Fiene is nu 6 maanden. Sinds 4,5 maand sliep ze prima door, van 22.00-8.00u, maar sinds een paar weken wordt ze 's nachts wel een keer of 6 wakker. Nu weet ik dat dat een fase is, dus vind het niet zo erg, maar sinds een paar dagen wil ze tegen 5.00u echt niet meer gaan slapen voor ze wat te drinken gehad heeft. Haar schema is nu (ongeveer): 07.00 fles 200cc 10.00 fruit (100-150 gram) 11.30 fles 200 cc 14.30 groente (100-150 gram) + beetje water 17.00 fles 200 cc 22.00 fles 200 cc Dit schema wisselt wel eens, maar dit is gemiddeld genomen. Ze krijgt sinds 4 maanden fruit en sinds 5 maanden groente. Ik heb nu nog de nr. 1 voeding voor haar (HA), maar die is over een paar dagen op en dan gaat ze naar de nr. 2 (Standaard). Dat betekent dat ze dan echt op het maximale zit en ik haar 's nachts dus geen melkfles mag aanbieden. Vannacht ging het ook goed toen ik haar om 5.00u water gaf (150cc!), daarna heeft ze bij ons in bed tot 7.30u doorgeslapen. Is dit water geven een goede oplossing? En houd ik het wakker worden niet in stand door haar steeds maar water te geven als ze niet meer wil slapen voor ze wat gekregen heeft? Is mijn schema zo goed of kan daar nog wat aan veranderd worden?
Hoi, De opvolgmelk is wat geconcentreerder dan de zuigelingenmelk, dus 800 ml Friso Standaard 2 zorgt nog voor wat meer verzadiging dan 800 ml Friso HA 1. Dat helpt misschien ook nog een beeje mee! Wat extra water tussendoor geven is prima hoor. Dit helpt ook voor een tijdelijk voller gevoel. Schema ziet er goed uit hoor. Wel/niet wat aanbieden melk/water 's nachts is een beetje moeilijk. Vaak een pseroonlijke keus. Het kan zijn dat ze straks vanzelf niet meer komt 's nachts wanneer ze opvolgmelk krijgt en meer vaste voeding. Je kunt even kijken hoe het gaat en ook wat je zelf prettig vindt. Groetjes Angelique
Bedankt voor je reactie! We gaan vanaf aankomende nacht beginnen om haar niets meer aan te bieden 's nachts en haar niet meer uit bed halen. Kijken of we op die manier de gewoonte kunnen doorbreken.