Wat vinden jullie van deze curves?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daan78, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Nav een gesprek wat ik met iemand had over de lengte en het gewicht van Noor dacht ik dat het wel nuttig voor mij was om haar curves eens te laten zien.

Ik ben wel eens benieuwd wat jullie er van zeggen/vinden. (sommigen van jullie weten denk ik wel een beetje het hoe en wat met Noor).
    Overigens doet ze het prima hoor. Ze is lief en vrolijk etc. Geen gekke dingen.

Gewicht:

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    en lengte:

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zier er keurig uit toch? Gewicht is in verhouding wat hoger dan lengte, dus in principe zou ze iets lichter morgen zijn, maar alles nog netjes binnen de curves, dus bepaald geen noodzaak om lichter te moeten zijn, volgens mij...

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Dank voor je snelle antwoord. Je vind het geen grillige curve? Kijk, de lengte curve schommelt aardig, maar daar heb ik geen inlvoed op en de gewichtscurve lijkt zich wat te stabiliseren, maar dat is ook normaal natuurlijk na het eerste jaar.

Ik vind het alleen wat moeilijk om het te interpreteren, alleen vanuit het gevoel dus zeg maar.

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    ziet er netjes uit :D
    normale curve zoals ik het zie.

liefsz

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ziet er netjes uit hoor!

7. adi

adi Niet meer actief

Wat bedoel je precies met grillig? Ik vind het prima uitzien hoor. Ze loopt hel netjes binnen het gemddelde marge. En de curveschommelingen moet je ook over een langere periode bekijken, en als je die nu ziet loopt de curve heel mooi met de lijn mee.

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Bedankt meiden,

@adi, ik dacht dat de curve heel mooi met zo'n zelfde boogje mee moest lopen en dus niet op en neer zeg maar. Vandaar dat ik het wat grillig vind/vond (is misschien niet het goede woord).

Behalve dus dat het gewicht iets afwijkt van de lengte (of andersom :p) zien jullie dus niets geks. Das mooi :).

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, die grilligheid van de curve heb je altijd: een keer een meting net na ziek te zijn geweest, een keer een meting net na een groeispurt, enz enz: je moet hem, zoals Adi ook al zegt, idd over langere tijd bekijken en als je er dan een mooie kromme lijn doorheen kunt trekken, da zit je prima :)

10. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    netjes!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me aan bij rozemarijke, want het eerste wat ik dacht was: Netjes toch? Je kind groeit duidelijk met sprongen... maar dat is normaal bij kinderen toch?
    Vooral die sprongetjes in het begin in de lengte, zie ik ook terug op de curve van m'n oudste dochter.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ligt ze wel erg netjes op de meettafel?mijn zoontje ligt nooit netjes zodat zijn lengte goed gemeten wordt. maar ze zeggen mij bij CB dat lengte meting altijd een grove inschatting is. maar goed, je curve's zien er goed uit.

13. mol81

mol81 Niet meer actief

Prima hoor, geen gekke dingen. Keurig in de middenmoot

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik vind m wel wat grillig en vroeg mij af is ze vaak ziek (geweest)?
    Jaime heeft toen eens ontsteking aan haar bronchiën gehad en daarna kwam er toen ook zo'n grillige sprong uit haar curve.
    Over het algemeen ziet die van Jaime er wat 'vloeiender' uit.

15. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik ben echt terug gescrolled toen je vroeg of we hem te grillig vinden... Oftewel, daar had ik zelf niets van gezien.

Die curve is maar een gemiddelde, zolang je in de grote lijn met de curve meegaat, dan is het prima. Kinderen groeien niet keurig zoveel mm per dag, dat gaat ook in fases, dus je curve krijgt dan ook stukjes waar het iets sneller en iets langzamer gaat.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn jongste groeit tot nu toe ook in sprongen, mijn oudste groeide wel precies volgens zijn lijn. Ik zou me geen zorgen maken :) Wat zou er verkeerd aan kunnen zijn?

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    FF asociaal, Daan, waar heb je de curve vandaan? Wil ook zo graag zo een hebben voor mijn dochter aangezien ze zo dunnetjes is.

Volgensmij is jouw meisje een lekker stevig kindje maar niet afwijkend.

Groetjes.

18. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Of ben je heel vaak naar cb geweest? Meer dan je moet zeg maar?

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Groeicurves | Groeicurves voor iedereen ik gebruik deze voor beide dochters..

20. Het enige gekke dat ik zie is dat ze zo rond 3-4 maanden bijna leek te krimpen even :p
    Maar dat zal eerder een meetfoutje zijn denk ik. De curves zijn netjes toch?

Deel Deze Pagina