Jamie slaapt de laatste 2 weken ook opeens zo slecht. Terwijl hij altijd al nachten maakte van zo'n 12 uur, wordt ie nu opeens weer elke 4 uur wakker. Eigenlijk wil ik hem dan geen flesje geven, maar als dat de enige mogelijkheid is dat je hem weer rustig krijgt, wat doe je dan Hij komt ook slechter in slaap dan normaal. Gisteravond heeft hij van 12 uur 's nachts tot half 2 liggen 'spoken', kletsen/rollen/spelen in z'n bedje. En maar niet slapen. Hier komt er wel een tandje door, is nu nog een wit puntje, maar ze vertelden mij dat dit toch echt wel een tandje was. Maar ik hou het toch voor een groot deel ook maar op een sprongetje, en aangezien die nu al zo'n 2 weken duurt, hoop ik dat hij zo weer voorbij is...
Mijn zoontje is een paar dagen jonger en heeft precies hetzelfde. Ondertussen zijn er hier al een aantal tandjes door aan het komen (scherpe witte randjes) en hij knoeit ook enorm met zijn flessen. Slapen is ook drama. Hoor hem vaak ineens even gillen. Schijnt dat ze rond deze periode ook gaan dromen, dus dat zal ook wel even heftig voor ze zijn. Succes! Even doorbijten
Dus toch een groeispurt, ja want ik vind het al zo lang duren, het is echt al sinds 5.5 maand ongeveer gaande, nou ik hoop gauw weer een hele nacht door te kunnen slapen. Maa rik houd telkens maar in mijn hoofd; het is een voorbijgaande fase Wij zijn trouwens aan het overwegen hem naar de babykamer te verhuizen deze week, althans mijn man wil het graag, en tja ik vind het aan de ene kant wel gezellig maar misschien wordt het toch tijd dat we niet meer hoeven te sluipen, en als de wekker van mijn man om 05.15 afgaat is het ook niet bevorderend voor mijn zoontje om door te slapen..maar adviseren jullie te wachten tot na deze groeispurt of kan ik dat gewoon nu doen? Na de spurt zijn er namelijk misschien weer andere dingen zoals doorkomende tandjes of iets anders, dus dan gaat het maar door.. het in slaap vallen ging net ook weer goed, het is dus echt gewoon snachts en vroeg in de ochtend, en dan in de middag draait hij blijkbaar bij, apart..
ik dacht hier dus ook dat het tandjes waren bleek zoey een keelontsteking te hebben dus ff goed in de gaten houden hoor Ik wil niet zeggen dat het zo is en misschien zijn het wel tandjes kan ook heeel goed hoor