Ik heb een Nuby tuitbeker maar op een of andere manier vind ik m toch niet fijn.. Mn dochter kan er niet uit drinken, loopt meer uit dr mond als dat ze doorslikt. Welke tuitbeker is fijn? Of kan ik het al proberen met een gewone beker? Ze is nu bijna 6,5 maand.
ohh das ook nog heel joh hoor! hier ging t pas met 10 maanden een beetje en na t jaar pas goed eigenlijk... ik had ook de nuby tuitbeker met zachte tuit. nu gebruik ik van de prenatal, de effen kleuren en een rietjes beker van hema
Ik zou een rietjes beker proberen mijn zoon snapte een tuit niet en een rietjesbeker wel hij is van juli 2013
Hier dronk ze de fles van de week erg slecht en heb het toen overgegoten in een harde tuitbeker. Daar dronk ze meteen uit, knoeide wel een beetje, maar met de fles knoeit ze ook een beetje. Maar ik vroeg me af, gaat dat drinken dan niet veel te snel? Ik bedoel, het loopt zo uit die gaatjes eruit. Hoe weet ze dan of ze vol zit/genoeg heeft gehad?
Ik gebruikte hier, naast het flesje, de doorzichtige tuitbeker met zachte tuit van de hema. (Kostte geloof ik maar 5 euro ofzo) Maar dan alleen voor de sapjes enzo, de poedermelk nog gewoon lekker uit de fles hoor! Toen ze geen poedermelk meer kreeg, heb ik de fles weggedaan en alleen nog de tuitbeker. Die zachte tuit vond ik ideaal, omdat hij ook lekker zacht is, het drinken er makkelijk uit komt, maar ook niet té makkelijk. Het is even wennen in het begin, maar ik vond dit een goede overgang! Nu drinkt ze uit van alles en nog wat, ik heb hier een hele collectie verschillende (tuit en rietjes)bekers staan....
Tuitbeker heeft hier ook nog nooit gewerkt. Rietjesbeker daarentegen wel, maar ben daar wel wat later mee begonnen, denk rond een maand of 8, 9. Met 6,5 maand gaf ik alleen nog ui t de fles.
Ik vind 6,5 maanden ook nog erg jong... Maar je zou een andere tuitbeker kunnen proberen of een rietjesbeker inderdaad. Gewone beker kan natuurlijk ook, maar reken dat op nog (veeeeeel) meer morsen...dus als het daar om gaat, dan zou ik daar geloof ik toch nog even mee wachten.
Hier bijna 10 maanden en snapt de tuitfles nog niet echt. Rietjesbeker ook niet. Gewone beker dan zit het overal. Dus hij krijgt drinken in gewone flessen en we oefenen soms met andere bekers.
Tuitbekers zijn hier ook nooit een succes geweest, rietjesbekers wel, daar kon hij gelijk goed uit drinken. Gebruik ik nog vaak trouwens (lekker mors-veilig ). Die simpele van de Hema vind ik het fijnst, alle anderen die ik heb geprobeerd waren ondingen.
ik las laatst dat een rietjesbeker helemaal lastig is voor die kleintjes omdat ze de kracht niet hebben om het door een lang rietje op te zuigen. Bij mijn oudste op het kdv gebruikte ze vanaf het begin zo'n normale beker met een neusuitsparing. En dat ging al heel snel echt verbazingwekkend goed