Ik zal even het verhaal uitleggen. We zitten hier even met onze handen in het haar namelijk. Mijn man wilde net Kenji weer eens de fles geven, omdat ie dat de laatste tijd eigenlijk niet meer deed. De reden daarvan is dat het vaak een ramp werd met die 2 als het om flesgeven gaat. Kenji stopte namelijk vrij snel met drinken bij hem, en vaak wil ie dan ook niet verder drinken. Hij raakte dan helemaal overstuur, en ging ook echt huilen. Met gevolg dat mijn man ook weer boos werd, dus óók op Kenji. Hier hebben we echt al vaak ruzie over gehad, dat ik vind dat ie normaal moet doen bij zo'n kleine baby. Kenji merkte natuurlijk ook wel dat mijn man boos werd, en dan dronk ie natuurlijk helemaal niet meer. Bij mij drinkt ie ook weleens slecht, maar vrijwel altijd gaat het gewoon goed. Nu ben ik ook wel degene die het meest voor hem zorgt, dus ook degene die hem het meeste zijn fles geeft. Maar het was dus geen succes, het was weer hetzelfde liedje... Kenji heeft uiteindelijk maar 140 cc gedronken, van de 210/7 wat ie iedere avond krijgt aangeboden. Erg weinig dus. Ik was expres boven gaan douchen, omdat ik dit al voorzien had. Ik hoorde mijn man al veel te hard praten beneden, (lees; Naar het schreeuwen toe), en mijn moederhart krimpt dan echt samen. Ik vind het zo naar als ie dat doet. Nu weet ik ook wel dat dat uit onmacht is, maar ik blijf erbij dat ie zich moet proberen in te houden. Hij zei net al dat het hem erg frustreert dat het telkens zo'n gevecht is, en dat ie gewoon niet meer weet wat ie moet doen om Kenji goed te laten drinken bij hem. Dus iemand een idee waardoor dit komt? Mijn man is overigens gewoon ontspannen, (naar eigen zeggen), als ie met de fles geven begint zeg maar.
Pff moeilijk, geen ervaring mee, maar ik zou alleen als tip kunnen bedenken dat je man het wel gewoon regelmatig moet blijven doen. Misschien is je zoontje het wel niet gewend omdat jij grotendeels voor hem zorgt, en vind hij het een beetje vreemd? Ik zou je man wel zo vaak mogelijk de fles laten geven om hem eraan te leren wennen. En misschien kan hij tijdens de fles tegen hem praten en lachen ofzo? Ik zeg ook maar wat, je kan het altijd proberen. En dat boos worden natuurlijk proberen te voorkomen, maar zover was je zelf ook al Succes in ieder geval!
hij moet hem bij de pauzes even laten boeren en dan weer verder gaan. hij moet de fles goed vast houden, niet te hoog. dat kan vermoeind zijn voor de baby. en t speentje moet vol zijn met voeding. je man moet opletten hoe hij het doet in plaats van hoe de baby het doet. en nooit boos worden. dat is niet goed. tegen baby schreuwen en zo. pfff.
Mn dochtertje heeft dit ook regelmatig. Volgens mij is er eigenlijk vrij weinig aan te doen. Soms (lees vaak) wil ze dr flesje echt alleen van mama. Waar het aan ligt... ik heb echt geen idee. Als ze dan eenmaal dr flesje leeg heeft vind ze het wel super om lekker bij papa te gaan kroelen(als ze geen buikpijn of iets heeft want dan is echt alleen mama goed) dus iets persoonlijks is het niet. Ik denk dat het er idd gewoon mee te maken heeft dat mama eigenlijk heel de dag voor ze zorgt en dat gewoon het meest vertrouwd is. Liefs mij
Geen problemen hier mee. Maar je man moet écht iets doen aan zijn frustraties en hoe hij dat uit. Is hij helemaal bedonderd om dat af te reageren op een baby! Grote kans dat jullie kindje de fles van papa nu al associeert met frustratie en schreeuwen. Misschien moet je man het eens loslaten. Als je man de fles geeft, doe hem dan half zo vol en zeg dat het niet uitmaakt dat de fles niet op gaat. Laat hem dat ook tegen jullie kindje zeggen: Het maakt niet uit als je niet snel drinkt en dat het niet op gaat! Dat scheelt al spanningen. Grote kans dat het dan steeds beter gaat en dan kun je later wel steeds meer in de fles gaan doen. Ja, als je te weinig geeft, dan komt ie ook eerder, maar dat is maar voor even. Als je je hier overheen wil zetten, moet dat even.
