6 maanden sprong heftig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 12 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje is sinds een klein weekje erg jengelig... In de box is niet leuk, op schoot kan hij zich niet lang vermaken. Soms is bed is het drama, terwijl hij een goede slaper is (of was...?).

Hij moppert erg veel.. pfff niet erg gezellig meer. Ik las dus in het oie ik groei boek over de sprong rond 6 maanden. Is/was deze bij jullie ook zo heftig? Ik herken het helemaal niet zo, als die sprongen, maar deze toch wel overduidelijk!

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik heb er eigenlijk niks van gemerkt. Veel succes :)

3. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ja die spurt was superheftig! Begon met 6 maanden geloof ik en was met 6 maanden en 2 weken klaar! Hij begon in die periode ook heel veel nieuwe dingen te leren qua klanken en motoriek, dus ja, dat gaat met veel groeipijntjes gepaard als je het zo kunt noemen ;). Als je merkt dat je kindje dat doet (proberen van veel nieuwe dingen) dan zit je waarschijnlijk in een spurt! Succes!

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

de 6 maanden sprong is heftig. dat komt omdat ze ineens veel meer dingen in hun hoofd krijgen.( hierna gaan ze meestal draaien, zich oprichten, bewust grijpen naar dingen, dingen bewust richting mond brengen, keelgeluiden maken, hardop lachen enz enz.dat soort dingen. ze gaan ook dromen en krijgen vaak een eerste tandje. het is dus een flinke combie van vanalles wat. ik zeg altijd de 6 maanden sprong is het begin van het einde van de echte babytijd, vanaf nu gaan ze elke dag meer kunnen en richting dreumisje. incluis het steeds meer doorkrijgen dat er meer in hun wereldje en dat ze daar zelf een hand in hebben. ik vond vooral het vele dromen en overstuur wakker, (zich vastklampen aan je) worden s'nachts heel heftig om te zien bij onze kleine man.

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Mwah.... hier mogen we eigenlijk nog niet klagen! Ja, slechter drinken en draaien (dus steeds helpen met terug draaien) Spelen in de box gaat gepaard met flink boos en gefrustreerd zijn door het niet gemakkelijk terug kunnen draaien.

Maar dat dromen... dát herken ik wel!! Meerdere malen per dag als L slaapt is hij flink aan het jengelen. Als ik dan ga kijken ligt hij op zijn zij met de oogjes dicht te jengelen. Echt alsof hij aan het dromen is? Hij merkt ook niet dat ik op zijn kamertje ben en slaapt dus echt.

6. misa

misa Niet meer actief

@Bammetjebam: gelukkig dat je er niets van hebt gemerkt. Veel prettiger voor je kindje! En jezelf.. ;)

@Karin73: ja, Simon doet wel weer andere dingen, maar soms moet ik wel 'zoeken' naar nieuwe dingen, want ze zijn soms ook zo klein en gaan zo langzaam dat het bijna niet opvalt of vanzelfsprekend is. :) Hij draaide een poos van buik naar rug, maar nu al paar weekjes niet meer. Wel nu van rug naar zij, maar nog niet verder. Hij heeft eindelijk zijn voetjes ontdekt (buikslaper...) en kan bijna een soort van klakken met de tong.. :)

@Blup: Het dromen heb ik gelukkig nog niet gemerkt. Maar het naar de mond brengen gaat de laatste weekjes veel beter. Ook zijn we begonnen met hapjes (geprakt en stukken zelf eten) en dat gaat ontzettend goed!! Hij hoeft niet te wennen en breng zo wat dingen naar zijn mond. :)
    Dromen hebben we gelukkig nog niet gemerkt.
    Maar het jengelen.. pf! Niets is goed! Op de arm, in de box, spelen, lopen (hem op mijn arm) enz... Ik merk dat ik niet moet vergeten dat hij niet zomaar zo mopperig is...

@Cyntje: Wat sneu he dat dromen... Wel fijn dat jullie verder (nog) niet veel last hebben van de sprong! Maar ik zie dat jouw kindje erg klein was bij de geboorte (prematuur?). Dan kan het allemaal wat later komen toch?

Nu ligt hij in de box (s'ochtends gaat bijna altijd heel goed). Hij speelt met zijn handjes en maakt hoge en lage geluidjes. Zo mooi om te zien!

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @jois... nee, Lars was dysmatuur (te laag geboortegewicht voor het aantal weken) maar met 37 weken gehaald. Niet echt prematuur. Ik merk daar ook heel weinig van met de sprongen. Meestal zijn die toch gewoon "op tijd" Net zoals het soms wat eerder of iets later begint.

Van de vorige sprong hebben we ook weinig last gehad :D

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dat (dikgedrukte) doet Lars ook.... die stopt dus gewoon zijn halve voet in zijn mondje :D
    Ook overdreven hard sabbelen op zijn wijs-middelvinger (deed ik vroeger ook!) En héél overdreven gapen! Daar hebben we van de week zo om moeten lachen. Echt dat geluid! Zooo lief... maar zo over the top! *pap en mam zien wel dat je moe bent hoor* haha

9. misa

misa Niet meer actief

Haha wat schattig he!
    Jeetje, dan was je mannetje wel heel klein ja..! Pff! Vond je het niet eng?

