Vragen over borstvoeding omtrent reflux/kma

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door balleke, 8 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik heb paar vragen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Maar zal eerst effe het verhaal uitleggen.

Mijn eerste zoon had geen problemen met voedingen. Ik heb hem vanaf het begin de fles gegeven.
    Mijn tweede zoon vanaf het begin ook de fles geven, maar bij beide altijd getwijfeld om de borst te geven.

Nu komt het mijn tweede zoon had erg veel last van reflux, sowieso onrustig kind en kma.
    Nu heeft mijn verlos het advies gegeven om de fles te geven ivm het verleden van mijn tweede zoon/stress van mij kant omtrent reflus en kma, maar toch knaagt het aan me dat ik nu de borst wil geven... Maar ik twijfel eennorm, want wat haal ik op mn nek.

1. stress omtrent reflux/kma
    2. kan ik het wel op mijn gemakje de borst geven terwijl de andere twee rond lopen en miss wel (vrij wel zeker) ondeugend zijn.
    3. Hoelang ben je met voeding bezig?
    4. En is het verstandig om meer uren af te nemen kraamhulp, want ik heb nu 3 uur.

Hoe doen jullie dat en hebben jullie daar ervaring mee???

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Niemand??:(

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb een dochter met kma en door de kma had ze hevige reflux. Ze krijgt bv en daarvoor ben ik op dieet (koemelk, ei, soja, noten en zaden moet ik volledig vermijden). Nu gaat het uitstekend :) Geen refluxklachten meer!
    Inmiddels gaat het voeden ook super makkelijk, maar dat moesten we allebei wel leren. Sowieso zou ik daarom meer kraamzorg aanvragen!

4. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hij had verborgen-reflux (dus hij spugt het niet uit, maar slikt het weer terug in) Met of zonder Nutramigen moest hij medicatie voor zijn reflux, maar ik ga er vanuit dat dit kindje het niet heeft.

Verder niemand die mijn vragen kan beantwoorden??????

5. sugarholic

sugarholic Nieuw lid

12 jan 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeker meer uren kraamzorg nemen of mijn man korte dagen laten werken. Oma langs laten komen zou misschien ook kunnen.

Mijn zoon had als baby sterke reflux (zonder allergie) en kwam elk uurtje :$:(. Ik heb er nog een rondlopen gehad en dat is nogal wat.
    Maar ja, borstvoeding is wel bekwaam, altijd bij de hand, gratis, goed voor de ontwikkeling enz. :D.

Mijn derde heeft gelukkig geen last van spugen en het is veel handiger dan flesjes geven, al zeg ik het zelf :p. Bij mijn eerste heb ik best vaak nog een flesje her en der gegeven ;).

Vergeet niet, zelf als je maar 8 dagen borstvoeding geeft, heb je die 8 dagen toch in je zak.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Het zal soms pittig zijn met 2 loslopende draakjes maar niet onmogelijk.
    Hoe lang drinken per voeding verschilt per kindje van 5 min. per borst tot een uur in totaal. Maar je wordt er vanzelf handiger in, om bijv. tijdens het voeden rond te lopen, je kindjes uit elkaar te halen, etc ;) en je kleine gaat op een gegeven moment vaak ook sneller en effectiever drinken waardoor het minder tijd kost.
    Met borstvoeding heb je in elk geval nog een hand vrij, met een fles niet.
    Hier had dochter reflux door KMA maar toen ik op dieet ging waren die klachten weer weg. Mocht er medicatie nodig zijn, kan dat natuurlijk ook in combi met borstvoeding.
    Dieet voor allergieen is even wennen maar heel goed te doen en deed het na een paar weken moeiteloos.
    Wat betreft kraamzorg zou ik wel volledige kraamzorg nemen. Dan hoef jij je minder druk te maken om je andere kids en is er meer aandacht voor de borstvoeding. 3 uur is gewoon erg weinig omdat de kraamzorg dan vaak maar bij 1 voeding aanwezig is en bij ons proberen we de eerste dagen bij 3 voedingen aanwezig te zijn zodat we het ook goed kunnen begeleiden.
    Je kunt altijd nog minder afnemen als je in de kraamweek het toch wat teveel vindt.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met 2 ukkies die rondlopen en geen ervaring met bv bij jezelf zou ik gewoon de max afnemen aan kraamzorg! En ook vragen om een ervaren bv-vriendelijke verzorgster!
    Als het teveel is kun je altijd minderen, omgekeerd is veel lastiger.

Zorg dat je ook van te voren al een nummer van een lactatiekundige hebt mocht er weer sprake zijn van reflux. En bel vooral vroeg, liefst meteen als je het idee hebt dat er iets niet goed zit.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    1. S heeft verborgen reflux, ik zie echter niet in wat er anders is aan borst of fles?
    2. Gaat hier prima. Maar dat heb je toch ook met de fles?!
    3. 5-15 min, in het begin wat langer
    4. Ik zou het maximale aantal uren nemen, ook gezien het feit dat er al twee hebt. Als het mogelijk is je man minstens de eerste week vrij laten nemen

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    of liever nog, man vrij laten nemen als kraam weg is.

10. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    @Reb88 thanks
    @Dirksmama. Ik was sowieso van plan om snel in actie te komen. Heb de verlos ook laten weten, want ik heb geen zin om weer 3weken aan te kijken en na 4 maanden kregen we eindelijk de juiste voeding en medicatie.
    @Salapio mijn man is sowieso week of twee vrij en schoonmoeder helpt ook mee, maar idd miss wel handig om toch meer uren af te nemen.

Deel Deze Pagina