Mijn dochter van 20mnd heeft nu al een paar keer een aanval gehad waarin ze eerst misselijk word, flink braakt en daarna in een uur tijd tussen de 10 en 20 waterdunne slijmerige diaree luiers heeft die samen gaan mt extreem buikpijn (trapt met dr benen, kronkelt all kantenop en slaat zichzelf op dr buik en gezicht en krijst het uit). Als het klaar is is het klaar en voelt ze zich weer goed. Ook is ze bekend met koe en soya allergie dit krijgt ze niet, ze heeft sondevoeding voor andere problemen. Vandaag had ze niks gegeten en kreeg ze dus deze "aanval" na minder dan 100cc sondevoeding. wat moet ik hier nou weer mee?
Als ze sondevoeding krijgt staat ze vast onder controle van een arts? Dan zou ik die eens bellen? Normaal is het niet nee, maar misschien bij sondevoeding wel..?
Nee bij sondevoeding is dat niet de bedoeling (krijgt ze al een jaar). We hebben de sonde nagemeten en wat teruggetrokken. Hopelijk is dat de oorzaak anders ga ik de arts wel bellen..
Conact gehad met de thuiszor maar dit kan niet door de sonde komen. Moet maandag met de ka contact opnemen en wanneer ze weer een aanval heeft filmen en naar de seh gaan. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
geen idee, maar ik vind het wel ontzettend sneu voor je dochter. En voor jou is het ook enorm naar. Hopelijk gaat het snel weer beter!
Tnx maliro, vind ik ook, door de mate van pijn ben ik ook erg ongerust. En dat ben ik niet zo snel met alles wat we al hebben meegemaakt.
Wat vervelend voor jullie en ik denk niet normaal. Weet je wat er in de sondevoeding gaat? En weet je daar zeker van dat het koemelk en soya vrij is? Dat is nl het eerste waar ik aan denk.
Ja dat weet ik zeker ze krijgt neocate advance. Gaat al ruim een jaar goed. Bedankt voor t meedenken! Vandaag had zo zowizo nog niks gegeten dus alleen maar sondevoeding binnengekregen.
Oke. Kan het een soort hardnekkige buikvirus zijn? Of irritatie door de sonde? Ik hoorde laast een verhaal van een ouder meisje met sonde. Zij klaagde over buikpijn, vaak zodra de sonde aangezet werd. Eerder was al bekend dat als ze buikpijn had en de sonde aangezet werd ze ging overgeven. Thuiszorg gaf aan dat er geen verband was tussen de buikpijn en de sonde. Maar omdat het 'moedergevoel' wel als belangrijk iets werd gezien hebben ze de sonde opnieuw gezet. Het resultaat was geen buikpijn meer. Jij als moeder kunt soms dingen beter zien of opmerken dan thuiszorg.. Ik roep maar wat. Misschien ben je alles al nagegaan, maar uit ervaring weet ik dat soms het iets simpels kan zijn waar je eerder nooit aan gedacht hebt.
Ik dacht idd eerst ook aan de sonde, heb die nagemeten en hij zat misschien iets te diep en heb wat teruggetrokken. Maar mijn ervaring is dat wanneer de sonde te diep zou zitten en dat de oorzaak is ze elke keer als ze voeding krijgt daar misselijk van zou worden en ook verklaard het niet de diaree... Buikgriep lijkt mij ook niet waarschijnlijk dat dat komt opzetten een uur lang extreme klachten geeft en daarna helemaal niks meer? En de eerste keer dat ze dit had is alweer 2 weken terug, dat rijmt ook niet echt met een virus. Ze heeft zoovaak buikgriep gehad dat ik dat wel zou herkennen denk ik... Vandaar dat ik het hier neergooi want ik weet het echt niet. Maar maak me wel zorgen. Koliekenpijn heb ik zowizo nooit eerder bij dr gezien dan tijdens deze 3 aanvallen
Lastig... Blijf dicht bij je gevoel en probeer dat ook te uiten naar de artsen. Hopelijk weten zij meer.
Dank je ik hoop t ook. Net weer een uur ontroostbaar en wegslikken maar geen spuug of diaree gelukkig..
Hoe is het nu met je meisje? Als je het echt niet vertrouwd moet je echt bellen hoor meid. Je moet je moedergevoel volgen.
Nog steeds huilerig maar slaapt weer bijna. Ben blij dat jullie beaamen dat het niet normaal is (in de vorm van buikpijn bij kleintjes).
Is de sondevoeding misschien te koud? Misschien valt het echt te zwaar. Het is in ieder geval geen normale reactie. Lijkt er op dat haar lichaam echt flink protesteert in ieder geval. Moeilijk zeg. Zou zeker om onderzoek vragen, is super sneu natuurlijk als ze elke keer zo'n pijn heeft.
Wat sneu zeg. Het is idd niet normaal en ik zou het gewoon voor de zekerheid navragen bij een arts. Is de voeding laatste tijd niet verhoogd?
Nou ze heeft vanncht goed geslapen maar bijna geen plas (niet zo raar ook) dus de sonde staat nu weer op normale snelheid aan. Voeding verwarmen we altijd tot flestemp. En de snelheid of hoeveelheid is niet opgehoogd. Daarnaast heeft ze het dus ook een keer gehad zonder dat de sonde aan stond. Ik hoop dat ze rustig blijft en de voeding binnenhoud nu. Arm meisje Dinsdag maar even met dr arts bellen.