Na Hoelang 's nachts op de buik slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biny, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.592
    113
    Vrouw
    goedeavond dames,

    Ik vroeg mij af na Hoelang jullie je kleintje op de buik lieten slapen in de nacht?

    Hier is de kleine dame zaterdag 6 weken ze slaapt het best op haar buik.
    Overdag ligt ze altijd in de box op haar buik en ook regelmatig in de kinderwagen.

    'S nachts ligt ze ingebakerd.

    Maar net als nu heeft ze slapend een fles gekregen en zou ik haar eigenlijk uit moeten kleden om in te bakeren, anders is het veel te warm.

    Ik twijfel dus om haar op haar buik te leggen, maar vind het stiekem ook zoooo eng!
    Overigens ligt ze wel naast me in de wieg op een armlengte afstand...


    Wanneer lieten jullie je kleine op de buik slapen?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Pas wanneer er geen ontkomen meer aan was en ze zelf naar dr buik kon draaien. Eerder vond ik t nog te link (maar ook reflux kindje)
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Ik zou haar gewoon op de buik leggen als ze zelf haar hoofdje kan omdraaien.

    Ik wou dat ik het bij m'n zoon eerder had gedaan, die sliep altijd zo moeilijk in, dus ook ingebakerd, maar waarschijnlijk niet nodig geweest als hij gewoon op z'n buik kon slapen.
    Sinds hij het zelf kon, doet hij niet anders.
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.592
    113
    Vrouw
    Overdag slaapt ze sowieso niet op haar rug, is echt binnen 2 minuten wakker dan.

    Het inbakeren gaat oo zich wel goed, al wurmt ze daar altijd wel 1 arm omhoog :p

    Ik zit ook met de eerste vaccinaties in Mn hoofd, dan mag je natuurlijk niet inbakeren...

    Ik Geb haar het eerste deel van de nacht op haar buik gelegd, dat is goed gegaan:)

    Nu inmiddels een fles en schone luier, dus wakker en nu wel uitgekleed om zo in te bakeren
     
  5. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Wij hadden ook een reflux baby, net als Vero. Zij kon absoluut niet op dr rug liggen omdat de voeding dan gelijk omhoog kwam, en ze zich hier ernstig in verslikte.
    Ze heeft tot een maand of 3 jn zijlig kussens gelegen, overdag op dr buik. S nachts regelmatig bij mij oo m'n buik.
    Met echte buikligging gewacht tot ze zelf kon draaien.
    Als je kindje niet naast je slaapt, en niet zelf kan draaien, zou ik het persoonlijk niet aandurven...
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Exact dit!
     
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.592
    113
    Vrouw
    Hmm mijn ervaring met die dingen is dat ze Zo wurmen dat ze alsnog op hun rug liggen :(

    En wat noem je niet naast je slapen? Aangezien haar bed naast de mijne staat :)
     
  8. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Bo sleep met 6 weken op haar buik tot een maand of 4. Toen ging ze ineens weer op haar rug liggen. Met 8 maanden ging ze ineens weer op haar buik liggen inclusief billen in de lucht en dwars in bed.

    Als ze beter slaapt op haar buik, haar hoofd zelf kan draaien, het overdag goed gaat en ze naast je ligt zou ik haar lekker op haar buik laten slapen.
     
  9. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Vanaf een week of 8 overdag onder toezicht op de buik (dus in de wagen/box en in de wieg als ik ook boven was) Vanaf dat hij zelf kon draaien sliep hij standaard `s nachts ook op zijn buik en vanaf dat moment niet meer wakker `s nachts. Hij slaapt nog steeds op zijn buik, is nu 21 maanden.
     
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hier vanaf een maand of 5 geloof ik. Toen ze zelf omrolde en mijn man inzag dat ik niet de hele nacht wakker ging blijven om haar terug te rollen :roflmao:
     
    Vero0504 en Biny vinden dit leuk.
  11. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Hier sliepen ze vanaf week één op hun buik.
     
  12. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Als ze dat al doet dan idd niet gebruiken. Was voor onze dochter de eerste weken de enige mogelijkheid om haar wat rust te geven.

    Dan slaapt ze naast je ;). Zou zelf nooit een baby op de buik in een aparte kamer Leggen, dat bedoelde ik ermee ;)
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.592
    113
    Vrouw
    Haha ja ik dacht ik vraag het even aangezien er verschillende definities kunnen zijn van naast je slapen:p

    Ze draait haar hoofd wel gewoon, soms wel met haar gezicht over het bixkleed of bed, maar draaien kan ze:)

    Ben alleen zo bang dat ik bijvoorbeeld niet snel wakker wird en ze dan van uitputting ofzo, zo met haar gezicht in het matras blijft liggen.
    Er ligt wel een aerosleep ding in bed, geen matras, maar een matrasbeschermer denk ik dat het is?
     
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.592
    113
    Vrouw
    Ook in de nacht? Vond je dat niet eng?
     
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.592
    113
    Vrouw
    Hahaha:roflmao:
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  16. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wij legden haar ook snachts op haar buik, nadat de laatste fles van 23.00 u eraf ging, zo rond 5 maanden. Want eerder legden we haar namelijk na die fles op haar rug, omdat ze dan toch sliep. Alle andere slaapjes deed ze toen al op haar buik, omdat ze zo het beste in slaap valt.

    Maar ze ligt wel in haar eigen kamertje, daarom niet eerder gedurfd.
     
  17. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ze heeft 7 weken de nachten bij mij op mn borst gelegen. Toen heb ik d'r op d'r buik gelegd 's nachts, naast mij in de wieg en sliep als een roosje. Kon toen hoofdje ook al wel draaien. Tot 7 weken sliep ze overdag niet (huilbaby). Weleens vanaf dat ze 3 weken was in de box op de buik. Dat heb ik toen ook overdag gedaan.
     
  18. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Het probleem met buikslapen is niet zozeer de kans op verstikking, maar de kans op wiegendood. Kindjes slapen veel dieper op de buik, waardoor ze in zeldzame gevallen zo diep kunnen slapen dat de prikkel om te ademen wegvalt. Vandaar het advies om niet op de buik te laten slapen...

    Als je verstikking wil voorkomen zou je bijvoorbeeld ook aan een aerosleep matrasje kunnen denken.
     
  19. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Eng niet, wel spannend in het begin. Maar liever een slapende baby dan een gefrustreerde baby.. Hebben wel aerosleep in het ledikantje en de babyfoon naast ons bed staan in het begin.
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.592
    113
    Vrouw
    En zijn er dan nog dingen waar je verder rekening mee houd?
    Kunnen ze beter onder lakentje en dekentje of beter in een slaapzakje?

    Ik heb 2 weken geleden bij t cb gevraagd hoe ik het op de veiligste manier kan doen maar haar ogen vielen er zowat uit en ze kon er echt niets over zeggen want ze moest maar gewoon op haar rug.... zucht
     

Deel Deze Pagina