hallo allemaal, na 6 maanden heb ik eindelijk weer een internetverbinding, en jongens jongens, wat is er veel gebeurd in het alfgelopen half jaar. voor degene die het verhaal niet kennen of kunnen herinneren http://www.zwangerschapspagina.nl/alleen-zwanger/150139-verder-help-4.html op dat moment van schrijven zaten we zonder huis, met helemaal niks hier in nederland, net alles achtergelaten in schotland. ik heb toen contact gehad met steunpunt maatschappelijk werk huiselijk geweld, en die hebben mij doorverwezen naar de bocht in goirle, een instantie die vrouwen en kinderen helpt die te maken hebben (gehad) met oa huiselijk geweld. we zijn daar nu sinds een aantal maanden bezig, hebben apart van elkaar een aantal gesprekken gehad en ook samen. het gaat tussen ons een heel stuk beter nu, heb echt het idee dat we daar veel van kunnen leren. (we hebben nu geleerd hoe we een discussie kunnen stoppen voor deze uit de hand gaat lopen, en ja hoor, we kunnen weer gewoon een leuke avond hebben zonder gescheld, geschreeuw en gejank). ook sta ik op een wachtlijst voor een maatschappelijk werkster aan huis, om te kijken of met mij alles goed gaat en alles te verwerken wat er is gebeurd tussen ons. we hebben nog een lange weg te gaan, maar de motivatie is er van beide kanten meer dan genoeg, we willen het echt goed doen deze keer, en dat is ook duidelijk te merken in zijn gedrag ten opzichte van mij. eindelijk heb ik weer wat vertrouwen in de toekomst. naast onze relatie is er nog veel meer verbeterd. we hebben een huis (weliswaar erg klein, maar in ieder geval geen zorgen meer wat dat betreft), de verzekeringen zijn allemaal geregeld, heb een huisarts, gyneacoloog, consultatiebureau en dergelijke. en sinds vandaag ook een internetaansluiting!! de enige zorg die ik op dit moment heb zijn de belachelijk hoge prijzen voor een duo walker, maar daar ga ik marktplaats voor af zoeken. vergeleken met mijn zorgen van 6 maanden geleden is dit dus appeltje eitje. ik wil jullie allemaal heel graag bedanken, voor alle steun, tips en adviezen die jullie me gegeven hebben. naar de bocht gaan was een grote stap voor mij omdat ik in het verleden niet heel veel positieve ervaringen heb met hulpverlening en meer het type ben wat alles zelf op wilt lossen, maar door jullie heb ik dit toch gedaan. zoals ik net zei, ik weet dat we er nog lang niet zijn, maar we krijgen nu de hulp en begeleiding die we nodig hebben, en hoe het in de toekomst zal lopen weet niemand. of het ons inderdaad helpt straks een sterk en gelukkig koppel te maken of dat we toch besluiten er een punt achter te zetten, om wat voor reden dan ook, ik ben als mens zelf enorm gegroeid door deze ervaringen, en dat komt voor een groot gedeelte door jullie! dank je wel allemaal! liefs, Jade
Jeetje Jade, Heb net pas alles gelezen wat een verhaal. Klinkt echt als een wereld verbetering waar je nu bent in je leven. Hoop dat de lijn alleen maar stijgende is en je heel gelukkig zal worden! Geloof in jezelf en wat je kan! Liefs, Ann
Hoi Jade11, heb je vorige verhaal elke keer zitten volgen... en heb me regelmatig afgevraagd hoe het ging. Goed om te lezen dat je niet meer in de neerwaartse spiraal zit maar in de opwaartse! En leuk dat je terug bent. Heel veel succes!
Heb net pas alles gelezen en ook mijn mond viel wagenwijd open... en dan nu dat het hele grote stukken beter gaat met jullie....en vooral met jou is zo fijn te lezen. Let als jeblieft goed opjezelf, ik vind je heel dapper. Succes met alles meid. Liefs Mir
dank jullie wel voor jullie reacties. ik ben ook erg blij dat het nu zo goed gaat, maar ik heb in ieder geval geleerd, mocht het toch nog fout lopen dat ik sterk genoeg ben om het alleen te doen mocht het nodig zijn. jullie ook allemaal veel sterkte, en ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed komt. veel praten, met wie dan ook, en schaam je niet om hulp te zoeken! ben je niet tevreden met de hulp die je krijgt of je contactpersoon, zoek gewoon verder, geef het niet op. of je dit nu samen met een partner doet, of alleen hulp zoekt om dingen te verwerken, het helpt echt meiden!!
Ik heb me inderdaad nog wel eens afgevraagd hoe het nu met je zou gaan, was natuurlijk ook een bizarre situatie waar je in zat. Fijn om te lezen dat het nu zoveel beter gaat. En op MP staan inderdaad genoeg goedkope duowagentjes, ik heb er ook eentje vandaan voor 55 Euro, prima ding ! En inderdaad, dat zijn de grootste zorgen gelukkig niet meer.
Hey hoi! Ik heb net pas het hele verhaal gelezen, maar god meid wat heb jij een hoop meegemaakt zeg! Ik vind je heel erg dapper en ik hoop dat alles nu goed mag blijven gaan. Ook voor jullie kindjes. Ik wens je heel veel succes met alles en vergeet niet te genieten van je zwangerschap. Hoe staat jouw vriend nu trouwens tegenover jullie ongeboren kindje? Heeft hij de woorden terug genomen die die allemaal tegen jou gezegd heeft? Dan bedoel ik voornamelijk het feit dat hij je heeft uitgescholden en je een slechte moeder heeft genoemd...
Wat fijn om te lezen zeg !! En wat betreft de kinderwagen, zo'n tandem achter elkaar is neit zo duur en heeeeel soms staat er 1 gratis op marktplaats... Ik kijk elke dag en wacht af totdat er één naar m'n zin op staat.. Heel veel sterkte met z'n allen en super van je dat je hulp hebt gezocht, echt heel knap !
Ik heb net je verhaal pas gelezen, Jeetje zeg meid wat een ellende ! Ik wil je voor de toekomst veel geluk wensen, en ik hoop dat het alleen maar beter voor je word Ik wens je het allerbeste
Jade gelukkig dat jullie eruit zijn gekomen. Op naar een stressverminderd leventje! Gefeliciteerd met je huisje!! En nog een fijne zwangerschap verder, hoop dat je er nu samen van kunt genieten. Liefs, Corina