6 maanden en bijna geen fles meer willen

Discussie in 'Voeding' gestart door frederike80, 29 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    mijn zoontje van bijna 7 maanden wil zijn fles bijna niet meer :(...ik zal jullie vertellen hoe onze dag qua eten verloopt...

s'morgen als Rubin wakker wordt krijgt ie een papfles...daar drinkt meneer hooguit 100 cc van op...

om een uur of 10 krijgt ie wat stukjes banaan en wat van een fruithapje

tussen de middag krijgt ie een papfles met de rest van het fruithapje erdoor...meestal drinkt ie dan tussen de 60 en 100 cc...(meer wil ie echt niet)

smiddags kliert ie wat met een liga koekje en drinkt ie sap van friso

om een uur of 6 krijgt ie een potje van 200 gram (gaat helemaal op) + een babydanoontje

dan om ongeveer 8 uur weer een papfles en weer drinkt ie dan maar ongeveer 100 cc

hij slaapt wel altijd netjes de hele nacht door en is ook niet jengelig van de honger...wat doe ik toch verkeerd ?

ik zat te denken om m vanaf morgen een bordje bambix te geven tussen de middag...(brood vind ie niet echt lekker...vanmiddag paar stukjes geprobeerd)

2. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Misschien kun je 's ochtends pap geven met een lepel. Toch doorzetten om 's middags brood te geven, moeten ze ook aan wennen.
    Is het gaatje in de speen wel groot genoeg? Je doet in elke fles pap? Is dat nodig? (ik heb niet echt een idee meer van wat Maud met 6 mnd kreeg)

Het kan ook een periode zijn?!

3. aisca

aisca Actief lid

26 nov 2006
    377
    0
    0
    leerkracht
    Kudelstaart
    Sara at haar 4 flessen niet leeg, daarom ben ik over gegaan op 3 flessen. De ochtend fles drinkt ze niet leeg. Meestal laat ze 70 á 80 cc staan. De ander flessen gaan over het algemeen wel leeg.

Tussen de middag probeer ik een paar stukjes brood te geven. Lukt aardig. Waarom probeer je niet met geprakte banaan?

Ik heb het idee dat Sara de flessen gewoon saai vind. Voor afwisseling qua smaak geef ik soms een pyamapapje voor het slapen gaan of een fruitflesje in de middag. Gaat erin als koek.

Geef je echt elke fles pap of is het gewoon opvolgmelk?

4. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik zou lekker een bordje Bambix proberen. Nova drinkt ook niet altijd graag haar flessen, ze is dan heel onrutig aan het drinken, maar het bordje pap gaat er heel makkelijk in. Zo kom ik toch op drie flessen op een dag.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    frederike:
    Esmee is nu bijna 8 maanden en wil ook haast geen fles meer.
    ik heb dit met het cb besproken want ze wil ook geen pap smorgens ,heb verschillende geprobeerd maar vind het niet lekker.
    nou mag ze smorgens een broodje en zit ze op nog maar 1 fles, savonds voor dat ze naar bed gaat krijgt ze die, dat is een pyjama papje want vloeibare pap lust ze dan wel maar neit die dikkere brij.
    las dat je zoon niet gek op brood is en als je nou fruit op zijn brood probeerd?

6. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    dank jullie wel voor de antwoorden..ik zal eens wat gaan experimenteren :D

Deel Deze Pagina