Met ons mee-eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Lous1982, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi allemaal!

Floor is net een halve maandje 1 en ik wil eigenlijk gaan proberen of ze met de pot mee kan eten. Vanavond eten we broccoli, aardappel en gehakt, dit lust ze best, denk ik (ik heb een potje klaarstaan, als back up ;)).

Hoe deden/doen jullie dat? Een beetje voor haar apart houden en prakken en dan gezellig met z'n allen eten? Of eet jouw kindje vooraf? Of laat je je kindje zelf met de handjes pakken?

Ik hoor het graag!!

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik zou gezellig met zijn allen aan tafel gaan eten ik kook de aardappelen en groente altijd zonder zout maak voor hem een apart prakkie met een klein beetje vleesie erbij.

Tot op heden voeren we hem nog en geef ik hem een paar stukkie brocolli of wat dan ook om zelf te happen dat gaat echt prima sinds hij mee eet lust hij de potjes niet meer op spagetti na dan :)

Succes vanavond ;)

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John eet al een tijdje met de pot mee, nog wel wat geprakte (wel steeds meer stukjes) maar wil nu ook beginnen met dat hij zelf gaat eten (brood kan hij nu ook sinds een paar weken eindelijk) verder eet hij als wij ook eten, lekker aan tafel:)

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier aten ze al heel snel met de pot mee, kook altijd zonder zout. Prakken zou ik niet meer aan beginnen bij een 1-jarige, hier aten ze op deze leeftijd allang zelf (was ook niet altijd even handig hoor :p). Gewoon kleine hapjes voeren, ze geeft vanzelf wel aan als ze zelf wilt eten. Dan geef je haar ook een vorkje, al at dochter hier wel lang liever met haar handen, broer is netter die eet liever met een vork en kan het ook veel netter.

En ja we aten altijd met het hele gezin al vanaf dat ze warm aten deden we dat. Gezellig!

5. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Onze kleine man doet dit ook al een tijdje, of liever gezegd, wij eten met hem mee ;) Kijk wat hij kan eten en dat nemen wij ook, wel zo handig met koken ;) Nu kook ik niet met zout en pakjes, vlees voor hem kruid ik niet. Aardappelen prak ik, rest snijd ik heel klein. Sinds 2 weken eet ie ook op dezelfde tijd,gezellig! Smakelijk eten!

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eet ze sinds ze 8 maanden is mee met de pot. niks geprakt, gewoon in kleine stukjes, die ze met haar handjes kan pakken en opeten. inmiddels is dat een vork geworden. hele stukken en afhappen dat vindt ze hier maar niks, dus ik snij het wel in stukjes voor haar. Is zo veel gezellig samen :D

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter had rond 11 maanden een niet eet fase. We zijn toen cold turkey overgegaan op met de pot mee en grote stukken. Vond ze wel interessant dus ze probeerde gewoon alles, soms ging het bord leeg en soms niet..

Wij hebben geen potjes aangeboden als ze niet at..

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    heh? heeft ze al die tijd potjes op dan? Nooit eens een keer vers?

Hier eet lydia vanaf nu ook met de pot mee, tenzij we nasi ofzo hebben, dan krijgt ze iets uit de vriezer. Maar macaroni eet ze wel mee, haal eerst haar deel eruit voor de kruiden erin gaan. Aardappels enzo gaan gewoon in kleine stukjes, pureer nog maar heel weinig.
    Als we in de stuurhut zitten geef ik dr eten (kinderstoel past niet dus zit ze in de box) Als we aan tafel eten half om half omdat ze nog heel veel op de grond gooit in dr enthousiasme

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    En hoe is het gegaan :)

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik laat Yara nu al wennen. Ze krijgt een half potje en ik prak op mn bord iets appart (wel gewoon met zout gekookt) zonder jus erover. Dat eet ze daarna vrolijk mee

ook rijst gerechten vind ze erg lekker.

Gewoon doen, ze gaan er niet dood aan en je merkt vanzelf wel waar je kindje goed op reageerd!

suc6!

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe is het gegaan vanavond?

Ons meisje at vanaf een maand of 8 met ons mee, aan tafel en hetzelfde als ons. Toen at ze grotere stukken met de handjes, sinds haar verjaardag ongeveer eet ze aardappels etc met een lepeltje en bami met een vork. Vind ze super gaaf en als ze het niet lust, probeert ze ons te voeren. Ik kook in principe niet apart voor haar, gewoon zonder zout en lust ze het niet ( en da's best veel ondanks dat ze alles heeft leren eten is ze gewoon kieskeuriger geworden ) dan eet ze fruit of brood oid.

12. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi dames!!

Leuke suggesties!! En het eten ging prima! Ze vond het erg lekker en at lekker door. Ze boog steeds naar voren om nog een hapje te krijgen.

Om even een vraag te beantwoorden: jawel hoor, ze heeft een tijdje vers gegeten, vanaf 6 maanden. Ik kookte elke dag en ze at het gretig op. Maar ik kookte altijd apart en toen ik het erg druk kreeg met werk en een studie, ben ik potjes gaan geven en wachtte het moment af waarop ze gewoon met ons mee kon eten. En dat gaat blijkbaar prima!!

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja lekker doen joh! Hier vanaf het begin meegegeten, veel makkelijker dan apart koken. Hij eet volledig mee met 9 maanden, daarvoor geen vlees/ei.
    Ik geef hem ook een vork en lepel en dat is echt helemaal super, hij vindt eht geweldig ;)

Deel Deze Pagina