Duimen doet Simon ook, al in de mijn buik... :)
    En als hij moet niesen, moet hij vaak eerst een keer hoesten en dan een nies en daarna: aaaaaaaahhhhh...
    Hihi, zo lief!

Ik heb net een half uur met hem op de bank gelegen. Zijn slaapritme is ook een beetje in de war. Dus weer eruit en vervolgens bij mij op de bank: hij pikte het nog ook! ;) En mama maar genieten... :D
    Maar omdat hij veel te vroeg weer wakker was, nu toch maar weer ff een uurtje erin.
    Herken jij dat ook?

En ik merk dat ik even de knop om moet zetten om me niet te 'ergeren' aan zijn gemopper. Ik ken het gewoon echt niet van hem.. Maar het komt gewoon door het sprongetje..! Nice nice..! ;)

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

het helpt inderdaad om te denken dat hij het niet expres doet om jou te jennen. hij heeft ook veel last van zichzelf anders zou hij niet jengelen. gewoon denken adem in adem uit, het gaat weer voorbij. ik ging ook vaker overdag weleens wandelen met de wandelwagen, dan was hij rustig en viel uiteindelijk meestal ook in slaap en met dat wandelen kon ik ff mijn hoofd leeg laten waaien. gewoon zomaar rustig slenteren zonder bepaald doel.

ik ging ook rustig voerdag wel eens met het een dutje doen in het grote bed als we beiden een slechte nacht hadden gedaan. inderdaad even heerlijk genieten van die speciale momenten samen en even helemaal niks doen.

11. misa

misa Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar over het algemeen kan ik dat nu wel denken, maar als je druk bent... dan wil ik het nog wel eens vergeten. Maar dan tik ik mezelf snel weer op de vingers.. ;)

Wandelen heeft hier niet altijd zin. Slapen 'moet' op de buik en hij is zo snel afgeleidt... Dus dat is wisselend of het werkt. Maar het is wel een goede tip. :)
    En dragen he, maar ik heb alleen maar de beco en dat draagt binnen niet lekker denk ik.. :)

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

heb je weleens you tube geprobeerd. mijn zoon is er gericht op muziek en dat was erg interesant. (ik kwam er bij toeval achter dat hij promt stil werd van jan smit en nick en simon.)

13. misa

misa Niet meer actief

Nee nog niet geprobeerd. Ik hou niet zo van de tv en pc voor hem (te veel), maar ik als het werkt... ik heb hem op die manier ook al eens voor de tv gezet... :cool:
    Dus you tube is ook te proberen!

Maar als ik zing/neurie (altijd twinkle, twinkle little star) dan wordt hij ook vaak rustig. :):p (kan het me niet voorstellen...) haha!

14. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hier nog geen aankondiging van de 6 maanden sprong. Eigenlijk wat hiervoor genoemd is doet hij al een tijdje. Als hij de fles bijvoorbeeld in hand bereik heeft brengt hij deze met beide handjes naar zijn mond. Hij heeft wel een oudere broer dus wellicht dat hij daardoor al snel veel dingen eerder kon. Ik moet ook niet te dicht bij bepaalde voorwerpen gaan staan met hem want voordat ik het door heb heeft hij het al gepakt. Ik hoop niet dat hij het nu krijgt want we gaan op vakantie dus een beetje rust zou ik wel fijn vinden haha

15. misa

misa Niet meer actief

Wat de ene wel of niet al kan, zegt niets over of de sprong nog duidelijk komt denk ik. Misschien kan jouw kindje straks nog wel meer... ;) :)

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier vond ik hem ook wel heftig hoor! Slecht slapen ( alleen van 22.30-07.00 en dan een half uurtje overdag! ) veel hangerig, huilerig, veel krijsen en inderdaad, niets goed. Heftig, maar ze leren ook zoveel ineens! Beginnen met eten, terugrollen, steeds willen zitten, tandjes beginnen door te komen...

17. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ja geen idee hoe dat zit zolang hij het maar even uitstelt tot na de vakantie haha.

18. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Ja, hier ook. Vooral driftig worden als iets niet lukt of niet naar haar zin gaat. En dromen, daardoor huilend wakker worden, maar voordat ik kan troosten meteen al weer verder slapen. En ze kan zowel motorisch als qua communicatie ineens een heleboel nieuwe dingen. Overduidelijk een sprongetje!

19. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Bij mijn oudste was de 6 maanden sprong heel erg heftig.
    Maar ze kreeg dit al een week voordat ze 6 maanden werd.
    Ze wilde ook veel uit de winkel van 6 maanden hebben.Ook met de 4 maanden had ze dit heel erg.Ze wil en moest alles tegelijk.

Ik hoop maar dat over een maand haar zusje het minder heeft.

die had vlak voor ze 4 maanden werd de sprong.Iemand zei hier dat ze er 2 weken last van zou hebben.Het is er 1 geworden.maar zij doet alles op haar tijd.

20. misa

misa Niet meer actief

Tja, bij de één begint het eerder dan de ander, net zoals het bij de één langer aan houdt dat bij de ander. :)

Nou heftige sprong dus, die 6 maanden..!

Deel Deze Pagina