Laatste voeding laten vallen, papfles erbij?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door vlinder1981, 9 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Hoi,

Ik heb al meerdere verhalen gelezen over mijn vraag maar toch schrijf ik m neer aangezien mijn zoon een andere leeftijd heeft.
    Tim krijgt 5 voedingen:
    7.30
    11.30
    15.30
    19.30
    22.30

10.00 fruithapje
    17.00 groentehapje (proberen we, lust nog niks)

Per fles 180 water + 6 schepjes = 200 cc.
    Hij heeft vanwege zijn spijsvertering speciale voeding.

Nu willen wij de laatste voeding van 22.30 laten vallen (waren al gestart om 24.00 is nu al 22.30, deze week weer vervroegen naar 22.15)

Kan ik de andere 4 flessen verhogen naar 210 water en 7 schepjes?
    Kan ik de laatste fles van 19.30, voor het slapen gaan, een papfles geven?
    Is dat aan te bevelen gezien zijn spijsvertering?
    En hoe stel ik zo'n papfles samen? (hoeveelheid en welke soort want je hebt er heel erg veel....)

Ik heb nl gelezen dat dat zwaarder valt waardoor je baby een betere bodem heeft om door te slapen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes,
    Vlinder1981

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Ja wanneer je 4 flessen wilt gaan geven mag je 4 flessen van 235 ml aanbieden, 210 ml water met 7 schepjes voeding. Evt. kun je dan inderdaad bij de laatste fles wat rijstebloem erbij doen om er pap van te maken. Wanneer je nog geen rijstebloem hebt gegeven is het goed om dit geleidelijk te doen. Eerst een schepje, om te kijken hoe het gaat, wanneer dit goed gaat kun je het evt verder per schepje uitbreiden.
    Welke flesvoeding krijgt je zoontje? Sommige flesvoedingen zijn al wat dikker van zichtzelf. Dus dat wordt nog dikker met rijstebloem erbij. Het is goed om hier rekening mee te houden met het speentje.
    Groetjes Angelique

3. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Hoi,
    Tim krijgt nutrilon omneo, deze is idd wat dikker dan normaal en geven ee met een M-speen van difrax. We zijn wel voornemens om de gewone opvolgmelk te geven ipv omneo, met 6 maanden. Of is dat niet aan te bevelen?
    Groetjes,
    Vlinder1981

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Vanaf 6 maanden kun je inderdaad gaan kijken hoe het gaat op een standaard opvolgmelk. Voor de overgang kun je dan de nr 1 en nr 2 even met elkaar mengen. Kan je zoontje even wennen en kan je zelf ook even kijken hoe het gaat.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina