Schema 9 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Stephanie87, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Mijn zoontje is bijna 9 maanden.
    Ivm darmproblemen hebben wij altijd ander eet schema gehad en nu geen idee wat goed is.
    Zijn darmen worden stabieler nu door andere voeding en extra ijzer ivm bloedarmoede.
    Zijn schema is nu zo:
    8.00 fles 180 cc 6 schepjes
    9.30 pap 1 schepjes voeding 3 schermpjes Bambix op 50 cc water
    12.00 fles 180cc met 6 schepjes
    14.30 liga met diksap
    17.00 groentje, pasta vlees en fruit
    19.15 fles 210 7 schepjes, 2 rijstebloem vanille

Nu wil ik in de middag brood gaan geven en dan 150 cc melk of 120?
    Hij slaapt snachts nog steeds onrustig eigenlijk alleen rustig bij ons in bed ( waar ik eigenlijk toch langzaam wel vanaf wil en dat hij in zijn eigen bed slaapt )

Hoe is jullie schema, en wat zouden jullie veranderen of juist niet?

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik zou fruit in de ochtend geven, nu krijgt hoe zowel groente en fruit op hetzelfde tijdstip, aan het eind van de dag. Ik ben van mening dat verspreiden over de dag beter is. Verder zou ik geen diksap geven, dat is puur suiker, maar gaan voor gewoon water of bijvoorbeeld thee.

Hier qua melkvoedingen geen schema omdat ze bv op verzoek krijgt. Maar ze krijgt om 8:30 na het drinken een boterham of broodje, om 10:00 fruit, 12:00 na het drinken weer een boterham of broodje, 16:00 een tussendoortje en 18:00 avondeten met de pot mee met yoghurt toe. Ze krijgt op werkdagen (dus als ze geen live bv kan krijgen) af en toe wat water tussendoor en als traktatie pureer ik wel eens wat fruit gemengd met water tot een vruchtensapje, maar lang niet elke dag.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #3 piccolina, 27 jan 2014
    Laatst bewerkt: 27 jan 2014
    We hier zo:
    08.00 180cc
    10.00 fruit en wafeltje
    12.00 brood met beleg en water
    15.00 yogurt/kefir/kwarkgebakje met wafeltje
    18.00 maaltijd
    20.00/21.00 180cc

Hier slaapt ze 20.00-02.00 eigen bed erna bij ons tot uur of 10.00 soms. Met flesje in bed ochtend dan gelijk weer slapen vaak. Als flesje om rond 08.30/09.00 is gaan we uit bed.
    Overdag slaapt ze 1 uur 13.00-14.00 en soms 20 min voor avondeten.

Indd ik zou geen diksap geven en geen liga. De darmkrampen kunnen juist daardoor komen of verergeren. Je geeft ook veel te veel suiker dingen door de dag heen is mijn mening.
    Verder indd je verspreid door de dag melk/pap/voeding terwijl ik zou meer vaste eten fruit kwark brood etc verspreiden door de dag.
    Ik zou ook pap geven alleen op water en dan speltpap is erg mild voor buikje.
    Verder geef gewoon echt normale lunch hem ipv pap of melk.
    Geef evtueel Speltbrood of boekweit als hij tarwe niet kan etc.
    Met gezondebeleg.

Als tussendoortje beter geven:
    Yogurt, fruit, rauwkost, rijstwafel zonder zout, havermoutkoekje, kwark etc

4. Stephanie87

Ik heb biologische diksap, en dan heel iets met water.
    Hij lust geen water of thee ( ik ook niet dus zal wel van mij zijn hahaha)
    Liga moest hij gaan eten van de diëtiste! Dus die hou ik er wel in!
    Omdat hij geen soja en yoghurt mag geef ik hem fruit na de groente.
    Hij gaat nu blau bant brood krijgen omdat daar geen melk in zit en dan licht volkoren.
    Echt stukjes eten gaan we nu dus proberen, liga eet hij sinds 2 dagen zonder problemen.
    Hij heeft heel lang voedsel geweigerd ivm associatie buikpijn,
    Dan ga ik het brood proberen vandaag met minder melk:)

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier 08:00/08:30 halve boterham en 180/6
    10:00 fruit 1-2 stuks
    12:00 1-2 boterhammen met water
    13:30 fles 189/6 ( laat steeds meer staan)
    15:30 koekje, soepste pingel, fruit met water
    17:30 maaltijd som toetje erbij
    19:30 .180/6

6. Stephanie87

Oké:)
    Langzaam 1 fles minderen, dat word dan de 12 uur fles:)
    Soepstengel, koekjes, enz gaat ivm stukjes nog niet...ook pas 2 tandjes hahaha
    Dus liga 6-12 maanden krijgt hij er 1 op een dag....

Zat beetje aan dit schema te denken.
    8.00 180/6 fles met Bambix granen
    9.30 halve liga met 60cc diksap
    12.00 snee brood met soja magarine en water proberen
    14.30 fles 120/4
    17.00 groente, pasta , vlees fruit als toetje
    19.15 210/7/2 rijstebloem

De Bambix dingen ook op aanraden diëtiste ivm darmen meer op gang laten komen.
    Vind zelf met suikers erg meevallen als ik in mijn omgeving kijk en ook oplet wat hij binnen krijgt.
    Dit beetje goed schema voor 9 maanden?
    Moet pas met 3 weken weer naar kinderarts dus vandaar even hier een vraagje:) kijken of het goed is...

