6 maanden met draagzak op de fiets?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mich87, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    En wie van jullie zet haar kind een helm op zodra ze voorop de fiets kan?

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Oh Snoopy, niet om je aan te vallen hoor, maar wat een vreselijke manier om met de veiligheid van je kindje om te gaan. Dat je op God vertrouwt moet je natuurlijk zelf weten, maar toch niet voor concrete veiligheids-zaken zoals dit...?

Maar on topic: ik zou het persoonlijk niet doen, met de draagzak op de fiets. Het zal in 99 van de 100 gevallen vast wel goed gaan, maar stel stel stel... Ik vind het risico te groot.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Heel eerlijk? Ik zou dat het liefst wel doen.

4. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik waardeer jullie meningen. Nee, ik ga het niet doen :) ik wacht idd wel zo lang dat hij in een fietsstoeltje kan. Ik wilde hem dan sowieso een helmpje opzetten dus draagzak is niet echt een goed idee... Wat ik wel jammer vind is dat sommigen net alsof doen of ik al achterlijk ben om het uberhaupt te vragen... Het is toch geen geheim dat er mensen zijn die hierover nadenken? Ik waardeer jullie meningen en luister er dus wel naar hoor :)

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    snoopy als er dan een god zou moeten zijn heeft hij ons niet voor niets hersens gegeven om onnodige risicos te vermijden.
    Een collega van mijn vader is zwaar gelovig. En vertrouwde op alles met god. Hij heeft 13 kinderen en nam onnodige risicos. Nu is zijn huis afgebrand en 2 van zijn kids levend verbrand. Sorry maar krijg echt de kriebels als mensen zeggen op dit soort dingen op god te vertrouwen.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mich je bent niet achterlijk hoor... is toch juist goed dat je je er eerst in verdiept en niet zomaar iets roekeloos doet?

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Mich87: er over nadenken is niet erg nee, zolang je het maar niet uitvoerd ;)!

En die reden die iemand noemt om het te doen omdat je het heel veel ziet in A`dam: ik zie hier ook best regelmatig mensen die hun kinderen los in de auto vervoeren..........zal ik dat dan ook maar doen?! :) Dacht het niet!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vertrouw ook op God, tenminste dat probeer ik ;) Maar ik zal toch naar links en naar rechts moeten kijken als ik oversteek.
    Op God vertrouwen betekend niet dat je jezelf of je kind moedwillig in gevaar kunt brengen. Er zijn niets voor niets veiligheidsvoorschriften ontwikkeld en als goed is heeft iedereen een gezond verstand gekregen.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    red88 daar ben ik het mee eens!

10. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    Sluit me aan bij red88! Wijze woorden, je hebt niet voor niets een gezond verstand gekregen van God!

11. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja ik vind erg gevaarlijk, ik zou voor een fietskar gaan.
    ik had via mp een luxe fietskar, ik heb die voor het zelfde geld weer kunnen verkopen en nu heb ik een dubbele fietskar.
    Ik vind super, vooral met kou en wind en is het meest veilige manier van vervoeren volgens veilig verkeer ned.

12. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik zeg nooit in de draagzak op de fiets...als je valt is je kindje totaal niet beschermd...en nog eens grote kans dat je op het stuur terecht komt en daar zit je kindje dan tussen dus ik zou het absoluut afraden...

ik heb trouwens een houder voor achter op de fiets waar je de maxi-cosi in kan zetten en dan zit hij dus goed beschermd in de maxi-cosi ;) misschien een beter plan...?

13. prettymum

prettymum Niet meer actief

Kijk, dat is nou eens interessante informatie! Ik ben ook zoiets aan het overwegen. Maar weet jij ook: is het ook veiliger dan bv een bakfiets? En waarom dan? Heeft iemand ervaring hiermee?

14. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
  15. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, het MAG niet eens, de wet verplicht het vervoer van kinderen op de fiets in een daarvoor bestemd zitje

Achterop de (snor)fiets
    Kinderen onder de acht jaar moeten net als bij de bromfiets op een doelmatige zitplaats zitten. Dit betekent voldoende steun voor rug, handen en voeten. Zowel voor fiets als snorfiets is een helm niet verplicht.

16. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Voor mij geen optie, lijkt me te gevaarlijk. Maar ik kan ook echt niet langzaam fietsen. Hoewel je ook hard kan vallen als je niet hard fietst.
    Wij hebben een fietskar gekocht, zetten we de maxi cosi in vast met spanbanden (op dezelfde manier als in de auto). Zit ook een bankje bij voor als je kind kan zitten. Er kan trouwens ook veel zooi mee in dat ding. :D
    In mijn optiek een beter idee dan fietsen met een draagzak.

Mijn nichtje had zo'n baby mee voor je MC achterop, was ze ook enthousiast over.

17. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het zeker ook niet doen, met draagzak op de fiets. Lijkt me doodeng en kindje is inderdaad volkomen onbeschermd. Maar ik word altijd wel een beetje treurig als ik hier dan die opmerkingen lees van 'jij laat je kind onnodig risico lopen' oftewel: je bent een slechte moeder. Iedereen maakt afwegingen om tegen bepaalde adviezen in te gaan. Zo heb je moeders die geen vitamine D of borstvoeding geven, of zwanger worden ondanks ernstig overgewicht, of hun kindje op de buik laten slapen. Dat zijn dan toch nog geen slechte moeders? Het is niet aan ons om daarover zo streng te oordelen vind ik.

18. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Zo'n fietskar zou ik ook wel willen, maar daar hebben we echt geen plek voor in onze box...helaas. Zo'n maxicosieding zie ik op een of andere manier niet zitten. Toch maar wachten totdat hij in een fietsstoeltje kan :) Zetten jullie je kindje dan een helmpje op, op het fietszitje? Ik ben geneigd om hem wel een helpje op te zetten. Jullie zullen wel denken...overwegen om hem in de draagzak mee te nemen, maar wel een helmpje op willen zetten. Lijkt vreemd, maar die draagzak (jullie hebben me overtuigd hoor...wees niet bang) leek mij gewoon niet zo gevaarlijk in eerste opzicht. Ik draag mijn kindje namelijk altijd in de draagzak, overal naartoe, dus het is een soort 'tweede huid' geworden. Zo kan ik het het beste uitleggen denk ik. Dan overzie je de gevaren misschien in eerste instantie toch minder...

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik, zodra mijn dochter op de fiets zit, gaat standaard haar helmpje op.

20. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt mij erg gevaarlijk, als je valt dan plet je waarschijnlijk je kindje! Niet doen dus!

Deel Deze Pagina