hoi dames een vraag, gister wou mijn zoon echt niet slapen ik ben 2 uur bezig geweest. normaal dan breng ik hem naar bed geef hem 3 kusjes zeg slaap lekker tot morgen en papa en mama houden van je en zijn trots op je. dan reageert hij met een glimlach en sluit zijn ogen. gister ging het tot de glimlach goed maar toen niet gaans lapen maar wakker blijven na 10 min. brullen en dit hield aan na even checken toen had hij net gepoept dus schone luier gegeven, daarna weer in bede gelegd en weer de 3 kusjes maar nu was het meteen brullen dus na even huilen weer uit bed gehaald. nu viel hij pas in slaap nadat hij een uur aan de borst had gehangen wat normaal nooit gebeurd. hoe lang laten jullie baby's van deze leeftijd huilen? ik vind het soms heel moeilijk wel wat minder als ik weet dat hij echt vecht tegen zijn slaap.
Het is nu dus 1 keer gebeurd? Ik zou eerst maar even aankijken hoe het vandaag gaat. Misschien was het gisteren gewoon buikpijn of wat dan ook en gaat hij vandaag gewoon weer slapen.
Tja, heel normaal! Wie weet had hij een krampje of behoefte om even bij z'n mama te zijn... Zal vaker voorkomen.. Wel goed dat je al een vast bed ritueel hebt! Probeer de kleine te troosten en als jij je niet goed voelt bij te lang huilen moet je dat ook niet doen. Ik liet onze vent rond die leeftijd als hij ook huilde, 10 minuten huilen en ging er dan weer heen! Troosten hem, aai over zn bolletje en weer weg... Je hoort vanzelf ook wanneer hij echt ontroostbaar huilt, dan haalde ik hem er altijd nog even uit. En kun je hem inderdaad nog even de borst aanbieden! Je doet het goed hoor, maar het zal vaker voorkomen!
dank jullie. ik hoop dat het eenmalig was ik vind het zo lastig ik probeer inderdaad al wel een ritueel te hebben alleen de tijden wisselen soms want hij komt niet standaard om 1 tijd.
Hier is het ook altijd drama als ze gepoept heeft in bed. Het is dan nooit gewoon verschonen en terug in bed, maar uren lang bezig zijn. Het kan ook goed dat het voor V regeldagen zijn. In principe vind ik het zelf geen goed idee om een kind te laten huilen - uitzonderingen daar gelaten, prikkelverwerken huilt anders als huilen omdat ze alleen zijn, dat verschil hoor je zelf!
suusjeuh ik denk dat hij gister echt overprikkeld is geweest, dat hij dat allemaal niet kon verwerken. ik kan niet goed laten huilen moet dan echt even op afstand staan waardoor ik het bijna niet hoor. normaal dan hoor ik hem nog wel eens maar meer kletsen dat doet hij vaak op zijn manier maar gisteravond was het echt brullen en dan kan ik het moeilijk negeren.
Rond deze leeftijd beginnen de meeste babys te clusteren s avonds en krijg je ook regeldagen. Dus wou hij waarschijnlijk de avond doorbrengen aan de borst. Ik heb begrepen dat ze periode tot ong 4 maanden duurt. MIsschien een idee om je eerst daaarin te lezen, aangezien je borstvoeding geeft. Laten huilen zou ik sowieso niet doen.
kinderen clusteren inderdaad tot 3 maanden, maar viktor is nooit echt van het clusteren geweest alleen tijdens regeldagen soms..... regeldagen denk ik niet want hij heeft de rest van de dag niet extreem vaak gedronken, 1 keer extra na een bezoek aan de tandarts(ik had een gaatje) toen was hij duidelijk van slag en toen kwam hij tot rust aan de borst. ik mek wel hoe het verder gaat, hij is nu op de opvang ik denk dat dat wel goed gaat, ik ga hem straks halen.
Ik heb nooit echt laten huilen. Vind en vond 5 min al extreem lang. Heb rond die periode wel eens 2 minuutjes laten huilen en toen terug gekomen en dat een paar keer geprobeerd. Ik moet zeggen dat we nog nooit echt laten huilen. Wordt hij tussendoor wakker met huilen (zelden) dan kijken we het vaak maximaal 2 minuutjes aan. Stopt hij niet dan gaan we er naar toe. Gaat hij eruit, even een slokje water en vaak ligt hij er dan al binnen 5 minuten weer in zonder problemen. Maar goed, hij is ondertussen alweer wat ouder.