Hoe kun je nu schreeuwen tegen zo'n klein moppie? Snap er niks van. Ik denk ook dat je kleintje het van te voren al aanvoelt. Mijn mening is dat je man iets aan zijn gedrag moet doen en dat het niet aan je kindje ligt. Een kind kan namelijk niet zelf verzinnen van 'zo nu ga ik bij papa eens lekker moeilijk doen'. Het is altijd actie > reactie. Misschien moet je dat eens uitleggen aan je man. Succes, lijkt me voor jou ook heel moeilijk.
LadyXochi en Arja, we hebben er niet voor niks al een paar keer ruzie om gehad. Ik vind het ook echt not done dat hij het afreageert op Kenji. Hij snapt er nu toch nog niks van, en inderdaad, straks gaat ie papa en de fles associëren met frustraties en boos worden. Dát is in ieder geval iets wat ik niet wil! En mijn man ook niet. Om 12.00 mag ie hem dan ook weer de fles geven, dus ben zeer benieuwd hoe het nu gaat... Wordt vervolgd dus.
ja als je man al van te voren gaat denken oo het gaat misschien weer fout voelt kenji dat aan. Gewoon vol blijven houden en hij zal hem echt vaker de fles moeten geven. Zodat kenji er ook aan kan wennen.
Hmm dat je man het niet af moet reageren op de kleine hoef ik niks over te zeggen lijkt me geloof dat dat al wel duidelijk is. Verder lijkt het me idd een goed plan om de fles een stuk minder vol te doen, en idd alles hoeft niet op, genoeg is genoeg. Wat ik verder nog als tip wil geven, omdat je zoontje het misschien gewoon helemaal niet meer gewend is om de fles van papa te krijgen, en omdat hij dat misschien al associeerd met de niet fijne zaken die dat als gevolg geeft, is dat jullie samen de fles geven, dus bij elkaar zitten, kleine eerste tijd bij jou maar wel zeker papa betrekken bij het geven van de voeding. Zo in steeds langzame stapjes proberen papa steeds meer te laten doen. Dus eerst een week jij de fles vast houden en de kleine op schoot. De volgende week papa die halverwege de het drinken de fles van mama over neemt. Weer een weekje later papa de hele voeding de fles vasthouden. Weer een week later papa de kleine op schoot, maar mama de fles vasthouden. Zulke stapjes bedoel ik zegmaar. Gewoon dat zowel de kleine als de papa weer een fijn gevoel hebben dat bij het voeden hoort. En tja wil ie het gewoon echt niet op dit moment, dan zou ik het echt niet afdwingen. Zeker gezien papa's reactie vind ik de reactie van de kleine heel normaal. Succes! Liefs, Hanneke!
Mijn man heeft hem dus net de fles gegeven, en dit keer ging het wel goed. Ik had hem van te voren op het hart gedrukt, vooral niet te gespannen te zijn en hem geadviseerd om Kenji iets anders vast te houden. En nu had Kenji zijn fles in nog geen 10 minuten tijd leeg! Ik was even boven bezig met opruimen, dus toen ik beneden kwam, lagen ze beiden lekker op de bank voetballen te kijken. Vandaag nog 2 flessen, die mijn man ook mag doen. En hij vindt het echt wel leuk met Kenji hoor, zo'n bullebak is ie nu ook weer niet. Het gekke is dat ie met andere dingen juist wel veel geduld met hem heeft, alleen met de fles dan niet.
ik vond de tip van Hanneke ook een goede tip als het nu weer niet goed gaat, samen doen... denk dat de frustraties van je man vooral onmacht zijn... daarmee praat ik het niet goed, maar kan ik het wel begrijpen. Hij wil het beste voor Kenji en als hij zijn flesje niet leeg wil drinken heeft hij niet alles op en dat wil je man zien te voorkomen. als het weer probeert zou ik het rustig met hem bespreken en aangeven dat het niet erg is als kenji niet zoveel drinkt, dat hij vanzelf wel weer komt voor een volgende voeding en dat hij dan wel drinkt en dat het niet aan je man ligt. dan raakt hij wellicht niet zo gefrustreerd en voelt kenji minder spanning bij het drinken van zijn flesje... hopelijk heb je er wat aan!
Ik heb zeker wel wat aan jullie adviezen hoor. Ik zal het onthouden voor als het een volgende keer niet goed gaat. Al hoop ik uiteraard dat het niet nodig is.