Hoi meiden, Ruim 6 maanden geleden ben ik bevallen van mn zoontje. Helaas kreeg hij 't even flink moeilijk en dat is te zien; een grote knip een flink stuk mn bil op. De eerste weken leek 't me logisch dat 't nog wat gevoelig was, maar hoelang blijft bij jullie de knip gevoelig? Het deed gisteren tijdens 't scheren toch flink pijn presies op dat plekje op mn labia/bil en tijdens 't kroelen moet mn man ook niet op een bepaalde manier druk zetten...
Knip bleef bij mij ook aardig lang gevoelig. Vooral tijdens me 2de zwangerschap voelde ik hem weer heel erg. Collega van me vertelde me laatst dat haar knip ook nog wel eens gevoelig is en haar jongste is al 12.
Ik heb bij de eerste een knip gehad ivm vacuumpomp. Was geen heftige knip ofzo, 6 hechtingen. Maar na 8 dagen is de wond "open geknapt" en dat heeft toch zo'n 6 weken geduurd voor het echt dicht was. Ik denk dat ik er een maand of vier, vijf last van heb gehad. Bij de tweede is er een klein knipje geplaatst in het bestaande lidteken.... eigenlijk helemaal geen last gehad van het lidteken later. Vorig jaar ben ik ingeleid bevalling met 20 weken zwangerschap en heb aansluitend een currettage gehad (eind mei 2012). En sinds die currettage heb ik ineens weer last van het lidteken....vooral tijdens het vrijen helaas.... het voelt als een schaafplek, schrijnt etc. en dat doet het vrijen dus niet altijd goed
Ik heb het nu nog steeds wel af en toe. Dan trekt het litteken behoorlijk en moet ik echt even anders gaan zitten. Seks deed de eerste maanden ook echt pijn. Nu gelukkig niet meer, maar ik voel het nog wel altijd.
Mijn zoontje is ook 6 maanden en een week en ik voel de knip ook nog regelmatig hoor heel vervelend! Vorige week voor het eerst een klein stukje gefietst... Nou dat was ook echt geen pretje! Ik ben "blij" om te lezen dat ik niet de enige ben die er dus nog vrij lang last van heeft... Begon al aan mezelf te twijfelen
Wat vervelend dat je er zoveel last van hebt! Hier ook een knip gehad, maar nauwelijks last van, ook in het begin niet... Het was mijn eerste bevalling dus heb (gelukkig ) niet meer ervaring met een knip dan dit. Wat nog normaal hoe lang je er last van kunt houden weet ik niet maar wil jou en de andere meiden iig sterkte wensen bij het herstel.
Hier soms wat gevoelig. Herstel duurde hier een week of 10 dankzij 2x een ontsteking. Knip is van m'n 1e bevalling btw.
Hey, ook hier 6 mnd na de bevalling nog steeds last van de knip. Ik had flink wat hechtingen en bij mij losten ze ook niet echt lekker op. Heb dus na 5 weken ze maar bij de huisarts laten weghalen, omdat de knoopjes gingen schuren als ik een eind ging wandelen (inwendig blaartjes, au!) Bij mij voelde en voelt het nog vaak beurs aan als ik er aan kom, en ook tijdens gemeenschap voelt het als een blauwe plek of schraal. Ondertussen ben ik voor bekkenklachten bij een fysio en die heeft laatst een inwendig onderzoek gedaan en gevoeld. Zij zei dat ze in het spierweefsle hebben geknipt en er daar nu ook littekenweefsle zit en dat dit de pijn kan geven. Zij gaf als advies om het regelmatig zelf te masseren. Ik merk dat nu ik braaf mn oefeningen voor mn bekken doe, het met het litteken ook beter gaat. Toch een kwestie van het belasten van de spieren ook down there. Ik zou dus zeggen: als je echt last houdt een keer naar de bekkenfysio. zij zei dat je juist ook met dit soort klachten daar heen kan. Ook schijnen er homeopatisch wat middelen te zijn die het helen van littekens bevorderen en die je ook zou kunnen nemen om t verder te laten genezen. Maar het is niet fijn! vooral niet als het zo lang nog duurt na de bevalling. valt mij ook vies tegen! dat 9 mnd zwanger en 9 mnd ontzwangeren is dus toch wel waar
Jeetje, wat vervelend dat jullie daar nog zo lang last van hebben zeg! Ik zou idd wel even professionele hulp zoeken als je langer dan 2 maanden last hebt.. Ikzelf heb geluk gehad denk ik, na een week of 6 totaal geen last meer.. ook niet met sex
Ik heb er lang last van gehouden, bijna een jaar. Eerst zorgde dat ervoor dat bijna niet meer vreeën. Toch is het uiteindelijk voor mij wel goed geweest om dat juist wel te doen. Door de 'massage' werd het litteken juist soepeler, leek wel. En de tijd speelt natuurlijk ook een rol.
Hier ook na een jaar nog veel last van gehad. De gyn heeft er verschillende injecties ingespoten zodat het littekenweefsel soepeler werd, dit heeft enorm geholpen.
Goh, bedankt voor je inbreng, dààr heb ik wat aan! Bekkentgerapeut... Degene hier in de omgeving is zo'n hork, no way dat ik daarvoor uit de kleren ga! Zelfde als de gyn die tot knip besloten heeft, misschien bel ik de verloskundige nog wel een keer... Het is ook zo wisselend, vaak nergens last van maar die keren dat 't wel last geeft...
Tijdens het vrijen herken ik helaas. Ligt aan de manier, maar nog steeds gevoelig. Heb geen tips voor je. Vraag mezelf ook af waar het aan kan liggen? Zelfs een jaar na de bevalling.