baby wil s'avonds niet slapen, tips gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boyandgirl, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    dag dames

ik ben op zoek naar de gouden tip om mijn mannetje s'avonds te laten slapen. hij is 4 maand oud
    Hij heeft al een hele tijd dat hij s'avonds niet wil slapen, hij krijgt nu 5 voedingen 6:00-10:00-14:00-18:00-22:00

Overdag slaapt hij nu redelijk word wel een paar keer wakker maar slaapt weer verder als hij zijn speentje heeft. Maar na 18:00 slaapt hij helemaal niet. We doen altijd hetzelfde luier-pyama aan-flesje even in de box en als hij moe word naar bed,dan zing ik een liedje voor hem geef hem een kus en zeg welterusten. soms is hij een half uurtje stil maar meestal begint hij meteen te huilen. We laten hem meestal even te huilen maar hij gaat echt gillen en zweten ik probeer hem dan te troosten doe muziekdoosje aan en ga weer weg. Dit alles helpt niet. Als we hem er uit halen is het ok na een poosje gaat hij jengelen omdat hij moe is maar in bed word hem niet. Heeft iemand tips voor ons ik weet niet wat ik nog meer kan proberen we hebben van alles geprobeerd. Na 22:00 gaat hij overigens meestal direct slapen

groetjes angellinda

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Wat hier super werkt:

18.30 uur badje met goede nacht schuim, daarna lekker insmeren met goede nacht olie (echt een beetje rustgevende shantala massage geven), pyama aan, flesje op de slaapkamer met zacht licht en meteen naar bed. Niet spelen en geen prikkels zoals bv de box.

De fles van 23.00 uur wordt half slapend gegeven: even heel snel verschonen, flesje drinken en terug naar bed

3. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook
    half uur voor laatste voeding ( dus ook bedtijd) badje, lavendel zwitsal lijn gebruiken, massage af en toe...in een donkere stille kamer voeden en btj wiegen/zingen.muziek en slapen

4. MissT

MissT Niet meer actief

Ja, hier precies hetzelfde eigenlijk.
    Van het badje wordt ze lekker suf en dan nog het flesje erachter en madame slaapt heerlijk!!

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    nou die van mij is nu 3 weken
    en hetzelfde probleem ..

6. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Mijn dochtertje is nu 7 maanden en eigenlijk slaapt ze wel goed 's avonds maar soms is ze wat huilerig.
    Als ik haar in bad doe (gewoon met zwitsal "normaal" heb geen lavendelspul) dan is ze zoiezo al meer moe en als ze dan de fles krijgt is ze bijna slaapdronken hihi!

Voor de rest kan je je afvragen of het niet te koud/warm is op de kamer, goed een boertje gelaten?

En ja, even laten huilen is niets mis mee omdat ze vaak op die manier hun dag verwerken. Aai op de bol is ook goed. Maar mijn meisje had met 4 maanden al een periode dat ze niet alleen wilde zijn.... dus wie weet is dat het! Succes ermee!!

7. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL

Bij drie weken moeten ze ook nog ontzettend wennen aan alle nieuwe dingen en de nieuwe omgeving, het is heel wat voor zo'n kleintje om eerst veilig bij mama in de buik te zitten en daarna alleen op een kamertje te moeten liggen waar het doodstil is.
    Komt allemaal wel hoor....

8. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    Bedankt voor de tips.
    badje en massage hebben we geprobeerd maar het helpt niet. We laten meneer echt wel even huilen maar het gaat over in gillen en dan word hij niet meer rustig. we hebben geprobeerd bij hem te blijven ook dat helpt niet. Hij lijkt dan wat ook wat last van krampjes te hebben maar niks helpt. Hij lijkt niet moe te zijn maar wrijft wel in de oogjes en gapen. Misschien toch maar weer eens badje proberen

9. fafje

fafje Niet meer actief

heb het hier ook echt een aantal weken heel straks ritueel van gemaakt met dat badje...
    in het begin wa shet racen tegen de klok met het aankleden, het badderen zelf wassie helemaal ok mee...maar dat aankleden duurde te lang voor hem...

elke dag kon hij het langer volhouden, wnat uiteidnelijk snapte hij dat hij na dit badje lekker in het donker een voeding kreeg en lekekr ging slapen...hij werd er helemaal ontspannen van, de gedachte dat alles zo voorspelbaar was...
    (dus massage lukte in het bgin ook niet, pas toen hij het na het badje langer vol kon houden)
    En toen kon ik ook eventjes veel fietsen met de beentjes...even die darmpjes los maken....dit hielp heel goed voor de krampjes hier!

10. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Wij hebben hier hetzelfde probleem, en eigenlijk heeft hij dit altijd al gehad. Hij is savonds niet in bed te krijgen, terwijl hij wel erg moe is. niets is goed, en huilerig als gevolg. Erg jammer van de avonden want we zijn alleen maar met hem bezig. Nu hebben wij een kindje met KMA en verborgen reflux. Hij is dus zoiezo erg onrustig..
    Maar er zit ook een "koppie"op hoor, hij wacht echt tot zijn laatste fles savonds en daarna wil hij slapen.

11. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0

Ons mannetje heeft ook verborgen refllux hier heeft hij medicatie voor en dat lijkt heel goed te gaan. Bij ons is het eigenlijk ook al zo gewoon geworden dat hij niet slaapt, maar eigenlijk is het niet gewoon. we zijn gewoon de hele avond bezig om het bezig te houden anders huilt hij veel we zitten gewoon te wachten tot hij de fles van 22:00 krijgt en gaat slapen en dat we dan nog ff tijd voor ons zelf hebben. we zoeken daarom ook eigenlijk een oplossing

12. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Ja dat is hier ook.. de hele avond zijn we druk met hem in de weer en afleiden etc. Badje werkt hier ook niet echt savonds.
    Maik krijgt Losec voor zijn verborgen reflux, dit krijgt hij savonds met een spuit. Wij merkten ook aan maik dat hij niet meer genoeg had aan alleen zijn flesvoeding, en daarom geven wij hem na de losec een groentehapje, want anders wil hij zijn laatste fles al om 19.00 en dan gaat hij ver over de max heen.
    Overdag hebben we overigens echt geen kind aan hem, hij slaapt en is megavrolijk. Maarja die avonden..
    Ik lees mee, mischien komt er nog een tip voorbij.

13. adi

adi Niet meer actief

Hij heeft toch reflux? Hoe schuin staat zijn bedje? Reflux-kindjes hebben best veel last als ze plat liggen. Mijn dochtertje ging pas rustig slapen toen we haar bed ong 15-20cm schuin hadden gezetn.
    Mijn zoontje heeft zelfs een periode 's avonds in zijn kinderwagenbak op ons bed geslapen tegen een dikke kussen. de bak stond ook zowat rechtop. Ik merkte dat ze daardoor veel beter konden ademen en veel rustiger werden.

Mijn zoontje is in die tijd ook heel onrustig geweest 's avonds. Wat wij dan deden was:
    - rustig in bad (of wassen), aankleden en flesje geven;
    - inbakeren (je kunt hem ook strak instoppen);
    - 5min wiegen en tegen hem zingen zodat ie heel rustig wordt;
    - in de kinderwagenbak leggen op ons bed;
    - muziekje aan.

Daar sliep hij tot de late avondvoeding, na dat flesje kon ik hem zonder problemen in zijn bed leggen.

14. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Hier staat het bedje geen 15-20 cm hoger.. hooguit 10 cm.
    Ik merk wel dat als hij helemaal plat heeft gelegen in de box bijv. Dat als hij wakker word dat zijn neus dichtzit en hij veel slijm heeft, moeilijker ademt. komt dit door de reflux dan adi ??

Ik ga zijn bedje meteen wat hoger zetten, kijken of dat effect heeft vanavond ! ;)

15. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem....mijn dochtertje is nu 9 weken en slaapt overdag en snachts goed alleen vanaf een uur of 5 tot 23.00 is ze niet in slaap te krijgen......

Sterkte!!

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij hebben het ook, maar hier is het gelukkig al veel minder erg geworden. Voor de medicijnen tegen de reflux huilde hij gewoon de hele avond. Totdat hij eindelijk in een diepe slaap viel.

Nu laat hij zich wel in bed leggen en met de speen valt hij oppervlakkig in slaap. Maar hij slaapt zo vreselijk onrustig, wordt om de haverklap wakker, ogen weer open, speen weer er in. En dat gaat ongeveer 2 uur zo door en dan crasht hij opeens. Meestal vlak voor zijn laatste fles haha ;)

Overdags deed hij dit eerst ook, maar inmiddels nauwelijks meer dankzij rust en regelmaat. 's Avonds blijft echter dus wel zo rommelig. Van mij mag hij er snel overheen groeien want als hij uit zijn wieg is gegroeid, moet hij naar de kamer van de oudste.

17. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hee dames,

hier idem dito

heel vrolijk kind
    maar toen hij jong was had hij veel buikkramp sávonds en kon daardoor niet slapen
    nu de buikkramp over is ( 6 maanden bijna) wil meneer nog steeds niet slapen in zijn bed.
    hij is wel moe maar wil de hele avond aan de tiet en daar een beetje bij slapen.
    hij slaapt overigens wel in de kinderwagen maarja hij is daar bijna te groot voor dus hij moet nu toch wel echt gaan leren om in zijn eigen bed te slapen..

maar ik weet niet hoe

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ lieni: ik zou hem toch iedere avond op een bepaald tijdstip in bed leggen. 's Avonds is slapen, klaar. Dus niet continu bij papa of mama of in de kinderwagen. En dan dus naast het bedje troosten. Of desnoods in de slaapkamer bij jou, in het donker zonder prikkels. Nu is het een gewoonte geworden, 's avonds niet in bed slapen. Logisch dat hij dan ook niet meer wil. Hij weet gewoon niet beter en zal zich gaan verzetten als het een keer anders gaat.

19. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook, duurde echt wel een paar weken voordat hij eraan 'gewend' was, maasr nu weet hij wat gaat komen: ik stop hem ook lekker strak in, speentje en kuffeldoeje erbij, aai over zijn hoofdje en weg ben ik. Hier overigens ook verb. reflux en kma, dus geen probleemloos kind ;)

Deel Deze Pagina