Actief draaien handjes en voetjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimsp, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    Mijn zoontje van 9 maanden is erg druk met zijn handen en voeten, ze draaien erg veel. Op de opvang maakten ze zich hier een beetje druk om. Ik denk zelf dat het komt doordat hij erg enthousiast is en dat op die manier uit. Hij is denk ik wel erg gevoelig voor prikkels.

Wie kan mij hier meer over vertellen of (her)kent dit??

Ik kan er niks over vinden op het net, of ik heb niet goed genoeg gezocht :).

Alle hulp en adviezen zijn welkon.

Groetjes Kim

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje is ongeveer van de zelfde leeftijd. maar wat bedoel je precies met handjes en voetjes draaien? Bedoel je een soort wapperen van de handjes? Of trappelen van de beentjes?

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi, ik begrijp precies wat je bedoelt. Justin deed (en doet dit soms nóg) als hij idd enthousiast was maar dit nog niet goed kon uiten (bijvoorbeeld als hij zag dat hij een ligaatje kreeg oid). Hij was een stil jochie die meer met mimiek deed.. (en nu is het een lekker druk jochie die nog steeds aan mimiek doet maar dat terzijde ;p)

4. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    Ja, draaien van voetjes en handjes, echt het ronddraaien, niet echt wapperen hoor.

Justin heeft vast hetzelfde gehad, maar Dyon is verder ook druk, altijd geluidjes maken....

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Als het zo is zoals het klinkt dan snap ik die opvang niet helemaal...

6. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    De opvang bedoelde het goed, maar het kwam wat verkeerd over bij mij... We hebben het er goed over gehad.

Ze vertelden mij dat het door de vele prikkels op de opvang komt, dit lijkt me erg aannemelijk.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nee, dat echte ronddraaien vanuit de polsjes dat doet mijn zoontje niet. Kan me wel indenken hoe het eruit ziet, maar dat lijkt me meer een uiting van enthousiasme bijvoorbeeld? Mijn zoontje gaat altijd trillen met zn armpjes als hij bijvoorbeeld zn eten of zn fles ziet aankomen.... ik denk net zoiets, alleen ziet het er anders uit...

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Het heet fladderen. Veel baby's doen dit, het zijn steeds herhalende bewegingen wat je kindje een lekker gevoel geeft. Vanaf een bepaalde leeftijd gaat het over. Het CB kan je er meer over vertellen. Je hoeft je niet ongerust te maken, komt dus vaker voor. Thijs begint er nu mee en ik vind het wel een grappig gezicht.

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoontje doet dit ook. Van die draaiende handjes, alsof hij een knopje heen en weer draait. Zo ziet het er een beetje uit. Ik vind het een onwijs schattig gezicht, want hij doet het als hij ergens enthousiast over is (bijvoorbeeld als ik hem uit bed ga halen). En ik weet zeker dat er niks mis is met hem! Laat je niet gek maken door zulke verhalen hoor... Dat fladderen hoort volgens mij bij autistische kindjes, maar ik denk dat als je zoontje zo'n stoornis zou hebben, je dat wel aan meerdere dingen zou merken.

10. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    Autisme is het zeker niet, dan hadden het ook al ontdenkt op het cb, en de huisarts, of de fysio.

Ik ben door jullie reacties zeker gerust gesteld het is enthousiasme.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja dat klopt. Maar bij autistische kindjes begint het ook ergens. Het geeft ze veiligheid en daardoor rust.
    Kindjes die niet autistisch zijn kunnen dit doen, omdat het een prettig gevoel geeft. Als ze wat ouder worden stopt het en bij autistische kindjes blijft dit bestaan.
    Dat zegt dus niet dat als kindjes fladderen, ze autistisch zijn.

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Als je goed leest zie je dat ik precies hetzelfde zeg.

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    :)Sorry!

Deel Deze Pagina