6-maanden sprongetje: 's-nachts gillen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Femmes, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmes

    Femmes Actief lid

    19 jun 2007
    348
    0
    0
    Hoi!

    Mijn meisje is volgens mij begonnen aan haar 6-maanden sprongetje. Ze drinkt slechter, wordt heel boos als ze groenten krijgt, terwijl ze altijd een goede eter is geweest. Dat is allemaal nog niet zo erg, maar 's-nachts begitn ze vanaf 12 uur te spoken. Ze gaat gillen in bed, en bijna huilen. Terwijl ze volgens mij gewoon slaapt. Dat duurt ongeveer 5 minuten en daarna is ze weer stil. Dit herhaalt zich ongeveer ieder uur... :cry: :cry:

    Ik zit er dus behoorlijk doorheen, maar het komt vast wel goed.

    Herkent iemand dit en hebben jullie dan nog bruikbare tips voor ons? En hoe lang heeft dit bij jullie geduurd?

    Ik heb de papfles al verder naar achteren geschoven, zodat ze misschien beter door kan slapen. En doe ze ook al lekker in bad....

    Bedankt alvast voor jullie reactie.

    Liefs van een mama met momenteel hoofdpijn :(
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Ik herken het van Kylian hoor, maar ik had mazzel dat het cb me hier al voor gewaarschuwd had want ze hebben met 6 maanden niet alleen een sprong,
    ze beginnen dan ook met dromen (een droomperiode), hoe vermoeiend ook het gaat weer over (en komt met tijden weer terug ;) )

    Hier hielp het beste hem gewoon even te laten huilen (omdat hij dit echt in zijn slaap deed) en kwam hij er echt niet uit dan maakte ik hem wakker, haalde hem eruit, verschoonde hem even zodat hij goed wakker was en dan kon ik hem altijd gewoon weer terug leggen en viel hij weer in slaap.

    Groetjes Anita
     
  3. amarantha

    amarantha Lid

    23 dec 2007
    69
    0
    0
    electromonteur
    Alkmaar
    hier precies het zelfde,noa begint ook zomaar ineens helemaal in paniek te gillen snachts.
    Gelukkig blijft het bij twee a drie keer per nacht.
    K laat haar ook zoveel mogenlijk huilen maar als het me te lang duurt ga ik haar troosten of als ze echt helemaal over haar toeren is haal ik haar uit bed en troost ik haar wiegend in het donker.
    lijkt trouwens ook inderdaad alsof ze gewoon slaap.
    K kan haar als ze rustig is gewoon weer terug leggen in bed en slaapt ze heerlijk weer verder.
    K denk ook dat het gewoon een periode is want voorheen sliep ze aan een stuk van 19.00 tot 8.00.
    Komt allemaal wel weer goed ;)
     
  4. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hier ook last van de 6 maanden sprong,Morris blijft gewoon wakker tot 11.00 uur....Daarna slaapt hij gelukkig wel aan 1 stuk door,het zal wel weer oveer gaan.Oja,zodra ik uit zicht ben begint ie ook meteen te mopperren..
    Groetjes Linda
     
  5. Champy

    Champy Fanatiek lid

    26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Hier nog 1! Hij at idd goed met de lepel, alleen nu begint die al te klieren als die zijn lepel ziet... En snachts gilletjes en huiltjes, ik weet niet hoelang het duurt zo'n sprongetje?
     
  6. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Ok, als ik dit zo lees, heeft Sasha ook last van een sprong?

    Zij doet het alleen snachts niet, want ze begint eindelijk soort van door te slapen (mag ook wel na zolang)

    Alleen savonds is het beurt hier... Ze wilt om 7 uur ongeveer naar bed, om om 8 uur wakker te worden en om 9 uur klaarwakker en gewoon niet meer willen slapen!

    Afgelopen zaterdag ging ze pas kwart over 12 slapen!
     
  7. Suzanne24

    Suzanne24 Lid

    2 apr 2008
    71
    0
    0
    Hier ook waarschijnlijk een sprong..het doorslapen gaat beter maar overdag wil ze ineens alleen maar gedragen worden..als ze mij niet ziet gaat ze jammeren, haar omkleden is ook een hele klus ineens..

    Ik dacht eerst dat dit misschien wel komt doordat ze tandjes gaat krijgen...maar ik zie geen sporen van tandjes behalve dan dat ze veel kwijlt....laat ik het maar ff houden op t sprongetje en hopen dat t een klein sprongetje is ;)
     

Deel Deze Pagina