Spelen 17 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamaa6, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Waar spelen jullie kindjes mee?

    Ik merk dat mijn dochter zich totaal niet kan vermaken.
    ze hangt het liefst om mij heen klimt op mij enz
    Ik merk aan mezelf dat ik het heel vermoeiend vind en geïrriteerd raak

    ik zoek tips

    Ze heeft een loopkar
    Loopfiets
    Loopscooter
    Los speelgoed bal,boekje,puzzel,pop, iets met vormpjes Serviesje keukentje poppenhuis
    Toren met ringen

    Wie weet er leuk speelgoed ? Wat ontbreekt er? En hoe spelen jullie kindjes?
    Het gaat echt om de uurtjes dat ze alleen is zodra er andere kinderen zijn doet ze lekker mee met vanalles
     
  2. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Mijn dochter is net zo oud. Ze speelt veel met duplo, zoefzoef dieren en boekjes lezen.
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Mijn zoon is 16 mnd.
    Hij speelt met keuken van ikea, winkelkarretje, toet toet auto’s, blokkendoos, keukenservies (plastic bekertjes en glaasjes) voornamelijk om te bouwen, boekjes, en nog wat ander spul op wielen wordt door het hele huis gereden.
    Hij doet graag dingen ergens in en haalt ze er weer uit, dus winkelkarretje en keukentje worden daar vooral voor gebruikt.
     
  4. Ingtwiede

    Ingtwiede Actief lid

    18 jul 2013
    299
    52
    28
    Het keukentje (alles eruit halen) is hier favoriet, daarnaast speelt ze veel met haar pop en als ik het klaarzet speelt ze ook met zoefzoef.

    Wat hier helpt is dat ik ook gewoon bezig ben in huis, zodra ik op de bank ga zitten stopt ze met spelen en hangt ze bij mij.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    duplo
    blokken
    boekjes
    poppen
    vormenstoof
    stapeltoren

    en net wat ingtwiede zegt. Als ik ga zitten, gaat ze ook zitten bij me.
    En als ik bezig ben, speelt ze gewoon lekker zelfstandig.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Zo'n tent / bak met ballen is populair bij vrienden, die hebben drie kinderen en bij allen is die een hit. Blijft geen bal in overigens. Verstoppertje met woezel is bij andere vrienden weer een feest. Voor zowel knul als meid, speelgoed stofzuiger/swiffer/wasmachine (mama hellupen fase).

    Ik had een speelkleed met boerderij vlakken er op en een doos met boerderij dieren, hele verhalen en eindeloos speelplezier. Blokken, duplo, auto's van mn broers ook veel mee gespeeld. Vader had een poppenhuis gebouwd met alles er op en er aan, jaren mee gespeeld maar toen was ik al wel wat ouder.

    Kleine hier is bijna 10 mnd en speelt prima zelf. Dus weinig problemen mee (nog). Maar wil steeds vaker spelen met papa en mama, al lokt ze nu alleen nog kiekeboe uit (zij verstopt zich onder een stoffen activiteitenboekje van de hema en wij roepen waar ze is en vervolgens haalt ze m van dr gezicht met grote grijns en wij roepen 'kiekeboe!' en dat herhaalt zich zo'n tien minuten) en wil ze aan mn haren, ritsen en touwtjes frunniken. Dus ik lees verder mee, wat niet is, gaat geheid nog komen.
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Dochter is bijna 19 maand en speelt momenteel zeer slecht zelfstandig pfff
    Als ze lekker speelt is het vooral met de duplo, puzzels en boekjes. Zoef zoef vind ze ook leuk.
     
  8. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Mijn dochter is bijna even oud en speelt graag met keukentje en vindt het heel leuk om dingetjes ergens in te stoppen of ergens uit te halen. Als ik haar "los" zou laten haalt ze alle kasten overhoop. Mand met wasgoed is ook favoriet. Zij kan zich wel heel goed alleen vermaken vind ik. Mijn oudere zoon kon dat erg slecht. Die moest ik de hele dag entertainen. Eigenlijk nog steeds wel. Het zit m ook in karakter heb ik gemerkt
     

Deel Deze Pagina