6 maanden en hoeveel eten?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Laupa, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laupa

Laupa Actief lid

28 mei 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Ons Mannetje is nu bijna een half jaar en bij het laatste wegen woog hij 7 kilo en ik ben een beetje aan het kijken hoe we het moeten doen met het eten.
    Dit krijgt ie nu op een dag:

8.30u: Fles 200ml (+ 2 schepjes JBPM)
    12.00u: Fles 200ml (+ 2 schepjes JBPM)
    15.30u: Fles 200ml (+ 2 schepjes JBPM)
    17.00u: Groente (half potje) of fruit (bijv. halve banaan)
    18.30u Fles 200ml (+ 2 schepjes JBPM)
    23.30u Fles 200ml (+ 2 schepjes JBPM)

Hij drinkt de flessen van 12.00u en 15.30u vaak niet helemaal leeg, er blijft dan ongeveer 50ml over.
    Ik denk daarom dat het tijd is om wat te veranderen aan de hoeveelheden, maar welke fles of hoeveel minder?

Ik las ergens dat iemand bijvoorbeeld om 17.00u groente geeft en een toetje. Maar wat kan/mag ik als toetje geven?

Ik vind het zo moeilijk, heb echt geen idee hoe ik het aan moet pakken. Ben nu bang dat ik hem teveel geef, maar als ik wat ga veranderen of weglaten ben ik weer bang dat ik te weinig geef.

Zijn er goede schema's te vinden voor een baby van 6 maanden misschien?

Alvast bedankt voor je antwoord :)

Groetjes Patricia

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Patricia,

Je kindje mag van de opvolgmelk nog 800 ml drinken straks, de opvolgmelk is verzadigender. Je kunt er dan voor kiezen om in de loop van de ochtend fruit te geven en in de loop van de middag groente. Vanaf 6 maanden mag een kindje ook een beetje yoghurt als toetje.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina