6 maanden en nu?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door maron, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maron

maron Lid

27 jan 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje word zaterdag 6 maanden. we hebben Friso voeding en zijn sinds deze week overgestapt naar Friso 2. Bij Friso 1 kreeg hij 4x daags 7 schepjes bij 210ml en nu bij Friso 2 moeten we over naar 4x daags 6 schepjes en 180 ml, dat komt neem ik aan omdat Friso 2 meer bestandsdelen heeft,...
    hij krijgt de flesjes om 7.00, 11.00, 15.00 en 19.00 uur,overdag met 2 schepjes nutriton en voor de nacht 2 scheppen rijstebloem.
    nu hij 6 maanden is mag hij lekker gaan uitbreiden qua eten, hij krijgt s ochtends zijn fruithapje en rond 17.00 een groentehapje,dit gaat goed.
    in de schappen in de winkel zie je pakken voor papjes voor in de ochtend en avond, mijn vraag is, is dit vervanging voor een fles? wat kan je beter doen, die pap gaan geven in plaats van een fles?en krijgt hy niet te kort nu hij terug is naar 180ml ipv de 210 daarvoor?hij meld zich nu wel eerder,...
    bedankt voor de antwoorden!
    grtz Simone

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Je kan bijvoorbeeld in de ochtend of voor het slapen gaan een (drink)papje geven. Je hebt kant en klare drinkpapjes, maar je kan ook zelf van de fles melk een papje maken door er rijstebloem aan toe te voegen. Tot 6 maanden kun je 1 liter klaargemaakte flesvoeding geven (5 x 200 ml). Vanaf 6 maanden is het advies gemiddeld nog 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur te geven. Hier zitten dan ook voldoende voedingsstoffen in. De opvolgmelk (nr 2) is wat geconcentreerder dan de nr 1 voeding.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina