idee voor verantwoorde taart?

Discussie in 'Voeding' gestart door cowgirl80, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    nog maar een paar weekjes en dan wordt mijn ventje alweer 1 jaar! Zelf zijn we niet echt zoetekauwen en we houden helemaal niet van slagroom of marsepein. En ik wil wel dat mijn kindje zelf ook lekker kan smullen van zijn taart! Ik zoek dus een recept voor een taart die niet zo mierzoet is, maar wel een beetje leuk versierd...
    Ik zat te denken aan een kwarktaart of misschien iets met fruit... maar ik wil hem wel "versieren" met iets, het moet wel een verjaardagstaart worden.... heeft er iemand ideeen?

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Duidelijk kwarktaart!
    Versieren kan ook supermakkelijk. Je hebt allerlei versierspul voor op taarten. Je kunt een grote 1 erop maken. Of met fruit versieren. Gewoon even in de supermarkt rondkijken :D

3. socoldasice

socoldasice Actief lid

13 jul 2011
    197
    0
    0
    Verzorgende IG
    Zoetermeer
    ik zat idd ook te denken aan kwarktaart
    die maak ik ook wel eens
    en dan met magere kwark en slagroom light haha

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En een wortelnotentaart met rozijntjes maken? Vind ik zelf altijd erg lekker, wel zoetig, maar niet zo taartig, zeg maar.

Voor de versiering kun je altijd wat (gekleurd) glazuur maken (eiwit met véél poedersuiker, en kleurstoffen evt van dr oetker), en er zijn idd allerlei gekleurde versierselen te koop, of zilveren balletjes, en natuurlijk veel kaarsjes en bijv met m&m's een grote 1 bovenop.

5. tulip

tulip Niet meer actief

dan zou ik voor kwarttaart gaan. Eerlijk gezegd heb ik er bij de taart niet opgelet of hij verantwoord was, ik vond 1 jaar een hele mijlpaal. Wij hadden een fototaart en voor haarzelf had ik zo'n slagroomschnitt gekocht om mee te viezerikken;) Voor die ene dag maakte dat niet uit vond ik;)

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik wilde juist geen taart voor die kleintjes, ze kennen het toch nog niet. Had zon klein soesje maar ze hoefde het niet ;) At lekker haar biscuitje op. Dat was 'voor papa en mama' haha goed geluisterd altijd..

7. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Je kunt een soesjestaart maken zelf. Ziet er feestelijk uit. En kwarktaart uit een pakje vind ik zelf ook mierzoet. Als je het zelf maakt kun je het zo zoet maken als je zelf wilt.

Ik zou dan een bodem maken van tarwekoekjes met roomboter. Koekjes verkruimelen en boter smelten, door elkaar roeren en op de bodem van een taartvorm drukken. Even in de koelkast zetten. De vulling kun je maken van 2 pakjes monchou roomkaas en 1 bekertje creme fraiche. Suiker naar smaak erdoor doen. Die laag doe je over de bodem. Bedekken met vers fruit, beetje gelatine er over tegen het verkleuren van het fruit, paar uur in de koelkast laten opstijven en klaar is je verantwoorde taart. Zou geen light producten nemen, want daar zit vaak zoetstof in. En van zuivel moet je bij kleintjes juist de volle producten gebruiken. Versieren kun je doen met kaarsjes of een taartbloem van de action etc.

Succes

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Pannekoekentaart! Melk-ei-bloem en dan tussen de pannekoeken lekker fruit en stapelen maar :D

Muffins maken, kun je minder zoet maken en heel leuk versieren.
    Of suikervrije appeltaart.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Leuk :):)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zelf appeltaart maken, ook absoluut niet overdreven zoet, lekker fris. Irem is er gek op.

Deel Deze Pagina