Probiotica

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lintje, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik heb mijn zoontje zaterdag, zondag en maandag probiotica gegeven maar hij reageert er zo heftig op; buikkrampen, obstipatie, huilen, ons de hele nacht wakker houdend..

Is dit normaal? Iemand (eenzelfde) ervaring?

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Wij hebben dat ook gehad met probiotica. Maar dat had ermee te maken dat ons kindje KMA heeft en in probiotica sporen van melk zit.

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Dankje voor je reactie.

Ons zoontje krijgt Neocate want hij verdraagt geen Nutrilon, en ook geen rijstebloem en lactulose en en en. Mogelijk dus ook een koemelkallergie o.i.d.

In dat geval had ik het dus nooit moeten geven?
    Want ik kan wel op internet vinden dat het de eerste week krampen en winden kan veroorzaken.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik zou eens kijken of de probiotica die je hebt sporen van melk bevat. Er zijn ook merken te verkrijgen zonder. Geloof de abc dolphinus. Wij hadden het merk lepicol en deze bevatte dat dus wel, tevens ook soja. En Milan reageerde daar direct slecht op.

5. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

misschien een hele domme vraag maar waarom geef je probiotica?

6. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    In de hoop dat ie 's nachts dan niet 6 keer wakker wordt door.. krampjes? Maar nu is ie de hele nacht wakker.

Er zit rijstzetmeel in.

7. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    oooh of bedoel je in het algemeen?

Om de darmflora te herstellen. :D

8. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ja was als algemene vraag dus dan geef je dat ipv infacol ofzo

9. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Nee Infacol doet wat met de lucht, probiotica met de darmflora (zoals Yakult bijv).

Verder niemand?:(

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    is die probiotica op advies van een Bioresonantietherapeut?

die heeft het mijn zoontje ook voorgeschreven...maar mijn zoontje was toen nog maar 5 weekjes en wilde er niet aan...omdat alle darmpjes moeten rijpen tot zo;n 3 maanden.

t scheelt: ze verkopen het ook bij de apotheek, dan denk ik al snel...het zal wel goed zijn.

maar ik weet ook: bij alvleesklierpatienten (oudere mensen) heeft probiotica tot sterfte geleid...ik wil je niet laten schrikken, maar in principe geef je je kindje bacterien. (google het maar eens).
    die bacterien moeten dan de darmflora herstellen. Ik vond het nogal eng...ben er ook niet mee begonnen en zin gewoon de 3 maanden uit...O hij is al 3 maanden en vanacht alweer wakker van lichte krampjes...Heeft nu van de JBPM dunnen ontlasting en krijgt 3 dagen bisolvon druppels en we denken dat hij daar erg op reageert....Gewoon maar weer geen Bisolvon dus...

ik zal ermee stoppen, of op internet even googlen...

Deel Deze Pagina