Hongerige dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanAnne, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Onze dochter is een paar weekjes terug een paar keer ziek geweest. Ook zo ziek geweest dat ze niks binnen hield en we haar dus kleine beetjes steeds aanboden toen het weer beter ging omdat ze dan minder snel ging braken.
    Nu is ze weer beter, maar kent ze geen rem meer met eten.
    Ze at altijd al goed, maar nu stopt ze niet als ze vol zit en eet door totdat ze weer wat terug spuugt.
    Met de lunch eet ze 2 boterhammen, soms zelfs 2 en een half. Maar als ik daarna zeg dat het genoeg is geweest wordt ze boos en wil ze meer.
    Ze is niet dik, maar lijkt me dat ze ook niet onbeperkt maar kan dooreten. Ik vind het na 2 en halve boterham genoeg. En net zo na 3 kleine koekjes. Maar mevrouw wil de laatste tijd altijd meer en is echt heel erg boos als het op is.
    Hoe leer ik haar dat het genoeg is?

Haar eetschema ongeveer:
    8.00 fles pap 180
    10.00 banaan en 2 rijstwafeltjes
    12.00 2 boterhammen, soms zelfs 2 en half.
    15.00 stuk fruit en zakje rozijntjes ofzo.
    18.00 warm eten, een heel bord vol met bijvoorbeeld aardappels, groente en eet zo een hele hamburger of stuk kip weg. Gevolgd door 125 gram griekse yoghurt
    19,30 120 melk en naar bed.
    Overdag drinkt ze water uit de rietjesbeker of gewone open beker.
    Ze kruipt veel en zit nooit stil, dus ze verbruikt ook wel veel, maar vind wel dat ze erg veel eet. Of is dit normaal?

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind het ook veel maar dat komt ook omdat de mijne geen goed etertje is (eet wel alles maar nooit echt veel). Maar als ze goed zit qua gewicht zou ik er niet te veel over piekeren. Wel zou ik zoetigheden vermijden zoals rozijntjes of zoet beleg. Banaan kan je af en toe ook vervangen door stuk meloen of appel of zo. Maar verder zie er geen probleem in hoor, knap dat ze zo een eetlust heeft!

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter heeft rond die leeftijd ook een periode gehad dat ze 4 boterhammen na elkaar at, of een hele meloen, of 2 grote borden groenten. Het heeft zich daarna weer gestabiliseerd.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou bij het ontbijt ook brood gaan geven en melk ernaast in plaats van pap. Dan moet ze kauwen en dat helpt volgens mij meer bij het weggaan van het hongergevoel dan pap drinken. Fruit afwisselen dus niet alleen banaan en rijstwafels zijn eigenlijk qua voedingswaarde niets, dan kun je veel beter twee stuks fruit geven. Verder zou ik inderdaad na 2 of 2,5 boterham zeggen dat het even genoeg is.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn dochter altijd hongerig geweest..
    Ik let erg streng op suikers en vetten.
    Ze krijgt liever 1 boterham en ernaast fruit/groente onbeperkt ipv 2e brood.
    Banaan hier geef ik bijna nooit.
    Jam zonder suiker (natuurlijke). Alles eigenlijk alleen op natuurlijke suikers.

Hier eet ze ook onbeperkt en snel hihi.
    Drink enkel water

6. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Mijn zoontje is volgens mkj ook een behoorlijke hongerlap. Misschien heb je er wat aan. van ons (18 maanden):

7 uur: boterham met jam
    10 uut: fruit, 3 stuks
    Slapen
    13 uur: 2 boterhammen
    16 uur: komkommer, rijstwafel
    19 uur: avondeten, eet met de pot mee. Soms 2 bordjes
    Slapen

7. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Ik heb bij mijn zoontje ook weleens zo'n 'inhaalslag' gezien na ziekte. Na een week of 2 ging ie weer normaal eten.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Rond een jaar aten ze hier ook echt volwassen porties weg ( als in jou voorbleeld en dan ook nog brood bij ontbijt en soms 2 porties warm ) maar tegen de 1,5-2 stabiliseerde dat beide keren naar "Oh jeetje je bord is op, wat moeten we nu?" uitzonderingen.... Nu leven ze soms op lucht.

9. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Rond die leeftijd at dochterlief ook mega-veel!
    Ik denk toch dat ze zelf goed weten hoeveel ze nodig hebben.
    Fruit zou ik sowieso zoveel mogelijk afwisselen.
    Dochterlief krijgt ook pap 's ochtends, maar dan uit een bordje met een lepel dus dikkere pap.
    Bij het brood eten zou je plakjes komkommer en kleine tomaatjes kunnen doen. Vult ook en dan hoef je niet over die twee sneetjes brood heen te gaan. Een volkoren cracker of een stukje roggebrood kan ook.
    Als dit nieuwe dingen zijn voor je kindje, natuurlijk wel beginnen met kleine beetjes en de reactie in de gaten houden.

10. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het probleem is ook meer dat ze zelf niet voelt dat ze vol zit volgens mij.
    Ze eet echt heel erg snel en weet gewoon niet wanneer het genoeg is. Want ze eet gewoon door totdat ze het weer uit spuugt.
    Dan is ze na het eten aan het spelen en geeft ze over en speelt gewoon verder, heeft er geen last van.

Deel Deze Pagina