Gaat dit over??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by klarinet, Jun 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hallo Allemaal,

Ik weet dat een een veel besproken onderwerp is, maar ik hoop dat jullie mij ondanks dat, toch advies willen geven.
    Milan is bijna 2 maanden en we hebben sinds hij twee weken is heel veel problemen met (in)slapen gedurende de dag en de avond.
    In de nacht gaat het gelukkig goed.

Als ik hem overdag (ingebakerd) in bed leg is het binnen 10 minuten huilen. We laten hem 30 minuten huilen, maar gaan we iedere 10 minuten troosten. Na een half uur pakken we hem op en krijg hij een troost flesje (half schepje met 40 cc water).
    Soms gaat het na zo'n troostflesje goed, maar steeds vaker ook niet. Daarnaast bieden we hem overigens rust en regelmaat aan!

Vandaag is hij vanaf 2 uur wakker en is het uiteindelijk om 21.30 gelukt hem in slaap te krijgen.
    Zelf loop ik inmiddels tegen mijn eigen grens aan en ben ik vandaag naar de huisarts geweest en ook van het cb krijgen we gelukkig ondersteuning.

Maar mijn vraag is, is dit een fase? En waar ik bang voor ben is, als ik hem nu bijvoorbeeld alleen in de maxi cosi leg (waar hij beter slaapt) of bij mij ik hem het verkeerde aanleer, waardoor ik hiermee blijf zitten? Is deze angst terecht?

Ik hoop dat jullie mijn vraag willen beantwooren en tips zijn van harte welkom!!!

Liefs,

Van de onzekere mama van Milan

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

het kan heel goed zijn dat hij jouw stress voelt en daarop reageerd en jij daardoor nog meer stress krijgt en je daardoor in een cirkel terecht komt, heel goed dat je hulp gaat vragen, wij hebben ook in die cirkel gezeten, na 5 weken waren we zo uitgeput van elkaar dat we er zonder hulp niet meer uitkwamen, nu gaat het super maar zonder een helpende hand was het ons niet gelukt.

dus inderdaad naar de huisarts en goed aangeven dat je dit niet langer aankunt.

heel veel sterkte, ik weet hoe mooi en ook hoe zwaar het kan zijn.

3. diede

diede Lid

Jun 7, 2009
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    hoi,

Wij hebben het zelfde gehad met onze 1e zoon. overdag weinig slapen en dan de uren van 18.00 tot 22.00 zeer onrustig. ik gaf borstvoeding dus ik had hem constant aan de borst liggen. heb ook alles geprobeerd met voeden, spelen, moe dan naar bed enz. maar het hielp geen fluit. Hij wilde gewoon heel graag bij me zijn. Ook ik twijfelde of het aan mij lag maar mijn 2e was heel anders. Die kon ik volgens het boekje wegleggen en slapen. Dus het ligt niet aan jullie. Slaapt hij wel bij je in de armen? of als je in de buurt bent?

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

oh nog 1 ding, ik gebruikte overdag een draagdoek als ze ontroostbaar was zodat ik mijn handen vrij had en dan sliep ze door het gewieg binnen 10 minuten ;)

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mogelijk verkeert ie in een vicieuze cirkel omdat hij te weinig slaap heeft en hij daardoor veel te onrustig slaapt en moeilijk in slaap komt. Overdags goed slapen is om die reden vaak erg belangrijk. Dan gaan ze 's nachts ook beter slapen.
    Hem laten bijslapen in een draagdoek of in de kinderwagen als je wandelt (dat helpt hier erg goed, valt ie zo in slaap) wil misschien voor nu even een oplossing zijn. Totdat de rust weer een beetje is teruggekeerd.

Tobe heeft momenteel ook een moeilijke slaapperiode en wij lopen gewoon erg lang met hem op de arm rond (een beetje hobbelend) waardoor hij zodoende in slaap sukkelt (ook aaiend over zijn bolletje) en hem zo voorzichtig neerleggen. Nog even verder aaien over zijn bolletje en hij valt in een goede diepe slaap. Al heeft ie absoluut geen problemen om 's avonds om 8 uur direct te gaan slapen. Maar dat had ie met zo'n 2 a 3 maanden wel een tijd (toen hielp laten huilen hier wel).

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

waarom elke 10 min troosten???? misschien heeft hij wel 15 min nodig,
    mijn dochter heeft de eerste keer ook 20 min liggen huilen(jengelen) en daarna viel ze elke keer binnen 10 min in slaapt (ook ingebakerd)

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat doe je trouwens precies tijdens het troosten na 10 min.? Pak je hem op of laat je hem liggen?

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is het huilen/jengelen, of is het brullen geblazen dan? En is dat direct, of pas na een tijdje?
    Heeft je kleintje verder nog ergens last van? (Opspugen? Voorkeurshouding? Dat soort dingen?)
    Wat is de reden dat je inbakert?

Sorry, een boel vragen, maar dat helpt om een beetje in te kunnen schatten of er wellicht wat meer aan de hand zou kunnen zijn :)

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Bedankt voor jullie reacties.
    De 10 minuten regel hebben we van het cb. We lieten hem eerst wel eens langer huilen. Maar het cb vond 10 minuten de max. Hij zei dat zo stelling dat wij daar wel een beetje van schrokken! Want we lieten hem eerst wel eens langer huilen (ook zonder resultaat).
    Overigens laat ik hem na 10 minuten gewoon liggen en probeer hem zo te troosten.
    Draagzak heb ik tot nu toe een beetje vermeden (alleen af en toe) omdat ik bang ben hem het verkeerde aan te leren.
    Hij laat zich wel goed troosten, vaak is het als ik hem na 30 minuten oppak weer snel over.
    Verder heeft hij naar mijn gevoel nergens last van.
    Ik vind het echt moeilijk. Ben blij dat het weekend is en mijn man thuis is, die is wat meer nuchter hierin.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hebben jullie het laten huilen een week heel consequent toegepast? Als dat het geval is, dan denk ik dat dat echt niet de oplossing is voor jouw kleintje... Als je niet consequent bent geweest, kan het daaraan liggen dat het niet werkt.

Mijn CB gaf overigens ook 10 minuten aan, maar niet zo stellig. Volgens mij ging ik zelfs na 5 minuten troosten. Dat heb ik toen wel heel consequent gedaan en na een paar dagen viel ie wel weer gewoon in slaap (toen ie dus 2 a 3 maanden was).

Share This Page