Follikel vraagje..

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by sannetjes, May 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sannetjes

sannetjes Lid

Apr 5, 2013
    22
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij zitten inmiddels in de 4e ronde van ovulatie inductie met gonal f.

Eerdere rondes kreeg ik de pregnyl spuit wanneer mijn follikel ongeveer 20 mm was. Echter bleef mijn baarmoederslijmvlies elke keer aan de dunne kant (5,8 - 6,5 mm).

Deze ronde was het advies om wat langer door te gaan met gonal f om te kijken of het baarmoederslijmvlies dikker zou worden en de follikel uit zichzelf zou springen. Het baarmoederslijmvlies was inderdaad dikker (8,8 mm) alleen was mijn follikel niet gesprongen en inmiddels 28mm. Toen direct alsnog pregnyl gekregen.

Is de kans op zwangerschap deze maand verkeken doordat de follikel zo groot was? (Overrijp?) Of is er toch nog hoop? Deze vraag ook bij mijn arts neer gelegd maar daar kreeg ik een beetje vaag antwoord van, zo van ja alles kan..

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Het kan zijn dat hij springt, maar het kan ook een cyste worden.
    Je zou moeten vragen of je nog een echo kunt krijgen of dat ze je progesteron op 7 dpo nog even kunnen testen om zeker te zijn dat de follikel gesprongen is.

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    Belgiƫ
    Ik zou het nadien ook nog eens laten nakijken met een echo of bloedonderzoek; of je nu wel degelijk een eisprong hebt gehad.
    Een huisarts kan daar waarschijnlijk geen antwoorden op geven hoor, best contact opnemen met je gyn of vpk.

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Mijne is eens >26 mm geweest en gewoon gesprongen. (goede progesteronwaarde en temperatuur steeg mooi). Dit was zonder pregnyl, want ik mocht niet klussen ivm 3 grote follikels. Wij hebben toen wel geklust en heb er 1 zoontje door gekregen :)

Deze keer was mijn follikel ook 26mm en toen heb ik pregnyl gekregen en ook weer een goede eisprong gehad, de eisprong was wel veel sneller na de pregnyl dan de vorige keren met kleinere follikels.
    Ik zou idd een week na de pregnyl je progesteron laten bepalen en eventueel een echo vragen.

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik zou over een week progesteron laten prikken. En over dat dunne bmsv zou ik me niet druk maken hij is bij mij op de echo tijdens de folikel metingen altijd maar 3. Nog wat mm maar ik ben er al 3x zwanger mee geraakt.

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Bij ons was de laatste iui waarbij ik juist 2 grotere follikels had dan de andere keren, gelukt. Normaal zaten we op dag 12 van de inseminatie en dit keer dag 14. Ik helemaal in de stress want 't zou de laatste keer zijn. Dus was ook bang te laat te zijn. Maar nee! Zit nu een klein dametje in m'n buik.
    Succes!

7. sannetjes

sannetjes Lid

Apr 5, 2013
    22
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb gevraagd om bloed te laten prikken maar mijn arts vond het niet nodig. Moet nu op cyclusdag 3 een uitgangsecho laten maken om te kijken of ik opnieuw mag starten met gonal f.

Ergens wel een geruststelling dat er meerdere toch zwanger zijn geraakt met grote follikels. Ik merkte inderdaad ook dat ik sneller een eisprong voelde na pregnyl in vergelijking met eerdere rondes.

Share This Page