Ik ga begin maart bevallen... En het wordt een jongen.. Nu is mijn vraag... Als het kindje in maart geboren is moet ik het dan al een echt winterjasje aan doen of gewoon een vestje? Als het al een echt winterjasje aan moet... welke maat kan ik dan het beste gaan halen? Ik moet daar nu al voor gaan kijken ben ik bang.. omdat tegen de tijd ik het nodig ben de zomerjassen alweer in de schappen hangen bijna... Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan?
Ik zou bij prenatal een jasje kopen in maat 56 ... Of je man/vriend/moeder/vriendin/... er om sturen in de kraamweek. Ik denk dat de kans groot is dat het nog behoorlijk koud is, dus een lekker jasje is wel fijn. Maar een goed wollen vestje is ook prima. Verder werk je toch met 1 of 2 dekentjes in de wagen enzo ... En hangt ervan af hoe goed je kindje zichzelf kan warmhouden Mirre is geboren in december. En ik heb van te voren een jasje gekocht bij prenatal in maat 56. Was veeeeel te groot
Ik zou wel een winterjasje doen... ik had er toen 2 liggen, maat 50 en maat 56, maar maat 50 paste ze helaas niet! ik zou denk ik eentje halen maatje 56 of 62!
Ik was 11 maart uitgeteld (pas bevallen op 21 maart maar dat terzijde) maar ik had ook een winterjasje maat 50 gekocht. Alleen was dat jasje veel te groot en daarbij was het weer heerlijk daarna. Was gewoon geluk hebben. Kijk anders bij de zeeman (zou ik nu al doen, nu voldoende keuze) daar heb je voor een paar euro een winterjasje en mocht het niet nodig zijn is het niet zoveel geld wat je dan kwijt bent!
Ik heb tijdens de zwangerschap een jasje gekocht. Dylan heeft hem maar een paar keer aangehad. Ik vond vestjes veel makkelijker. Ik had wel een lekkere zak in de maxicosi.
lekker vestje en dekentjes is gemakkelijker denk ik. Als het echt heel erg koud is, ga je toch ook niet heel vaak met ze naar buiten die eerste tijd, behalve een stukje naar de auto en weer naar binnen ergens.
Jesper is van september en heeft de 1e winter zijn winterjasje maar 1 keer aangehad. Verder lag hij in een vestje met de lodger bunker, veel fijner voor die kleintjes. Winterjasjes zitten vaak erg stijf.
Mij lijkt een lekker vest voldoende. Zit ook fijner voor je zoontje dan zo'n dikke jas. Daarbij heb je altijd dekentjes in de wagen of een zak.
Ik ben van mijn eerste eind maart bevallen. Een jas is helemaal niet praktisch. Een vest zit veel prettiger bij zo'n pasgeboren frummel. Verder als ik ging wandelen een deken met kruik de eerste weken (het was toen nog flink koud) Voor in de maxi cosi had ik zo'n winterpak tweedehands gekocht, uiteindelijk 4 keer gebruikt ofzo
Ik ben in januari bevallen en had geen jasje. Gewoon een vestje of een dikke trui en dan in de maxi-cosi voetenzak in de kinderwagen. Gaat hartstikke goed.
Bij de andere twee, alleen een vestje gehad altijd maarja die zijn eind september geboren. Dit keer ben ik eind maart uit gerekend en ik doe weer gewoon alleen een vestje. Gewoon vestje aan, lekker dubbel dekentje in de kinderwagen en klaar. En met alleen een vestje konden ze bij thuiskomst gewoon blijven slapen, een jasje zou ik binnen liever uitdoen zegmaar en dan zouden ze wakker worden, en dat willen we natuurlijk niet! haha! Succes! Liefs Hanneke!
ik had een soort winterpak, aan 1 stuk, maar je kon het aan de voorkant wel helemaal openritsen tot aan de beentjes.... ideaal! Luka was te klein voor het pakje in maatje 50, maar heb hem er lekker ingelegd, en diende dus ook als ecxtra deken... later in de draagzak paste het ook gewoon, en bij een volgende zou ik het meteen weer aanschaffen ! groetjes
Ik had een babynomade van Red Castle (soort wikkeldoek) en dat vond ik erg prettig in het begin. Geen gefriemel om zo'n jasje aan te krijgen en toch lekker warm in de maxi cosi of kinderwagen.
Ik ben vanavond bij de Prenatal geweest voor de Mama mazzeldagen en ik heb een leuk vestje gehaald... lekker pluizig Volgens mij ist straks net een beertje hahha Tis wel wat dikker, maar niet zo dik als een gewoon jasje.. Gewoon een lekker dik vestje zeg maar Meiden dank jullie wel voor al jullie tips!