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Waarom geen fruit in de ochtend

8. Stephanie87

Omdat ik dat als toetje geef als variant op yoghurt,
    En omdat ik vaak het fruit om en om met groente doe anders eet hij de groente niet zo goed.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Even ter nieuwsgierigheid:
    Waarom geen bambix granen bij de eerste fles??
    Dan kun je in de ochtend wat fruit geven.
    Waarom ga je van dat 'dure' brood geven omdat er geen melk in zit, maar dan wel liga en zo geven?? Wat had de diëtiste als reden dat hij liga moet gaan eten?? (vraag ik me dan af!)
    En geef je dan ook dieet(fles)voeding?

Nou drinkt hij eigenlijk de hele dag en op het eind krijgt hij alles te eten voor die dag...
    En je kindje moet natuurlijk ook gewoon leren om groenten te eten en niet gecombineerd met fruit.

Zou het ook meer verdelen over de dag.
    Hier was het als volgt:
    6-7u fles 180/6 + bambix granen
    10u fruit
    12u brood met (room)boter + fles 180/6
    15.30u rijstwafel/soepstengel oid met water (ja ook met 2 tandjes)
    17.30u avondeten: groenten+aardappel/pasta/rijstgerecht oid
    19.30u fles 180/6

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Probeer gewoon brood bij bakker kopen bijv deze victordrissen.nl zonder tarwe lactosevrij etc.
    Wat liga betreft vind ik raar maar goed.
    Je kan ook zelf koekjes maken: havermount 5 el, 2 banaan pureren, 2 el lijnzaad. 20min 180gr
    Geef liever kookvocht van fruit ipv diksap is net zo lekker.
    Cranberryes met peren of appel of vriezer fruit. Doe mandarijnsapjes met water etc.

Yogurt/kwark bestaat heleboel ook lactosevrij of van geitenmelk.
    Verder bestaat ook amandelmelk/kokosmelk/rijstemelk wat beter us zoiezo dan koemelk. Daarvan kan je eigen kwark maken ook

Wat liga denk ik zelf dat diëtiste probeert het toevoegen zodat intolerantie minder blijft zodat darmen even langzaam aanwennen al vind ik het RAAR!

11. meelezer

meelezer Niet meer actief

Rijstebloem vanille zou ik ook niet doen. ooit een verhaal gelezen van een baby die niks anders meer pikte dan de vanille smaak. Ben je mooi klaar mee! Het is onnodig zoet. Rijstebloem wordt weer dun in de maag dus doorslapen geldt niet altijd...

12. Stephanie87

Hij heeft inderdaad ook dieet voeiding de nutramigen voor koemelkallergie.
    Ik heb gister ook droge beschuit gegeven en vind hij ook lekker.
    Vind de opmerkingen over liga een beetje overdreven.....alsof wij nooit eens wat lekker nemen, buiten dat krijgt hij een halve liga op een dag... Maar ga het nu variëren met beschuit.
    Dus ochtend fles Bambix, daarna liga of beschuit met thee of diksap, middag brood met water half 3 fles 120 savonds groente en fruit en dan laatste fles 210 met Bambix granen en 1 schepje rijstebloem.
    Vanille smaak proef je bijna niet omdat ik er veel minder in doe dan moet!

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Het idee (of althans mijn idee) bij de liga is met name dat je kindje nog moet leren om allerlei dingen te eten en dan heb ik het over groenten, fruit en brood. (alle vormen/structuren/smaken)
    Koek kun je ook nog heel je leven eten en daarom vond ik dat persoonlijk écht niet nodig op zo'n jonge leeftijd... Zo lang je dat kan voorkomen, des te beter!
    Er komen tijden dat je er echt niet meer onderuit komt en dat hoeft dan ook niet, maar voor een kindje van nog geen jaar vind ik het persoonlijk niet nodig en niks toevoegen...
    Maar dat wil niet zeggen dat anderen daar anders over denken!
    Hier was ze namelijk net zo blij met een stuk banaan of een rijstwafel oid.

14. meelezer

meelezer Niet meer actief

Niks meer aan toe te voegen. Nichtje krijgt per dag 2 bekers yokidrink en hier kan ik mijn dochter blij maken met een rietjesbeker water. Roosvicee vindt ze niet eens lekker.

15. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is net 9 maanden en ons schema is:

7.30 fles 180/6 met 2 scheppen fijne granen
    10.00 1.5 stuks fruit
    12.00 boterham met +- 125 ml karnemelk
    15.00 rijstwafel/soepstengel/liga/cracker met +-125 ml verdund sap of heel licht roosvicee
    17.30 +-200 gram warm eten met water (groente met aardappel/rijst/pasta/couscous en 2-3x per week vlees of vis)
    18.30 fles 180/6

Ik zou het vooral proberen aan te passen aan jullie eigen ritme en steeds meer nieuwe smaken en texturen uitproberen..

Deel Deze Pagina