Voeding bij een jaar oud uit

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkertje, 13 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    hoooihooi,

Binnenkort wordt ons meissie een jaar..

Wat wordt er meestal geadviseerd en ook gedaan kwa flesjes of melk etc.

Ons schema is nu nog zo

7:00-8:00 bambix pap wordt gemaakt met flesje 180+ 6 schepjes

9:00-10:00 fruithapje + thee of water ( meestal paar slokjes) uit rietjesbeker

11:00-11:30 boterham + flesje 180+6 dan middag slaapje

13:30-15:00 uur tussendoortje (komkommer/tomaat, soepstengel of baby koekje met over de hele middag weer wat slokjes drinken (water,thee, diksap etc..

17:30-18:00 ze Lust alles wat ze nu mag eten vaak met de pot mee!.
    +half kuipje griekse yoghurt of vanille vla (meestal griekse yoghurt)

19:00 flesje 180+6 dan de nacht in slaapt tot volgende morgen.

Nu drinkt ze met al die flesjes melk redelijk weinig overdag ze is niet zo drinkster geloof ik... wij bieden continu aan, maar vaak laat ze het uit haar mond lopen of weigert perminent haha.
    Ik weet dat het middag flesje bii de boterham er zowieso af gaat, maar hoeveel “gewone” melk geef je dan??..

Wat veranderd er nog meer??.. hoe doen jullie dat bij een 1 jarige ?? :)

Thanks voor de tipsss

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Mijn zoontje geeft ook niet zoveel om zijn voeding en vindt het prima als ik hem eens wat anders geef.
    Met 1 jaar krijgt hij gewoon melk/water/thee aangeboden en in de komende tijd vervang ik gewoon langzaam aan zijn voeding voor andere dingen.
    Hij drinkt nu bij de lunch een half flesje en daarna wat gewone melk.
    Volgens mij moeten ze vanaf 1 jaar 600ml zuivel binnenkrijgen en dat mag dus ook yoghurt, kwark ed

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik ben begonnen met het flesje tussen de middag te vervangen voor normale melk.. gewoon een bekertje.

Vervolgens die van in de ochtend naar 2 boterhammen

En in de week toen hij 1 werd, de fles van 19.00 laten vallen.

Nu moet ik wel zeggen, hij was vrij snel wat betreft flessen laten vallen. Hij gaf het ook overduidelijk aan dat hij niet meer hoefde en daarom laten vallen.

Ik heb nog geprobeerd om tussen de middag de FV uit een open bekertje te geven, maar hij trapte er niet in.. toen ik er volle melk in deed, dronk hij her wel op...

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    De fles tussen de middag was er bij ons met 10 maanden al af, die weigerde hij. De avondfles ging er met 14 maanden af en de ochtendfles (die hij hier eind van de nacht kreeg en nog even verder sliep) verviel met 17 maanden.
    Wel met 1 jaar over gegaan op gewoon volle melk.
    Ik vind dat ze nog erg veel melk krijgt, ik reken 100cc voor het toetje, dus dat is in totaal 700cc. Met 1 jaar is 300cc melk(producten) voldoende. Uiteraard geen ramp als je 100cc meer geeft, maar je dochtertje krijgt nu echt nog flink meer.
    Maar hier ons schema met 1 jaar

Rond 5.00 flesje van 150cc melk
    Ontbijt: 1 boterham en rietjesbeker thee
    Tussendoor: koekje o.i.d. met rietjesbeker roosvicee
    Lunch: 2 boterhammen met rietjesbeker volle melk (vond hij niks, melk uit iets anders dan de fles dus waren vaak maar een paar slokken om te wennen) daarna meestal nog wat thee of roosvicee.
    Tussendoor: 2 stuks fruit en beker roosvicee
    Avondeten: Zoveel mogelijk met de pot mee en wat yoghurt toe als hij wilde, maar was er niet dol op.
    Voor het slapen gaan fles van 150cc. Deze met 14 maanden weggelaten en toen voor het slapen gewoon nog even z'n rietjesbeker aangeboden dat hij kon drinken als hij nog wilde.
    Vanaf toen was hij ook wel gewend aan de melk tussen de middag uit z'n rietjesbeker dus dat compenseerde weer.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Meestal rond de een jaar gaan afbouwen. Smiddags gewoon een bekertje melk.
    Sochtends of pap (met normale melk) of brood, beetje afwisselend (nu nog steeds trouwens). En savonds gewoon de fles laten vallen. Zodra we stopten met de fles gingen ze vanzelf beter drinken overdag.

6. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Bedankt dames!..

Hier gaat haar middag flesje er ook niet zo makkelijk meer in ene dag drinkt ze hem helemaal leeg andere dag laat ze wat staan, dit is sinds begin vd week zo dus besloten om morgen de middag fles weg te laten en dus alleen een boterhammetje te geven met bijv bekertje “gewone” melk.. maar bekertje tsjaa hoe veel is dat.. ze vind melk erg lekker ze drinkt al poosje af en toe wat slokjes uit mijn glas bij het ontbijt..

Bij ons op het CB zeiden ze vanaf 1 jaar is het goed om de middag fles te laten vallen en dan indd melk te geven met 1 boterham.. rest vd flessen moesten blijven zoals we nu geven, daarom vroeg ik me af wat is nou goed en wat niet, want van het CB wordt je niet altijd wijzer haha, het is onze 1e dus alles nieuw ook...

7. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Welke pap geef jij meestal? Hier bambix 8 granen nog 8 maanden maar straks die van vanaf 12 maanden. Die wordt gemaakt met hero baby 2.. geeeen idee of je die met gewone melk kan geven, neem aan dat je eerst de middag fles afbouwt en dan pas de rest?

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gewoon havermout :) Ben trouwens van de een op de andere dag gestopt met smiddags een fles geven en op die dag ook gestopt met de fles sochtends. De avondfles afbouwen was bij het ene kind gewoon gestopt en bij de andere in een week afgebouwd.

9. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Nou we zijn nu 4 dagen bezig met stoppen met de flessen, smorgens en smiddags doet ze het super zonder fles!.. maar savonds.... niet te doen!! Zijn gaan minderen van 180 naar gelijk 120cc .. maar ze wil niet gaan slapen!.. het kan zijn dat dit een fase is dat ze niet in dr eigen bedje wil slapen, of het komt door die fles savonds, valt misschien net tegelijk samen.. wel super sneu!

Deel Deze Pagina