Mijn dochter van 9 maanden is een beste bongel. Ze is 74 cm en 10 kilo. Nu moet ik woensdag naar het cb en weet al weer wat er komt... ze is een beste.. ook veel mensen zeggen het. Owh die mag er zijn, zo Hollands welvaart enz. Soms maakt me dat best onzeker. Zou ook eens fijn zijn wanneer ze bv zeggen. Goh wat heeft ze leuke kleertjes aan nu eet ze ook lekker. Maar forceren niets. Vol is vol en dat geeft ze ook goed aan. Ze eet nu 7.00 pap 150 melk en 6 scheppen pap 10.00 100 gr fruit. 12.15 1,5 boterham met iets boter en fles 200. Drinkt ze vaak niet helemaal op 15.00 100 gr fruit. 17.00-17.30 200 gr groente en 100 gr soya yoghurt. 19.15 fles 200 plus 2 scheppen rijstebloem. Ze mag geen koekjes dergelijke ivm lactose intolerantie. Vandaar de fruit iets verdeeld omdat we in de middag geen soepstengeltje of koekje of dergelijke mogen geven. Vinden jullie het schema goed? Wil natuurlijk niet dat ik nu al overgewicht bij mijn dochter kweek. Owhjah tussendoor krijgt ze thee of water en he af en toe een paar druppels diksap.
Hier kreeg mijn zoontje met 9 mnd het volgende (en at het allemaal op) 210 melk met pap 200gr fruit potje 1 a 2 boterhammen met dun beleg 150cc melk 200gr avondeten potje 100gr kwark of yoghurt 210cc melk met pap Daarnaast kreeg ie nog wat slokjes water en soepstengel ofzo, of soms wat hapjes van mijn eten. Op de crèche soms een koekje Niet iedere dag potjes, maar dat duidt ff makkelijk de hoeveelheden aan. Laat je niet gek maken door het CB!!! Jij bent de moeder en je kan je kind toch ook geen honger laten lijden? Ik kwam voor de bijvoeding een keer met "Help hij heeft honger" toen ik al aan de liter flesvoeding zat en bijvoeding nog niet kon. Vonden ze dat ie minder moest krijgen omdat ie net te dik was. Ja dag! Ik heb ook eerlijk gezegd dat ik het belachelijk vond en dat ik mijn zoon iets meer te drinken ging geven. De moeder is de baas, maar soms lijken ze dat te vergeten. Ik kleed mijn kind bv ook nooit uit voor het CB (weeg de kleertjes wel af zodat t afgetrokken kan worden) omdat ik niet met een krijsend naakt kind in de wachtkamer ga zitten. Kijken ze ook altijd raar van op, maar ik ben de baas Volgens mij krijgt jouw kindje niet teveel eten hoor! En ipv een soepstengel, je schijnt ook een soort cheetos te hebben waar geen koemelk inzit. En rijstwafeltjes?
Mijn zoon is 6 maanden, 70 cm en 10 kg. Heerlijk toch. Laat maar lekker kletsen. Hij eet ook graag zn hapjes en flessen maar gewoon binnen wat hij mag. Geniet maar lekker van die heerlijke spekjes en volgensmij eet ze helemaal niet teveel. Ze is toch een blije baby? Xx
Ze is inderdaad blij. Ben ook blij dat ze tot nu toe nog zo goed eet en niet een mierderd is. Ze zeiden een keer op het cb... wanneer ze niet meer moet, moet je haar ook niets meer geven ivm gewicht... alsof we haar vol proppen. Tis geen gans. Ze kunnen daar soms zo belerend overkomen. En ondertussen ga je naar huis met een onderbuik gevoel. Laatst belde ik hun voor iets totaal anders. Vroegen ze hoeveel ze at... nou die vrouw schrok aan de telefoon. Kon allemaal wel wat minder en de pap door de fles in de avond kon er ook wel af gezien haar gewicht. Dat van die kleren vind ik trouwens ook wel een goed idee. Laatst ook een kwartier zitten wachten met een naakte baby. Badjasje aan... en wat doen ze vervolgens wanneer ik binnen zit... niks.
