Hallo, mijn zoontje is 6 maanden en we zijn sinds kort bezig met bijvoeding... alleen Tijs vindt de bijvoeding dus helemaal niets... Het eten van een lepeltje is erg moeilijk. Hij duwt met zijn tong de lepel eruit, en weigert vaak zijn mond open te doen. Als ik hele kleine stukjes zo in zijn mond doet, gaat dit wel.. Maar ik durf echt maar hele kleine stukjes zo te geven en met fruit is dat NIET handig... Heb ook al verschillende lepeltjes geprobeerd Het ligt niet aan de smaak, want pap drinkt hij goed uit de fles, maar van een lepeltje niet! Omdat Tijs nog niet helemaal goed kan zitten werkt rapley ook niet omdat hij als hij in zijn trip trap zit alle moeite meot doen om recht te blijven, waardoor hij niets in zijn mond stopt.. En voor Rapley moet je een actieve rechte houding hebben. Hebben jullie tips? alvast bedankt!
pureer je alles? ik geef sinds kort fruithapje en dat pureer ik met de staafmixer, ze doet haar mondje ook niet open voor het lepeltje maar ik schuif het lepeltje naar binnen en veeg een beetje af aan haar gehemelte zeg maar, dan gaat ze vanzelf kauwen, ze vind het lekker maar heeft het lepeltje nog niet zo door maar dit werkt dus. ze zijn ook gewent de melk/pap warm aangeboden te krijgen, je zou de gepureerde fruit/groente even kunnen opwarmen, 20 seconden in de magnetron en het hele koelkastkoude is eraf, met groente doe je dat natuurlijk al.
wrom zet je hem niet eens in de wipstoel of bij je op schoot met eten? en sommigen moeten het eten van een lepeltje echt leren hoor, duurt bij sommigen echt wel ff voordat ze het door hebben.. ging hier trouwens vrij snel goed. Ik geef Jill ondertussen ook stukjes fruit en zo, vind ik wel handig met fruit. Dat is al vaak lekker zacht.
Tijs zit in zijn wipstoel om te eten of in zijn wandelwagen (stokke) 1 tik gekantelt... Dank jullie wel voor het antwoord... Ik pureer zijn eten wel, gisteren en vandaag gingen er een paar hapjes wel goed, en erna weer niet.. Vandaag op het cb zeiden ze als hij 7 maanden is en het lukt nog niet dan verwijst ze ons door naar logopedie.. Om zijn mondmotoriek te bekijken en verbeteren. Drinken gaat namelijk ook heel moeizaam (al vanaf de geboorte)