Even mopperen->draaikont

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JuullesD, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ik wil even mopperen :) mijn zoontje is nu 10 maanden en we zijn al 3 maanden af en aan aan het rommelen met de slaapjes.
    Niet perse de tijden, dat gaat redelijk.
    Maar het in slaap vallen is vaak het probleem. Hij gaat namelijk op zijn buik draaien en kan dan niet slapen. Dan gaat hij wiebelen, kruipen, met zijn hoofd tegen het hoofdeinde bonken en sinds kort kan hij zich optrekken tot op zijn knieen en doet dat dus non stop.
    ik probeer maar een beetje mee te gaan in hoe het gaat, maar ben er na 3 maanden toch wel een beetje klaar mee. Het is gelukkig niet elke dag of elk slaapje feest, maar wel vaak. De laatste week is hij eindelijk na 45 minuten keten drammen en jengelen op zijn buik in slaap gevallen.
    Ik dacht ja! Eindelijk de oplossing!
    Maar na 20 a 30 minuten helemaal overstuur met een vuurrode wang wakker worden.
    Ik ben er dus een beetje klaar mee :) mag wel toch

2. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Haha heel herkenbaar. Hier ook een zoontje die dat doet. En sinds kort 'staat' hij steeds op zn knietjes in bed. Zelfs snachts als hij wakker word, en dat is nog elke nacht een paar keer.

Ik heb geen oplossing. Maar het gaat vanzelf weer een keer over

3. JuullesD

Dat dacht en hoopte ik ook. Maar na drie maanden ben ik de hoop wel een beetje kwijt:p:p

4. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Haha snap ik maar mijn oudste deed het ook en die ligt nu heerlijk rustig in zijn bed;)

5. JuullesD

Dus met een paar jaar ben je er wel vanaf haha

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.347
    8.349
    113
    Amsterdam
    Ja hier is de nieuwe houding de laatste daardoor over dag met de billen omhoog op je knieën in slaap vallen. En eerst heel veel gemopper, ook geen idee wat je daar anders aan zou moeten doen.

7. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hier slaapt hij ook zo. Wel zonder gemopper, maar inderdaad met zijn kont omhoog hahao_O

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.287
    25.752
    113
    Gôh ik zit echt nog te klooien. Antwoord in het verkeerde topic, sorry!

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.287
    25.752
    113
    Oke, nu een antwoord on topic :rolleyes:
    Heel herkenbaar hoor. Hier was het buikdraaien een probleem, omdat hij dan op zijn buik wakker schrok en even niet wist of hij dat nou fijn vond. Duurde gelukkig maar 2 à 3 wkn. Nu kan hij staan en zitten en soms gaat hij rechtop zitten of staan. Maar meestal gaat hij meteen lekker liggen en slapen, gelukkig! Wel houdt hij van hoekjes, dus hij kruipt helemaal boven in zijn bed (of onder) en gaat dan zo dicht mogelijk op het hoofdbord/voeteneind liggen. Dat veroorzaakt af en toe een bonk, maar daar heeft hij geen last van.
    Ik hoop dat jouw mannetje snel zijn draai vindt met slapen!

10. JuullesD

Ja en zo blijven we lekker bezig ;)
    Het was vanochtend net een pannekoek. Ik bleef hem omdraaien! Klein draakje is het dan, maar ik vind het wel sneu dat hij zich zo in de weg zit....

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.347
    8.349
    113
    Amsterdam
    Ja echt he hier ook in de meest gestoorde houdingen! En idd soms wordt hier ook gezeten en dan ga je toch maar weer liggen in een hoekje helemaal in elkaar gepropt:) Gelukkig kan ze al denk ik 4 maanden goed draaien, maar het is denk ik gok ik dat ze nu steeds meer bewust worden van hun omgeving.

12. JuullesD

N
    Dat is het denk ik ook. Alles is super interessant en slapen is dan echt voor babys. Merkte het ook in de wandelwagen en de maxicosi. Meneer die niks ziet. Woest! Dus we konden mooi een nieuwe autostoel kopen en de wagen draaien....maar het mannetje is weer happy haha:)

Nu nog met het slapen en dan ben ik weer happy ;)

13. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje werd wakker van het stoten en gebonk. En wilde telkens getroost worden. Toen een rand gekocht van Aerosleep. En het probleem is over. Deze zit bij zijn hoofd en aan de zijkant bovenin.

14. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ooooh irritant he... T deed dit ook een tijdje. Werd er gek van. T slaapt op zijn buik en draaide zich op de rug, maaaar kon nog niet terugdraaien. Dus huilen. T zette met een voet steeds af en rolde zo om.

Uiteindelijk heb ik van die lange smalle kussens gekocht en die 'gewikkeld' door de spijlen van het ledikant, zodat zijn liggedeelte wat smaller werd. Deed dit alleen overdag, savonds als wij naar bed gingen, haalde ik de kussens weg. Hij probeerde wel om te draaien, maar kon niet verder. Dus ging hii weer op zijn buik liggen. Na een kleine week heb ik ze helemaal weggehaald. Ik zag dat T het kussen naar zich toe probeerde te trekken. Hierna was het slapen weer zoals voorheen.

Ik zal hier waarschijnlijk een hoop kritiek op krijgen, maar ging hier goed. Wil natuurlijk niet zeggen dat het voor een ander ook werkt.

15. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Oh wacht, zie nu pas dat de kleine 10 maanden is. Wist ik ook wel trouwens sorry haha!
    Dan de 'kussen-tip' vergeten natuurlijk. T was toentertijd vijf maanden geloof ik en kom grote voorwerpen nog niet pakken. Met tien maanden natuurlijk wel en dan wordt het helemaal feest in bed.

16. JuullesD

Geen commentaar hoor ;) je doet wat je kan om je kleintje te helpen. Het is hier nu weer 2 dagen rustiger, en dan gaan we ws binnenkort weer een periode spoken. En zo blijven we bezig. Ik blijf het heel vervelend vinden, leg hem al bijna met spanning op bed. Maar ik probeer even niet al te veel te veranderen (qua tijd of schema) want hij zit ook echt middenin een sprong met 2 tanden op klappen. Dus even alles afwachten. Hij sliep bijvoorbeeld altijd tot half acht/acht uur.
    En nu ineens continue half zeven al wakker, en dan nog doodmoe zijn. Dus hij is niet in z'n hum

17. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Zoontje is 7,5 maand, slaapt op zn buik en draait dan om naar zijn rug. Maar kan niet makkelijk terug en wordt dan wakker. En dat om 05:00/06:00. Dat vroege wakker worden is ook sinds een paar dagen. En inderdaad is hij dan nog doodmoe. Hopen dat het snel voorbij is :eek:

18. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Herkenbaar...zoonlief werd vanaf vijf a zes maanden om 6:00 wakker en het maakte niet uit hoe laat hij naar bed ging. Dan maar wat eerder, zodat ik meer aan mijn avond had.
    Toen hij de tien maanden was sliep hij ineens weer tot zeven uur en dat doet hij nog. Het kán dus weer 'over gaan'

19. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam

Er is nog hoop dus!:) Ik ben het niet van hem gewend en ken het ook niet van mijn oudste. Ik ga proberen hem ook weer wat eerder op bed te leggen. Kijken wat dat doet..

20. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ja! Ik dacht: shit...heb ik een vroege vogel op de wereld gezet en ik ben zo geen ochtendmens haha! Ik vind zeven uur eigenlijk nog steeds vroeg..maar niets aan te doen ;)

Deel Deze Pagina