Vervelend zeg,.. Bij mijn zoontje hebben ze nog nooit iets erover gezegd. En hij mag eten wat hij wil zolang t gezond is! Ze is zo klein nog geen zorgen denk hoor. Dikke babys worden baak slanke mensen heb ik gehoord. ^^
Keurig schema hoor!! En trek je er niks van aan. Misschien gewoon eens de opmerking maken als ze weer zoiets zeggen, ja leuke kleertjes he Gewoon even een steek terug!
Het enige wat ik kan bedenken is dat rijstebloem eigenlijk onnodige vulling en calorieën zijn, maar verder vind ik er niets raars aan hoor. Kijjk eens of je maïsboogies kan vinden, die verkopen ze vaak bij de Jumbo en soms bij de Etos. 100% maïs, kunnen kindjes lekker op knagen maar ze smelten in de mond. Heeft je kindje toch wat knapperigs in de middag. Kruipt of tijgert je kindje al? Vaak trekt het gewicht dan wel wat bij en komt het wat meer in verhouding. Of anders bij het lopen. En inderdaad, dikke neus naar het CB, die geven standaard adviezen voor alle kindjes, maar hoeveel kindjes zijn standaard?
Irritant ja die opmerking. Ons meisje is ook rond en gezond en heeft forse beentjes. Opmerkingen komen met name van familie, en vind het bloedirritant. Van de week kreeg ik zelfs van m'n schoonmoeder een reactie op een foto, of er ook bh's voor baby's bestaan.. Dus.. Niks van aantrekken, al is dat moeilijk! Er is trouwens genoeg te vinden wat koemelkvrij is. Ik heb zelf kma en er zijn echt wel koekjes zonder melk en soepstengels ook. Even goed pakjes kijken
Mijn dochter woog met 9maanden ook bijna 10kilo en at een stuk meer maar kreeg geen fles meer. Maak je geen zorgen, je stopt zodra ze vol zit dus blijkbaar heeft ze deze hoeveelheid nodig. Komt vanzelf goed
hier zelfde soort schema, met 9 maanden, 10,5 kg, tja vanaf het begin zat meneer op de +2 lijn. het is zijn lijntje, het lijkt nu overigens wel wat af te vlakken, het kruipen is hier ook echt begonnen, dus misschien komt dat bij jullie nu ook wel. schema: O:fles 180/6 en 1 boterham t: fruit, bijv banaan, appel, 2 kleine peertjes o.i.d. m: 1-2 boterhammen, fles 180/6, gaat vaak niet op t: yoghurt 100-150 gram (vaak rond 16.30 nog een cracotte, we eten pas rond 18 u) a: flink bord vol geprakte groente en aardappel(rijst/pasta) (200-300 gram) t: papfles 180/6 met 3 schepjes 6 granen pap Overigens heb ik een ouder kindje rondrennen, en die kreeg echt exact hetzelfde op deze leeftijd, en was met de lengte wat langer dan gemiddeld, maar wel gewoon normaal qua gewicht...dus het ligt echt niet aan wat jij doet, maar hoe je kind zijn eten verwerkt, de bouw van je kindje, etc.
Ik heb hier ook een Hollands welvaren en idd leuk die opmerkingen maar gewoon laten lullen. Ze woog 2 weken terug 9,6 kg bij 72,5 cm. Had toevallig een relaxede cb mevrouw haha. Heb er sinds een week pas een fles af (ze zat nog op 4x150/5). Denk dat t wel goed komt als ze gaat kruipen en lopen. Ze eet niet bizar veel, maar eet wel alles op Schema: 7.00 150/5 en 2 schepjes pap 9.15 fruit 12.00 bham en 150/5 15.30 cracotte of soepstengel of stuk brood 18.30 avondeten 200 gram en yoghurt 20.00 150/5
Wat raar dat je steeds opmerkingen krijgt over haar gewicht! Moet zeggen dat andere mensen wel vaak zeggen, "nou die krijgt genoeg te eten zie ik al wel!". Maar op het cb zeggen ze er eigenlijk nooit wat van. Ook 10 kg bij 9 maanden (75 cm). Schema hier met 9 maanden was (en is nog steeds, nu 11 maanden) 8:00 boterham + thee + bekertje opvolgmelk 120+4 10:30 1 stuk fruit 12:30 boterham + bekertje opvolgmelk 120+4 15:30 koekje + diksap 17:30 200 gr warm eten + 100 ml yoghurt 19:30 180+6 opvolgmelk Mag ze trouwens ook geen rozijntjes? Bij ons bij de Jumbo verkopen ze van die "mais-boogies" (volgens mij heet het zo) dat kunnen volwassenen ook eten die allerlei allergieën hebben las ik op de verpakking. Misschien is dat wat? Niet dat het moet hoor.. maar schiet gewoon te binnen!
