Rode hond?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daphne, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mitchell zit onder de uitslag. Ik heb gezocht op waterpokken, maar het ziet er heel anders uit en hij is niet ziek. Ook mazelen zijn het volgens mij daarom niet. Nu vond ik dit over rode hond:

    Bij Mitchell begon de uitslag inderdaad achter en daarna op zijn oren. Hij is alleen niet verkouden en heeft volgens mij ook geen pijn. Iemand enig idee of het dan toch rode hond kan zijn? De vlekjes zijn overigens heel droog, net of hij een super droge huid heeft en worden korsterig.
     
  2. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik weet niet of je kleintje de rode hond al kan krijgen of dat hij nog antistoffen meedraagt van jou.

    Is het geen eczeem? Dat kan ook korsterig zijn. Bij Lynn begon het eczeem ook achter de oren.

    En als je echt uitsluitsel wil hebben, moet je bij de HA wezen (maar dat wist je vast al ;) )
     
  3. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Het is binnen 1,5 dag komen opzetten en zit alleen in zijn gezicht, dus ik denk niet dat het eczeem is eigenlijk. Het schijnt ook niet te jeuken, want hij krabt er niet aan. Overigens zit hij écht helemaal onder en ik denk niet dat dat bij eczeem zo snel gaat. Toch?
     
  4. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Een foto staat inmiddels op zijn site, in het fotoboek, bij "vijfde maand".
     
  5. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Eczeem breidt zich meestal wel uit over het hele lichaam.

    Ik heb naar de foto gekeken en vindt het er als huiduitslag uitzien...als een reactie op iets. Nieuw wasmiddel, voeding of kwijlt hij veel door tandjes? Ben geen arts natuurlijk. Hij is verder ook niet ziek?

    Bij de 5e of 6e ziekte krijgen ze ook vlekjes, maar daar gaat koorts aan vooraf.
     
  6. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Ik vind het ook gewoon als huiduitslag uitzien.
     
  7. ilonas

    ilonas Lid

    24 nov 2005
    90
    0
    0
    medewerker sociowoning
    Lijkt mij ook uitslag.Onze zoon heeft het in zijn hals.Ziet er hetzelfde uit.De ene dag is het duidelijker en vuriger dan de andere dag.Hij lijkt er geen last van te hebben.
     
  8. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Het is moeilijk te zien op de foto, in vergelijking met in het echt. Vooral op zijn oor, zitten de vlekjes (zijn allemaal hele kleine vlekjes, met iets van een kern) bovenop elkaar. Zijn hele oor is bobbelig van structuur.
     
  9. vosje

    vosje Actief lid

    25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    Wout heeft op het moment ook eczeem.
    Het is bij wout begonnen met kleine rode plekjes en er kwamen later gelige korsjes op. en dit begon achter op zijn hoofd naar zijn oor.
    Wat ik op je site heb gezien zag er niet het zelfde uit, maar je zal wel verschillende soorten eczeem hebben.
    In het begin jeukte het ook niet bij wout.

    Succes
     
  10. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hoeft niet, Lotte had bij de 6e ziekte eerst uitslag en daarna pas koorts..

    In eerste instantie zou ik ook aan huiduitslag denken of een reactie op iets..
     
  11. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Inmiddels wordt het steeds erger. De vlekjes achter zijn oren zijn helemaal korsterig geworden en open gegaan. Ook tussen zijn billen is het begonnen en op de rest van zijn lijfje zie ik ook al wat komen. Vanochtend vroeg meteen de dokter gebeld. Helaas kan ik pas om 10 voor 6 terecht. Ik houd jullie op de hoogte.
     
  12. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Het is toch eczeem. Ik heb hydrocortisol gekregen en moet een week smeren. Verder geen verdere afspraak gehad en geen informatie, niks. Iedereen met een goede tip, dingen waar ik op moet leggen (zoals: nageltjes goed kort houden, goed afdrogen) let me know. Thanks allemaal voor het meedenken.
     
  13. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Balen dat het eczeem is! Maar gelukkig is geen enge ziekte ofzo

    Bij eczeem niet te vaak in bad en goed uitkijken met andere smeerseltjes. Als ik met zwitsal in de weer ga, heeft Lynn zo weer uitslag te pakken.
     
  14. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Zwitsal vind ik sowieso drie keer niks, dat droogt zo uit, dus dat gebruik ik niet. Ik gebruik helemaal geen zeep om te wassen en zelfs geen shampoo. Ik was hem met water en als hij in badje gaat (3-4 keer per week) dan gebruik ik Weleda.

    Mitchell zit overigens op babyzwemmen. Enig idee of ik hier mee door kan gaan?
     
  15. Debby18

    Debby18 Actief lid

    2 apr 2006
    317
    0
    0
    beste daphne,

    mijn zusje en ik hebben ernstige eczeem gehad, en daarbuij was het beter dat wij niet zwommen, omdat choolhoudend water de huid nog meer uitdroogd, het dus zal verergeren. Mijn moeder deed ons in bad met Balneum badolie, extra vettend. Zij redelijk prijzige flesjes maar houden de huid goed vet. Pas wel goed op met hydrocortisol! Dit is ween hormonencème, die niet erg lang achter elkaar gebruikt mag worden. Het bevat namelijk een hormoon wat wordt gemaakt in de bijnier, dat zorgt voor de groei!

    succes!

    xxx Debby
     
  16. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    daphne zoals je weet heb ik ook eczeem en kan ik al 5 weken daardoor niet zwemmen.
    Kailynn gaat maar 2x per week in bad op donderdag en zondag.
    elke dag smeer ik haar in met olie.
     
  17. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Thanks voor de tips ladies!
     

Deel Deze Pagina