Inmiddels is ons zoontje van 11 maanden er wat eettijden betreft aan toe om 's avonds met ons mee te gaan eten. Een mooi moment om de potjes te laten voor wat ze zijn en lekker met de pot mee te gaan eten dus! Maar nu vraag ik me af hoe je dat dan het beste kunt doen. Prakken/pureren jullie alles? Vooral wat betreft het vlees vraag ik me af hoe ik dat het beste kan geven; snijden jullie kip bijvoorbeeld in kleine blokjes of doen jullie er iets anders mee?
Jesse eet eigenlijk altijd met de pot mee. We pureren bijna niks meer maar prakken het erg goed. Vlees, vis en kip prakken we ook of geven het in kleine stukjes. Het enige wat nog in de staafmixer gaat is boontjes, want die draadjes blijven in zijn keel steken. Groetjes Simke
ik geef het gewoon zo als ze vers mee eet, meestal is dat met aardappels en ze krijgt dan 1 aardappel verdeelt in 4 stukken en 1 schep doperwtjes of worteltjes. ze kan vooral met die doperwten erg lang bezig zijn omdat ze het persee wil pakken met duim en wijsvinger haha. verder eet ze wel is spinazie a la creme maar dat is al geprakt als je het eet en wordt dus ook echt een bende . vlees snijd ik in reepjes of kleine blokjes
Nooit geprakt en gepureerd. Altijd eten in stukken aangeboden (Rapley methode). Vlees geven we niet maar dat zou ik dan denk ik ook in stukjes aanbieden.
Eva krijgt vanaf het begin (ruim een week nu) een beetje geprakt eten, maar ze doet het het liefste zelf, krijgt dan bijvoorbeeld een stronk brocoli en hapt daar een stuk vanaf of stopt het gewoon helemaal in haar mond . Met 11 maanden zou ik dus niet meer gaan prakken, misschien in het begin nog even omdat hij alleen potjes (is vooral glad toch?) gewend is.
Ik geef het grof geprakt of in stukken. Vlees heb ik nog niet zoveel gegeven, tartaar (valt al uit elkaar in kleine stukjes), kip aan stukjes gesneden en vis (valt ook makkelijk uit elkaar). Dat krijgt ze prima weg.
We prakken nog wel vaak. En sommige dingen even pureren, zoals boontje, of hardere groentes. En vlees ook. Anders krijgt C het gewoon niet weg. Hij bewaard zijn eten dan gewoon in zijn wangetjes