De kop zegt het al, fruit gaat er in als koek maar groente ho maar: worteltjes, broccoli, boontjes, witlof, aubergine wil ze niet. Zodra ze weet dat het geen fruit is gaat haar mondje niet meer open. Ze is zelfs zo gehaaid dat als ik het eerste hapje tegen haar lipjes hou en dat ze dan snel proeft met haar tongetje langs haar lippen. Als het fruit is gaat de mond open en als het groente is blijft haar mond dicht... Heb al een keer een week geen fruit meer gegeven, maar ze blijft de groente weigeren... Nog tips? Ik weet het niet meer.
Ik zou me er niet te druk om maken, ze gaat het vanzelf eten, ze is pas 6 maanden, nog 100 jaar om groenten te leren eten Anders gewoon stukjes geven. Annika at gewoon stukjes tomaat.
ze moet het inderdaad gewoon leren. Hier was het andersom groente is lekker en fruit was bah. Maar gewoon iedere dag proberen en zorgen dat ze dan toch een beetje proeft (1 hapje) en dan na een paar weken zal ze wel eten. Hier is het goed gekomen hij eet nu met gemak 1,5 stuks fruit per dag. Thijs vond de groente ineens veel lekkerder toen ik er een beetje aardappel bij deed, misschien kan je dat proberen?
Fruitige groenten geven? Dus waterig / zoet. Hier is tomaat populair (even gegaard in de magnatron 1-2 min) b.v. met aardappel geprakt. Zoete aardappel (batatas), pompoen, aardappel met appelmoes geprakt, komkommer, gekookte courgette etc.
Ja als je gewoon een 'maaltijd' maakt dan? dus de groenten door aardappels/pasta/rijst heen en met wat kip/rundvlees/vis of ei ofzo erdoor?
gewoon volhouden hoor. Met een leeftijd van 6 maanden heb je de "strijd" nog lang niet verloren! Iedereen gaat uiteindelijk groente eten!