Oh wat vind ik het weer zwaar en zo sneu voor me zoontje. Sinds vandaag heeft ie opeens veel plekjes en kwam na zijn ochtendje slaapje met 39 graden koorts uit bed. Vanmiddag was het al 40 graden. Naar de dokter geweest en hij denkt misschien aan nu nog een ander virus door die hoge koorts. Als ik op internet lees word ik niet echt vrolijk want alle kinderen met hoge koorts hebben ook veel pokken en veel jeuk... ben.zo bang dat het nog veel erger moet worden Me dochter heeft het vorig jaar gehad. Dat vond ik al afzien maar die heeft maar 24 uur echt last gehad en wat lichte koorts... Iemand nog tips met waterpokken bij een baby? Of iemand die mij miss wat hoop kan geven want hoge koorts is dat ook echt erge waterpokken?
De koorts hoeft volgens mij niets te zeggen over hoe erg de waterpokken gaan worden. Mijn zoontje heeft het met 11 maanden gehad, zat echt volledig onder. Vreselijk. Enige voordeel was wel dat hij nog niet doorhad dat hij door zijn kleding heen kon krabben, dus hij bleef er vanaf. Verder hielp niets tegen de jeuk helaas. Nadeel is wel dat als ze het voor een jaar hebben, je niet met zekerheid kunt zeggen dat ze ervan af zijn, dus het blijft dan later afwachten of ze het nog een keer krijgen. Sterkte! Hopelijk valt het allemaal mee.
De enige tip die ik heb en wat ik ook heb gedaan bij mijn meisje (toen tien maande) die helemaal onder zat is badje met havermout vlokken. Ze is altijd een waterrat en als ze in bad mag vind ze dat geweldig, ze had domme dagen met de pokken dat ze niet te troosten was en dan hielp het bad altijd,,soms wel twee keer per dag.
Kidsclin bij de apotheek halen. Is wel prijzig maar verkoelt en helpt tegen de jeuk. Werkte bij mijn jongens super
Dank jullie wel. Vanochtend al badje met havermout gedaan. Dat werkte wel wat. Het ergste is nu het slapen. Als hij wakker is dan is ie wel wat hangerig maar nog wel te doen. Vanochtend 20 min geslapen en nu net weer maar 30 min... Heb die kidsclinn al liggen hier. Ga zo eerst maar zetpil geven en dan die kidsclinn wat smeren... en hopen dat ie straks nog wat slaapt... wat is het toch afzien die verdomde waterpokken
Probeer het zo te zien: de hoge koorts wil zeggen dat het lichaam heel goed aan het vechten is! Kleine kindjes krijgen gauw 39-40 graden maar dat kan geen kwaad, ik denk dat het dan juist sneller over is omdat de indringers dood gaan. Ik zou de koorts dan ook niet teveel onderdrukken met zetpillen maar voornamelijk gebruiken om wat hem wat beter te laten slapen Veel beterschap, de waterpokken heersen echt geloof ik dus ik hoop dat onze dreumes eronder uit komt
Ons zoontje met 9,5 maand ook waterpokken gehad. Zat binnen 2 dagen helemaal onder de pokjes! En ook hoge koorts, 39,7. Schijnt er toch echt bij te horen helaas. Hier was de koorts na 2 dagen over en toen kwamen er ook niet meer zoveel nieuwe pokjes bij. We kregen als advies KidsClin schuim en heb hem elke keer voor en na het slapen daar mee in gesmeerd. Leek wel te werken, dus misschien kan je dat eens proberen. Succes er mee! Lekker veel knuffelen <3
Aii zou anders kijken volr koelgel. Was t enige wat hier werkte. Mijn zoontje was bijna 1jaar had flink hoge koorts en zat onder tot en met ontstoken plekken
Havermout is al gezegd en vind ik nog steeds de beste manier om de jeuk (ook op intieme plekken) te verzachten. En de blaasjes drogen sneller uit. Ik deed mijn kids bij erge last gerust meerdere malen in bad en ook 's avonds voor het slapen gaan. Ik sluit me aan bij blondine. Koorts zorgt er voor dat de ziekte bij je kindje sneller bestreden wordt en is dus echt heel 'nuttig'. Ik geef mijn kinderen gerust een zetpil of pcm hoor, maar alleen als het nodig is. Dus om ze te helpen slapen of als ze zich echt beroerd voelen door koorts of pijn natuurlijk. Anders is het eigenlijk niet nodig en zijn kinderen met koorts sneller beter. Beterschap iig!
sudocrem op de plekjes helpt ook, het stilt de jeuk, kalmeert de huid en helpt bij de genezing. bij mijn dochter ben ik destijds gestopt met de andere smeerseltjes en alleen maar sudo gaan smeren. Arme kleintjes. Mijn dochter had er ook buikgriep bij en moest vreselijk overgeven.