Nu ook zo'n 'moeilijk' moment. Hij werd om 17.00 uur wakker. Ik heb hem eerst groente gegeven. Daarvan heeft hij enkele hapjes op. Daarna de fles. Maar dat is dan wel erg laat, want ik wil hem ook een fles geven met op bed leggen. En daar zit dan nu geen 2 uur tussen.
Mijn baby kreeg ook nog veel melk met 6 mnd: 5 x 200ml en dan ook 's nachts nog wel eens een klein flesje (120/2). Ik kreeg gelukkig een andere reactie van cb. En het is uiteindelijk ook vanzelf goed gekomen. Met 7 mnd liet hij op eens zelf twee hele flessen weg van 200 ml: 23 uur werd hij er niet meer wakker voor en om 15 uur weigerde hij de fles. Je kan de fles van 19 uur dan ook een keer overslaan en wachten tot hij er zelf wakker voor wordt. Twee uur tussen de flessen is wel kort en misschien drinkt hij hem dan toch haast niet. Of gewoon geven en dan zie je vanzelf wel hoeveel hij drinkt. En je kan eventueel gaan kijken of je de flesjes 's nachts kan verkleinen/verdunnen zodanig dat hij nog wel verzadigd is en weer lekker gaat slapen. Dat werkte hier wel goed, en moest ook wel anders zat ik structureel aan te veel melk. Ik deed dan bv eerst 150/4, 150/3 en dat ging goed toen naar 120/3 en uiteindelijk een zoethoudertje van 120/2. Maar mijn flessen overdag waren ook wel wat groter.