Ik zelf ben met een spoedkeizersnede bevallen. Tijdens mijn 2 dagen durende weeen, ben ik in het ziekenhuis opgenomen voor goede controle. Er werd bloed afgenomen bij mijn kleine meisje, en zat uiteraard ook aan de CTG scan. Hierop zagen ze dat haar hartje steeds erg omlaag ging, en bij het bloed zagen ze dat ze weinig zuurstof kreeg. Daardoor kwam de beslissing al snel; Met spoed naar de OK! Ben benieuwd naar jullie bevallingen.
Hier ook thuis. Wel met knip en een hoop duw en trek werk, maar goed, ik vond het belangrijkste om gewoon thuis te zijn.
De eerste keer via de natuurlijke weg maar wel met vacuumpomp en knip en de tweede keer met een keizersnee ivm stuitligging en zwangerschapsvergiftiging.
Via de natuurlijke weg,ben blij dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen,anders was het ben ik bang minder pretig afgelopen. Alles ging goed,alleen tijdens het persen gebeurde er niks,het hartje begon weg te zakken en er kwam ineens veel spoed bij. Voor een keizersnee was het te laat,er werdt een flinke knip gezet en toen is na een kwartier duwen en trekken ons mannetje geboren. Ik was te smal van onder,Sietse bleek te zijn gedraaid en kwam als een sterrekijkertje eruit,en tevens had hij in het vruchtwater gepoept,dit zat al in zijn longetjes....na een week ziekenhuis mochten we naar huis.hadden beide een infectie opgelopen,plus mijn ijzer en bloeddruk was zo laag dat tijdens de koek eruit persen ik telkens flauw viel... tjee,zit ik hier mijn hele verhaal te schrijven,terwijl dit geeneens de vraag was....sorry...
tsjah..op de OK terwijl ik klaar werd gemaakt voor een spoedkeizersnede toch normaal vaginaal bevallen.....
puur natuur, was er maar wat blij mee. moest ingeleid worden vanwege langdurig gebroken vliezen, maar het begon toch nog vanzelf. en uiteindelijk bleek ze bijna 10 pond en in aangezichtsligging te liggen, wat volgens de gyn eigenlijk altijd eindigt in een spoedkeizersnee. dus achteraf extra blij dat het "gewoon" is verlopen.
puur natuur en een keizersnede .. en dat allemaal binnen 2 uur! edit: ik kan dus niet op de poll stemmen!
Ik heb 3 keer een natuurlijke bevalling gehad. Bij de eerste moest ik na 14 uur weeen wel aan een weeop wekkend infuus, maar 2 uur later was hij er dan ook. Bij de tweede heb ik het " zelf " gedaan Bij nummer 3 begonnen om 5 uur de weeen, en om half 8 is hij geboren,, maar omdat de persweeen niet krachtig werden, kreeg ik een infuus. het was de kortste, maar hevigste bevalling.
Superspoedkeizersnede. Om half twee gebeld vanwege vruchtwaterverlies, nog geen weeën. In het ziekenhuis had ik een paar weeën en 9cm ontsluiting. Om kwart voor drie waren ze alledrie eruit.
Ik heb een thuisbevalling gehad, die begon met het breken van mn vliezen en zo vlot ging dat ik uberhaupt nooit over het ziekenhuis heb nagedacht. Een volgende keer mag het van mij net zo gaan!
Met Louise ben ik via een semi geplande ks bevallen (2 dagen voor de uitgerekende datum kwamen ze erachter dat ze dwars lag en dus is er een ks gepland op 40+1). Met Tygo had ik de keuze en heb ik voor een vaginale bevalling gekozen en dat is ook gelukt en goed gegaan op een klein scheurtje na.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen, omdat ik dat zelf wilde. Na een uur liggend persen, bedacht ik ineens dat ik op de baarkruk wilde, toen was het snel gepiept.
In het ziekenhuis, ik wilde sowieso poliklinisch bevallen. Met 5 cm naar het ziekenhuis gegaan, toen de vk daar de vliezen brak bleek dat Irem in vruchtwater had gepoept dus toen werd ik overgedragen aan de gyneacoloog. Verder ging alles goed, alleen na een uur persen dipte de hartslag van Irem steeds verder en heeft de gyneacoloog een knip en vacuum gezet en was ze binnen een paar minuten geboren. Apgar was 9 en 10 dus ze heeft er gelukkkig geen last van gehad.
heftig hoor lijkt me dat een keizersnee.. Hier een heel makkelijke bevalling in het zkh (moest ivm hoog bmi)ben uiteindelijk maar 4 uur in het ziekenhuis aan het bevallen geweest, kwam in het zkh met 5cm ontsluiting.
Ik heb gestemd op natuurlijke bevalling wel in het ziekenhuis omdat ik na ruim 12 uur weeen te hebben gehad, 2 cm ontsluiting en dus geen slaap een slaap middel heb gehad. De bevalling heeft in totaal 46 uur geduurd.
Hier gelukkig 2 keer via de natuurlijk weg, wel allebei de keren in 't ziekenhuis (eerste keer zaten we midden in een verbouwing en de tweede keer wilde ik dat liever, omdat de eerste keer bijna de vacuümpomp eraan te pas moest komen).
Via de natuurlijke weg maar wel met spoed naar het ziekenhuis gebracht zodat ze zijn hartje in de gaten konden houden, hartslagje viel elke keer helemaal weg tijdens de bevalling thuis. Jayden is toen heel snel geboren op eigen kracht.