Hee meiden, Ik vraag me af, .. Welke maat ik nu moet aanschaffen van het kleding merk Lief!? Lifestyle? Wie heeft er ervaring mee? Ik zou het zonde vinden, dat ik het nu aanschaf, en dat ze het straks niet past of dat het veelste groot is. Mijn dochtertje draagt nu nog met gemak maat 50/56. Soms moet ik het zelfs nog een klein beetje omslaan. Ze is nu 11weken. Ze 5145 gram & 55,5 cm lang. Lief! valt best groot. Dat weet ik. Nu heb ik van Noppies maat 68 aangeschaft voor van de zomer. Noppies valt best klein. Ze draagt nu van Noppies 62, al moet het wel omgeslagen worden hoor. Best een stuk. De leggingtjes van Noppies passen opzich al wel prima in maat 62. Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes, Manon
Mijn zoontje zit nu met 5 mnd in 68. Jou dochter zal dan 9 maanden zijn. Mijn zoon is wel groter dan jou dochter toen. Ik zou gokken op 68 of 74...hmmm lastig.
Mijn dochter is van december en was klein. Haar 1ste zomer zat ze in mat 62. Maat 74 droeg ze pas met een jaar, en van broeken nog niet eens. Ik zou gokken op maat 68. Maar ik heb altijd begrepen dat lief! klein valt. Ik heb er een romper van in maat 62/68 met maat 62 past het nog net volgens mij. Ik weet wel dat er ook dingen wel op maat vallen.
Volgens mij is het bij Lief! heel verschillend. De basics vallen vrij groot, maar de andere dingen soms klein en soms ook groot. Tja daar heb je dus niet zoveel aan haha. Ik had een truitje maat 50-56, die heb ik pas net uit opgeruimd omdat het nu te klein is, terwijl ze voor de rest nu maat 74 heeft . Maar heb ook wel eens een jurkje gehad toen ze verder 50-56 had en die heb ik toen in maat 68 gekocht. Kortom, bij Lief! kun je er volgens mij geen pijl op trekken.....
Mmmm.. leuk!.. Die maten! Ik twijfel en twijfel maar .. Zelf heb ik ook vele dingen van Lief! Ik heb het idee dat de jurkjes/shirtjes 'gewoon vallen' en de broekjes groot. Ik schat zelf in op maat 68 kwa shirtjes, en broekjes 62? Maar zou het zo vervelend vinden als het niet past straks! Bedankt voor de reacties dames!
ik zou ook gokken op 68 , qua gewone maten.. maar toevallig heb ik dit jaar een jurkje van lief verkocht, via marktplaats, dat was maatje 80 maar die heb ik verkocht onder het kopje: mt 68 ... die viel zó klein! Dus maar 1x gedragen helaas.
Ik vind het lastig in te schatten want ik heb een zoontje en dat verschilt enorm. Een vriendin heeft namelijk een dochter van precies 2 weken ouder en mijn kindje is langer en zwaarder. En mijn ervaring is dat LIEF absoluut kleiner valt, dus zou zeker niet te klein kopen. Mijn zoontje groeit nu langzaam uit maatje 62 en ik heb een romper van LIEF 62/68 die al te klein is. Succes!
Kun je niet wachten tot over een paar maanden? Dan kun je het beter inschatten! Ik ben na een aantal miskopen gestopt om voor zo ver van te voren kleren te kopen. Is soms echt zonde van het geld!
Wachten vind ik ERG moeilijk, ben namelijk nog al GEK op winkelen.. haha! MAAR je hebt wel gelijk, stel het past niet ... Is het zeker zonde van het geld! Groetjes!
Ik heb een aantal dingentjes gekocht in de wintercolectie van Lief. En ik moet zeggen dat het inderdaad heel erg verschild kwa maten. Ik heb bv een rokje met diie kleine bolletjes en dat is maatje 68 en daar verzuipt ze echt in, ik wet dat ze dat rokje pas aankan als ze 1 is. Nu is mijn dochtertje vrij klein en heeft nog maar maatje 56 en soms 62 toch kan ze het rokje nog lang niet aan. Maar ik heb ook een vestje van lief van de wintercolectie en dat is maatje 68 en dat past perfect. Dus je kan er inderdaad geen pijl op trekken. Ik denk dus dat de vestjes jurkjes en shirtjes wat klein vallen en de rokjes en broekjes groot. Ik zal dus misschien even een mailtje sturen naar lief zelf, die kunnen meestal wel zeggen welke maat je het beste kan pakken. Maar ik denk dat je voor 74 moet gaan. Ik vindt trouwens wel dat zomer colectie van Lief een beetje tegenvalt. Ik weet niet of er nog wat bij komt?
@Brenda; haha.. Brenda .. Jij hier! Ja, ons inhouden? Mja, blijft lastig hé! -------------------------------------------------- Ik heb de knoop doorgehakt, en maat 68 besteld. Het blijf toch erg lastig! Mocht ze het al eerder passen? Dan is dat maar zo, bestellen we toch weer gewoon wat nieuws! En mocht ze het vd zomer nog niet passen, dan bewaren we het tot ze het past. Bedankt voor alle reacties! Groetjes, Manon