goedenmiddag.. Onze zoon is nu 7 weken en is zo rond de 5 kilo ( weet t niet precies nu) Nu geef ik half borstvoeding en half kunstvoeding (om en om) omdat ik langzaam aan het afbouwen ben. Hij heeft nog niet echt een ritme. Maar probeer om de 4 uur te voeden. (Begint om 7 uur en eindig om 23.00)... Soms komt hij om de 3 uur.. hij krijgt per fles 135/4,5 (150 ml) Hoe zit het nu precies met de hoeveelheid voeding die hij mag en nodig heeft?? (in combinatie met de borstvoeding) En als hij vaker dan die 6 voedingen komt hoeveel mag hij dan krijgen?? En als ik een extra flesje ga geven ipv een borst moet ik dan de hoeveelheid aanhouden die hij nu krijgt? Weet t ff niet meer.. groetjes.....
Hoi! Qua borstvoeding zit er geen maximum aan wat je mag geven. Je mag zo vaak aanleggen als je zoontje wil. Qua flesvoeding zit er wel een maximum aan. Als je zoontje 5 kg weegt, zou hij maximaal 1 liter flesvoeding per dag mogen krijgen. Als je fles en borst combineert en omdat je zoontje nog klein is, zal je hier waarschijnlijk niet aan komen. Heel veel kindjes van de leeftijd van je zoontje hebben nog geen ritme, dat is heel normaal! Het kan ook zijn dat je zoontje nu in zijn eerste sprongetje zit, dan zijn kindjes vaak wat onrustiger. Het komt vanzelf. Als je een extra flesje gaat geven in plaats van een borstvoeding, mag je de hoeveelheid aanhouden die je nu geeft. Misschien is het makkelijker voor de dosering om 150 ml water met 5 schepjes voeding aan te bieden en wat je zoontje niet wil drinken weg te gooien. Groetjes Linda
dat ie geen ritme heeft is idd logisch en maakt ook helemaal niks uit voor ons!!! de hoeveelheid flesvoeding was op advies van cb, vind t ook erg onlogisch met halve schepjes daarom mijn vraag aan jullie.. laten staan zal die niet doen, denk dat ik m een groot plezier doe met meer bedankt voor de snelle reactie..