Ik vind dat je een goed schema hebt hoor! Mijn zoon is ook een flinke: 72cm en 9,7kg. Gelukkig ziet hij er niet heel bol uit, maar hij heeft genoeg vetjes Ik maak me er niet zo druk om, al wil ik wel graag 1 flesvoeding minderen (zit nu nog op 3,5) Ons schema: 6.30 flesvoeding 180/6 7.00 boterham met beetje boter en smeerkaas/jam 9.30 fruithapje 12.00 flesvoeding 180/6 12.30 boterham met beetje boter en smeerworst/smeerkaas/jam 15.00 kwark/yoghurt 17.00 potje met glaasje water 20.00 uur flesvoeding 180/6 met 3 schepjes pap 23.00 uur flesvoeding 90/3 met 1 schepje pap en tussendoor mag hij soms een maisboogie of baby rijstwafel.
Ah joh, mijn zoontje is ook 9 maanden en 71cm en 10.5 kg.. CB zei dat hij een heel gezond jongetje is en die helemaal niet te zwaar is ofzo.. Lekker laten kletsen en de dingen doen op je eigen manier! Mijn zoontje begint nu al kleine stapjes te zetten, dus vanaf dan gaan ze meer bewegen dus worden de verhoudingen ook weer recht getrokken
Ja dat is ook zo! Ik laat het eerst maar gewoon zo. Wanneer ik zie de baby's van jullie ook zo eten hoef ik mij geen zorgen te maken! Ze kruipt ook de hele dag. Rozijntjes mag ze ook wel maar nu verdelen we het zo ook ivm de slaapjes die ze nu wat omgooit. Wanneer slapen die van jullie? Hier is het de ene keer 2 de andere keer nog 3.
hier ook een "hollands welvaart" zoals ik het altijd op straat hoor.... bijna 9 maandjes en krijgt: 08:00 180+6 10:00 fruit 12:00 90+3 en 1 boterham 14:00/15:00 fruit of koekje 17:00/18:00 warm eten en kwart/yoghurt met braam/framboos oid 19:30/20:00 180+6 ik weeg het niet meer af. daar ben ik mee gestopt. hij eet wat hij wilt en genoeg is genoeg. ik ben hem geen pap gaan geven. ik kreeg te horen dat dit veel "dikmakerij" zou zijn. slapen gaat (met uitzonderingen! ) prima en hij groeit goed! gewoon lekker laten eten en dalujk als ze gaan lopen komt t echt wel goed! een baby hoort lekkere babyvetjes te hebben!! 😍😍
Nou heen geweest. Inderdaad op de plus 2 lijn. Nu in de avond geen rijstebloem meer en na het brood flesje 120 +4. Kijken hoe ze het daar op doet. Wel vervelend soms zo want ze gaf nog aan, ja ze moet er niet nog verder boven komen. Ook voor in de toekomst. Ik kreeg het idee nu al overgewicht te creëren bij mijn dochter. Vind het ook lastig want aan de ene kant denk ik... ja ik wil niet nu dat mijn dochter later overgewicht krijgt door wat ik geef en aan de andere kant probeer ik het al zo goed mogelijk te doen en naar haar te kijken. Vol is vol. Er waren volgens haar ook kindjes die geen stop hebben wat betreft eten, maar weet gewoon bij haar dat ze dit ect super aan geeft. Lastig....
Die rozijntjes en boogjes maïs durf ik nu al helemaal niet meer aan terwijl ze krijgt nooit extra. Ook geen koekje, rozijntjes of dergelijke. En 1x per dag een paar drupjes diksap door het water. Voor de rest thee en water.
Heb je op de verpakking gekeken hoe weinig calorieën er in Maisboogies zitten? Volgens mij mag je iets van 100 van die dingen eten en krijg je 50 calorieën binnen ofzo, het zijn er echt heel weinig. Dat zou dus juist een ideaal tussendoortje zijn (buiten fruit om). Maar kruipt/tijgert ze al? Daar heb ik nog geen antwoord op gelezen. Want dat gaat ontzettend veel schelen hoor!