6 maanden en geen fles meer willen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imke24, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Ons zoontje van 6 maanden wil sinds de laatste paar dagen z'n fles niet meer..
    We bieden hem wel steeds aan maar hij duwt hem meteen weg en zet hem op een huilen.
    Maak er nu pap van en dat gaat er prima in met een lepeltje maar kan hem toch moeilijk 5 keer per dag een bord pap maken ??
    Iemand tips?

2. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hebben het hier ook gehad rond die leeftijd. Was een fase. Erg apart maar hier was er na een paar dagen geen vuiltje meer aan de lucht. Misschien tandjes? Toen dronk onze dochter ook amper en wanneer ze ziek wordt is het hier ook nu nog vaak bal.

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Misschien spruw? Of wil jij het uit een tuitbeker/rietjes beker?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Krijgt hij tandjes door, of heeft hij spruw?

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter wilde rond die tijd ook geen fles.
    Heb er toen een fles afgehaald, ze kreeg toen nog 3x 180.
    Dat werd steeds minder.
    Met 8 maanden kreeg ze alleen smorgens nog een bord opvolgmelk met Bambix.
    Als ze der fles zag ging ze er gewoon vandoor 😂 Adios mam die hoef ik niet!

6. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Tuit beker nog nooit geprobeerd vind hem daar nog een beetje jong voor

7. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Vanaf 6 maand kun je het prima proberen, als je 1 met van die handvaten koopt kan hij het zelf doen, dat helpt misschien ook :)

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij hadden vorige week precies hetzelfde ( geef alleen BV). Borst weigeren, niks willen drinken. Paar dage later zat er een wit puntje in dr onderkaak ;).
    Misschien bij jouw kindje ook de oorzaak?

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Grotere speen proberen?

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze tweede hield vanaf 5,5 maand op met de fles, dit ivm hevige slokdarm beschadiging door reflux. Ze heeft nooit meer aan de fles gewild, ik gaf 3 keer daags pap met een lepel ochtend middag en avond

Daarnaast begon ik met de rapley, en wat ze at dat at ze en zo niet kon ze terug vallen op het bordje pap.

Onze derde stopte met de fles met 7 maanden, ook geen pap meer, we kregen het er niet meer in, zij begon met 7 maanden mee te eten en met 8 maanden aten ze beide volledig met de pot mee.

Mijn jongens zijn altijd echte flessen liefhebbers geweest de oudste tot 15 maanden en de jongste is nu 10 maand en is ook nog dol op zijn fles :p

Ik zou zelf wel gaan lepelen, iig ontbijt lunch en avond en dan tussendoor bijvoeding geven

Schema wat ik bij de tweede had was
    07.00 pap
    10.00 fruit
    12.30 brood proberen en aan de hand van hoeveel ze binnen kreeg bepaalde ik hoeveel pap ik na gaf
    15.00 soepstengel rijstwafel of nog een stuk fruit
    17.00 met de pot mee proberen te eten en volle yoghurt na
    20.00 pap

Die van 20.00 uur werd hoe beter ze overdag at steeds minder.

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.719
    113
    Ik heb dit gehad met mijn middelste dochter. Was bij haar een 'eigenwijze' fase. Ze was het type kindje dat te veel al wilde doen, voordat ze het kon. Dat maakte haar onrustig en de frustratie stopte ze in eigenwijs zijn met drinken en dus fles weigeren (terwijl ze wel honger had).
    We hebben wat trucjes uitgeprobeerd, o.a. Voeden in de wipstoel, liggend op aankledkussen op de bank e.d. En dan dronk ze soms opeens wel.
    Uiteindelijk leerde ze er een motorisch vaardigheid bij (volgens mij tijgeren of kruipen ofzo, is lang geleden dus weet ik niet meer zo goed) en dus ging haar wereld verder open en ging ze ook weer drinken.

Dus misschien, als het niet aan de speen ligt of spruw of zoiets, ligt het misschien er aan dat hij meer wil, dan hij kan.

12. Oxelsnor

Oxelsnor Actief lid

29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Zou het blijven proberen het is toch belangrijkste voeding nog momenteel. Misschien proberen om andere fles/speen te gebruiken.
    Het kan ook zijn dat die kleine nog wat last heeft van het warme weer.
    Succes !

13. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter had dat ook rond die leeftijd, ik deed inderdaad ook een bordje pap 's ochtends en dan nog maar 2 flessen van 200 cc, eentje begin van de middag en 1 voor het slapen, die gingen er dan wel in.

14. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Je hebt tuitbekers met zachte tuit. Kan prima hoor. Vaak willen flesweigeraars best wel uit een tuitbeker drinken.

15. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Zo te zien is het ook typisch iets voor deze leeftijd, kan me alleen niet meer zo herinneren dat we het met mijn zoon gehad hebben. Maar goed die wilde als baby altijd en veel eten ;)

Mijn dochter is nu bijna 6 maanden en wil ook ineens niet meer drinken. De papfles 's ochtends wel nog maar de overige flessen met moeite. Maar je geeft aan nog 5 flessen, zou het niet helpen om op minder flessen over te gaan zodat er meer tijd tussen zit? Hier nu op een schema met 3 flessen, is ze eigenlijk nog wat jong voor maar hierdoor drinkt ze de eerste en de laatste fles wel op en de middelste fles de ene dag beter dan de andere.

Ons schema is nu:

7.30u papfles 180cc
    9.30 u fruit
    10:00 - 12:00 slapen
    12:00 fles (deze drinkt ze moeilijk)
    14:00 - 16:30 slapen
    17:00 groente
    19:00 fles
    19:30 naar bed

Deel Deze Pagina