wanneer badje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sophie80, Sep 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sophie80

sophie80 Niet meer actief

Wanneer doen jullie het badje?
    tot nu toe doen wij het als avondritueel voor de laatste voeding. maar sinds kort slaapt onze dochter voor die laatste voeding.

Missschien dat ik het toch eerder moet doen, maar wanneer?!?!?

Als ik het voor de 4e voeding doe rond 18.30, kan ik haar daarna niet direct op bed leggen, want ze heeft vaak voor die voeding geslapen.
    Of zou ik het na de 4e voeding kunnen doen? rond 19.30? Daarna nog even knuffelen en dan als ze moe is naar bed?
    Ik vraag me af hoe jullie het doen.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij deden het juist in de ochtend. De kleine werd erg opgewonden van het badje, en ging daarna niet meer slapen.

We deden het dan voor het 2e flesje..

3. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    dat deden wij ook ´s ochtends

4. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    niet elke dag in bad doen...ik krijg het soms gewoon niet voor elkaar. Dan wil ik het 's avonds doen, maar dan slaapt hij eindelijk...
    Dag erna plan ik het voor 's ochtends, maar alsof hij het weet, slaapt hij ook weer lekker...en als hij niet lekker slaapt, is hij vaak al te moe/hongerig voor de fles en wordt het een huilpartije...

ik doe hem maar 1x in de 3 dagen ofzo in bad.
    verder was ik hem gewoon met washandje...en schone kleertjes aan natuurlijk...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Elke dag hoeft ook niet inderdaad. Wij deden het ook elke 2a3 dagen ivm met een droog huidje.
    En vanaf 6 weken ging hij ook mee onder de douche. En anders gewoon een washandje langs de plooitjes en plekjes..

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    hey hoe oud is je kindje? en om hoelaat krijgt ze haar/zijn laatste flesje??

wij hebben jamie altijd al savonds in bad gedaan. en gaat meestal wel iedere dag! niet perse wassen, maar gewoon bad daar word hij erg moe en relaxt van en hoort gewoon bij zijn ritueel. gaat hij niet in bad dan slaapt hij gegarandeerd erg slecht!

jamie is al 11 maanden en krijgt nog maar 2 flessen per dag, de rest is brood, fruit en warm eten. zijn avond ziet er zo uit:
    17u warm eten en lekker spelen, binnen of buiten in de zandbak of speeltuin ofzo. gewoon lekker bezig zijn tot half 8. dan zeg ik: kom badje, en kruipt hij zelf al naar de badkamer. laten we samen het badje vollopen en gaat hij lekker in bad. kwartiertje of half uurtje. tot ik merk dat hij het beu is. dan afdrogen, pyama aan, slaapzak aan. flesje (nog steeds op zijn aankleedkussen!) en dan meteen in bed. hij slaapt als een beer :)

dus een kort antwoord op je vraag : iedere avond voor zijn laatste voeding 20u.

7. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,046
    453
    83
    Female
    Wij doen haar om de dag in bad en dan voor het laatste flesje van 19.30. Daarna heerlijk slapen!

8. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Wij doen hem elke dag, bij wijze van ritueel, voor of na de één na de laatste fles in bad, dat is dan rond 19:30 uur. En daarna gaat hij gelijk lekker slapen tot de laatste fles van 22:30 uur.

9. sophie80

sophie80 Niet meer actief

puppy, is hij dan wakker voor de 1 na laatste fles?
    Mijn dochter slaapt vaak tot aan die voeding, dus alsik haar dan direct in bad doe eten geef en op bed leg, zou ze heel lang op haar bedje liggen....

10. Tijgerlove

Tijgerlove Actief lid

Jul 25, 2009
    119
    0
    0
    Wij doen onze zoon om de dag in bad voor zijn laatste fles rond 20.00 en dan slaapt hij als een roosje.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,214
    433
    83
    Female
    home sweet home
    Wij doen hem altijd in bad voor zijn laatste fles. Meestal rond 19.00 uur in bad 19.30 fles en 20.00 uur naar bed. Hier wordt er ook weleens een dag overgeslagen en wassen wij hem gewoon lekker met washandje.

Ik zou het als ik jou was niet na de laatste fles doen. Met volbuikje in bad is ook niet lekker voor haar. Kan het haar niet in bad doen voor haar laatste fles? Of krijgt ze de laatste fles en slaapt ze daarna weer gelijk verder?

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Meestal is onze dochter wakker tussen de laatste twee flessen in of slaapt ze maar een half uurtje, dus dan gaat ze in bad voor de laatste fles. Soms slaan we een dagje over of gaat ze gewoon even mee onder de douche.

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Ja hij heeft meestal gezellig rond etenstijd zijn huiluurtje en is dus wakker ;).

14. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik deed/doe mijn zoon 's avonds in bad, als baby ben ik daarmee begonnen, en nu hij een hele dag gespeeld heeft en soms onder het zand zit doe ik hem 's avonds in bad zodat hij helemaal schoon naar bed gaat. :D

15. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt om 16.30-17.00 uur zijn groente dan ongeveer rond 18.00 uur in bad en dan om 19.00-19.30 uur zijn laatste fles en dan slapen tot de volgende ochtend.

Het badje doe ik dus altijd savonds. Het is echt een afsluiter van de dag. Zo zie ik het dan. Lekker het warme water met badschuim. Heerlijk.....

Share This Page