na de bevalling meer afscheiding dan er voor?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Kevertje83, Feb 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

Apr 6, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik had een vraagje voor jullie. Het is inmiddels een jaar geleden dat ik bevallen ben van mijn eerste kindje. Het valt mij al een tijdje op dat ik na de bevalling veel meer vaginale afscheiding heb, dan ik daarvoor had. Af en toe (beetje vies praatje) hangt er echt zo'n sliert half in de wc als ik moet plassen. Het ziet er verder wel normaal uit, kleurloos/wit-achtig, beetje slijmerig dus.

Herkent iemand dit? Zou dat gewoon zijn omdat je hormoonhuishouding na een bevalling wat anders kan zijn/blijven dan het daarvoor was ofzo?

2. Koesje

Koesje Niet meer actief

Hier idem dito en bij een vriendin van mij ook. Weet de oorzaak hier ook niet van maar vind het ook niet vervelend.. Heb het trouwens vooral tijdens mijn vruchtbare dagen.. Misschien probeert moeder natuur zo iets duidelijk te maken haha

3. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    ik ben daar nog niet helemaal uit eigenlijk, want ik had altijd al behoorlijk wat afscheiding. Maar lijkt toch wel wat meer...

4. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier ook meer als voor de geboorte van mijn zoon. Ben er zelfs mee naar ha geweest omdat ik het gewoon goor vind. Deze heeft wat op kweek gezet maar het is niets.. Kreeg hier als advies om 1/2 maal per week een vaginale douche te nemen en verder kon hij niets betekenen. Maar ik vind het wel heel erg, loop altijd met een mini inlegkruisje hiervoor.. Bah..

5. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

Jun 15, 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ik dacht dat ik gek werd. Maar hier dus ook nu na een jaar meer afscheiding.

6. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook, echt hele klonten/slierten inderdaad.:p Ik weet nu precies wanneer mijn eisprong is, voel het zelfs in mijn buik. Dat heb ik nooit eerder gehad. Ook ineens een hele regelmatige cyclus, dat had ik voor mijn zwangerschap helemaal niet.

7. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

Apr 6, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat jullie dit herkennen! Ik begon me toch af te vragen of het toch wel gewoon normaal was. Aangezien de verandering zo samenviel met mijn bevalling maakte ik me er niet echt zorgen om, maar ben toch wel blij te horen dat meer meiden dit hebben. Het hindert me verder gelukkig ook niet zo.

Share This Page