Sojayoghurt?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door chantal1985, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Mijn dochter heeft last van eczeem. In het begin was het een klein beetje op d'r wangen, dat kwam en ging. Maar sinds 2 weken zit het ook op d'r armen, rug, etc. En het wil ook niet echt weg met bijv. vaseline.

Ik heb het vermoeden dat dit komt door de yoghurt die wij na d'r maaltijd geven. Sinds ze 7 mdn is, geven wij dit en ze krijgt drie kleine hapjes. Dit vindt ze heerlijk. Maar i.v.m. de eczeem dacht ik dat het wellicht een oplossing zou zijn om over te stappen op sojayoghurt... Kan dit? M'n dochter is nu 10 mdn oud.

2. chantal1985

Sorry, nog een vraagje; zou het ook wijs zijn om over te stappen op H.A. flesvoeding? Wij geven al sinds het begin Friso, overdag krijgt ze comfort, laatste fles extra. Er zit in mijn familie astma & eczeem (moeder & zus). Zelf heb ik ook eczeem. Ik heb toen na de geboorte van m'n dochter ook aangekaard of ik geen H.A. voeding moest geven. Maar dat vonden ze niet nodig, want dat het zou juist allergie kunnen aanwakkeren?

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Aangezien je dochter al vanaf het begin flesvoeding krijgt die niet hypo-allergeen is/ waarvan de koemelkeiwitten niet voorbewerkt verwacht ik niet dat ze nu op yoghurt zou reageren. Dan zou ze al eerder soortgelijke klachten gehad moeten hebben. Het is nu ook niet meer nodig om een hypo-allergene flesvoeding te gaan geven of om deze reden producten op soja basis te gaan geven. Misschien kun je eens overleggen met het cb? Mogelijk dat de klachten een andere oorzaak hebben? Het kan ook los staan van de voeding.
    Groetjes Angelique

4. chantal1985

Sorry, had even moeten melden dat ik inmiddels al contact had gehad met een van jullie medewerkers, per chat. (op jullie site) Die adviseerde echter om even met de huisarts te overleggen of wellicht FrisoPep iets zou zijn, om daarmee dus te kijken of het een allergische reactie is. M'n dochter heeft wel al langere tijd eczeem (in d'r gezicht), maar het breid zich sinds twee weken meer uit (naar d'r schouders, armen, buik, rug, etc). Verder heeft ze ook sinds haar geboorte tot ze 5 mdn was (flinke) krampjes gehad. Toen wij over gingen op Friso Comfort werd dat een stuk minder. Ook zijn er wat luchtwegproblemen (geweest), daarvoor heeft ze Ventolin (babyinhaler).

Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts, kunnen om 4 uur langs komen. Zal haar idd ook voorleggen of het wellicht ook iets anders zou kunnen zijn.

Zelf zijn wij alle langere tijd aan het kijken wat het zou kunnen zijn. Toen m'n dochter 5 mdn oud was, zijn wij over gegaan van Zwitsal producten naar Neutral. Dat is ook het merk waar ik mee was. Dit heeft echter dus geen effect gehad. Vandaar dat ik nu dus denk dat het toch de voeding moet zijn...

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dan kan het inderdaad de moeite waard zijn om te kijken of de klachten met de voeding te maken hebben. Fijn dat je bij de huisarts terecht kunt.
    Succes, groetjes Angelique

Deel Deze Pagina