Mijn jongste gaat met de oudste rond acht uur na de fles van zeven uur zijn bed in. Dit om voor ons ook om ritme te krijgen in de avond. Nou gaat hij altijd huilen en loop ik 100000x heen en weer om de speen in te doen. Moet ik dit nou elke keer blijven doen of kan ik hem gewoon laten jammeren? Voel me zo schuldig als hij zo huilt en dat hij dan in bed ligt. Ben echt een watje met de tweede maarja dat komt ook omdat ik overdag niet alle tijd voor heb en hem dan ook nog in de avond in bed doe..
tja hij is nog zoooo klein.... Ik had Tycho altijd op mn buik toen hij nog zo klein was. Hij wilde absoluut niet in zn eigen bedje slapen tussen 20 en 23 uur. En laten huilen daar ben ik tegen. Hij viel altijd heerlijk in slaap bij me. Maar zodra ik hem dan in bed wilde leggen was hij het daar niet mee eens. Na 3,5 maand ging hij voor het eerst in zn eigen bedje slapen na 20uur. Ik zou zeggen hou hem lekekr bij je en knuffel met hem en zeker omdat je zegt dat je overdag ook niet zoveel tijd voor hem hebt. Waarschijnlijk mist hij gewoon zijn mamma. Maar goed het is maar net waar jij je prettig bij voelt: je hebt jammeren en huilen.... xxx
Ikzelf ben totaal geen voorstander van de speen om in slaap te kunnen vallen... Wel om te troosten bij krampjes of als ik met hem naar de huisarts moet en hij word in de maxicosi gezet, maar ik denk dat het wordt aangeleerd om alleen met speen te kunnen slapen. Ben zelf heel blij dat Siem uit zichzelf (wel huilend) in slaap kan komen...en als hij dan even huilt is het ook goed en gaat hij lekker slapen. Ik moet er niet aan denken om 20x op en neer te gaan (ook 's nachts) om die speen er weer in te drukken. Als Siem slaapt, slaapt hij... Ik zou hem wel even laten huilen. Je kunt echt wel horen of het uit moeheid is of uit pijn oid... Het moet natuurlijk geen half uur duren ofzo, maar sommige kindjes hebben het gewoon nodig om even te huilen. Zo verwerken ze de dag of de nieuwe dingen die ze hebben meegemaakt...Wij kunnen erover praten, zij doen het zo... Maar...je moet natuurlijk altijd je gevoel volgen, dat vind ik het belangrijkst... Liefs
Hij jammert en valt meestal binnen 20 à 30 min in slaap. Eerste is ook een stuk makkelijker maar heb echt behoefte aan tijd voor mezelf al vind ik dat wel egoïstisch van mezelf. Hij slaapt gewoon beter in de nacht als ik hem in bed leg. Sinds ik hem in bed leg heeft hij geen huiluurtje meer, anders ligt hij beneden constant te huilen dus denk wel dat dit goed voor hem is
Tja, het is net wat je zelf wil hierin. Jammeren is sowieso denk ik niet zo erg. Wat ik zelf nog heel erg prettig vind nu ze nog zo klein is , als ze niet wil slapen: Lekker kindje op schoot en voor de tv ofzo ---> dit stukje ben ik 20 minuten geleden gestart -dochter lag te piepen en dus even naar het schaatsen gekeken samen... Tot ze in m'n armen weg begon te zakken. ----------------------------------------- Maar oke, ik merk echt dat de jongste veel minder aandacht krijgt, dan de oudste indertijd, dus dat knuffelen even s avonds als de oudste op bed ligt, dat verdient ze ook gewoon ontzettend. Krijg anders zelf ook het gevoel dat ik haar wat te kort doe. Ook omdat ze juist zo ontzettend lief is en geen aandacht vraagt verder... Maar je moet hierin doen waar jij je goed bij voelt... vergeet alleen niet te genieten van je ukje nu het nog zo klein is. Deze tijd is zo snel weer voorbij... Hoewel ik me ook kan voorstellen dat je juist nu je 2 kindjes hebt, behoefte hebt aan wat rust hoor. Dubbel dus.
Ja is erg dubbel maar heb tot 7 weken wel elke avond met hem geknuffeld en heb nu behoefte aan meer rust en regelmaat voor mezelf haha. Ik denk ook dat als hij iets ouder is en een beetje kan spelen dus lachen om grote broer en ons we in de avond echt familie momentje hebben met z'n vieren zoals we dit ook kregen met ons eerste zoontje. Hij krijgt trouwens ook nog rond 22:00/22:30 voeding dus dat is ook nog een knuffel moment en in de nacht natuurlijk haha