Opzoek naar de juiste speen (1 druppel te weinig, 2 teveel?)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Butterfly, 15 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar de juiste speen! Alannah heeft moeite met drinken als ze de 1 druppel speen heeft (0 mnd, S, nr 1) maar er komt teveel uit als ik een speen gebruik met 2 druppels (1 mnd. medium, nr. 2). Ik heb geprobeerd: een s-fles, avent fles en close to nature fles van tommee tippee.
    Is er nog een andere speen die ik op een van de flessen kan gebruiken? Ik ben best tevreden met de s-fles en de close to nature fles. Alleen als ik de kleine speen gebruik drinkt ze weinig en als ik de speen daarna gebruik dan loopt er van alles langs haar mond (en dan gaat het te snel en dan wilt ze ook niks meer).

Wie heeft er voor mij de gouden tip?

Gr,
    Danielle

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik had hetzelfde probleem...ik gebruik de dirfraxx ss fles...De small spenen gaan idd langzaam, echter de driestanden speen van drifrax gaat stand 1 sneller als de normale s speen...wellicht eens proberen?

3. sim

sim Niet meer actief

altijd een probleem die spenen, ik zit er nog mee, nu ik over stap van comfort naar normaal. elk kindje is verschillend en de één zuigt harder dan de ander.

gebruik je de smalle s-fles? dan zou je ook eens de spenen van kruitvat of etos eigen merk kunnen proberen, die zitten net weer tussen die difrax spenen in met die gaatjes..

4. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi,

Ik had de smalle maar die verdween helemaal in haar mond. Ik heb nu de brede aangeschaft. Passen daar die van de kruitvat of Etos ook in?

Gr,
    Danielle

5. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    butterfly de speen mag wel helemaal verdwijnen in je kind zijn mondje hoor....Tis juist de bedoeling dat de lippen helemaal tot aan het plastic komt zeg maar..dit voorkomt dat er teveel lucht mee komt bij het drinken..

en nogmaals de driestanden speen op stan de ddifrax flessen zit tussen small en medium in...

etos en kruidvat spenen op een ander soort merk fles zou ik niet doen..het lekt alleen maar is mijn ervaring

6. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    oh, dat wist ik niet :oops:

7. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    geeft niks :D

Maar wanneer de lipjes totaan het plastic komen zul je zien dat het morsen ook minder wordt ;)

Maar je moet gewoon doen wat je gevoel je ingeeft hoor!

8. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi,

Ben ik ook weer wat wijzer ;)
    Ik zal morgen gelijk naar die 3 standen speen gaan kijken.

Bedankt voor de tip!

Gr,
    Danielle

9. sim

sim Niet meer actief

ik heb die ervaring niet met de driestanden speen, zo zie je maar weer dat elk kind verschilt, wij hebben de ervaring dat die veelste snel gaat.

de brede spenen van kruitvat kunnen wel op de brede van de s-fles, die van etos niet, dat zijn 'namaak'spenen van avent heb ook geen ervaring met die spenen. de smalle spenen van etos kunnen wel op de s-fles (ik gebruik de papspenen voor de smalle
    s-fles en dat gaat super) gebruik op avent na, allemaal eigenmerk spenen en heb geen lekkerij. bij mijn zoontje verdwijnt de speen bij de smalle flessen ook helemaal in de mond, zelfs bij avent lukt het aardig ver. maar dat hoort inderdaad zo, is heel natuurlijk ;)

succes met proberen, hoop dat de driestanden speen wat is. (tip, draai de speen en de ring op de fles, zet een krasje wanneer de fles in de juiste positie gehouden wordt op de bovenkant van de ring; draai de ring weer los en trek nu de speen met de gewenste stand op het krasje erdoor. anders moet je de fles zo raar draaien om op de juiste stand te komen :D )

10. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Bedankt voor de tip!
    Ik denk dat ik ook 1 kruitvat en 1 etos neem want die kan ik in de kleine fles doen. Kan ik dan nummer 1 halen of moet ik juist nummer 2 hebben?

Zo, ik heb al lekker een voorraadje voor de volgende ;)
    Zo is het altijd even uitzoeken wat het beste is he :)

Gr,
    Danielle

11. sim

sim Niet meer actief

ik zou gewoon allebei even meenemen, (van eigenmerk zijn ze niet zo duur) eerst de kleinste proberen en de andere dicht laten (bonnetje bewaren) de m-spenen kunnen later ook altijd tegen de tijd dat je nutrix gaat gebruiken. gaat het te langszaam, kun je altijd de bodem van de s-fles iets los draaien (even oppassen met terug op tafel zetten, want dan kan het wat gaan lekken als je losdraait).

gaat dit nog te langszaam, kun je de m proberen, en de bodem strakker draaien. met die s-fles kun je veel kanten op ;)

een voorraadje spenen is nooit weg hoor, ik heb ze tot nu toe voor allerlei drankjes kunnen gebruiken ;)

ben benieuwd welke werkt

12. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi,

Het lijkt erop dat ze het goed doet op de Etos speen 2 druppels. Gisteren deed ze het ook redelijk goed op de 3 standen speen van de kruitvat maar toen ik haar wakker maakte voor haar laatste voeding toen verslikte ze zich elke keer. Vanmorgen heb ik weer de Etos speen gebruikt en het ging prima!

Dus bedankt voor de tip! Baby blij = mama blij :D

13. sim

sim Niet meer actief

goed zo meid, het blijft een zoektocht ;)

14. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de dodie-spenen/ flessen. Ondanks dat er 1 speen was die kapot bleek te zijn, maar deze heb ik teruggestuurd. Verder drinkt Jasmijn uit alle soorten spenen, dus heb nooit echt gezocht naar de perfecte speen.

Deel Deze Pagina