Hai allemaal, Ik hoorde nu ook weer dat je een heleboel niet mag eten tijdens je borstvoeding... Mag je wel weer gewoon rood vlees...biefstuk e.d.? Daar verlang ik zooo naar en zou echt balen als ik dat maanden na de geboorte nog niet kan eten omdat het niet mag ivm de borstvoeding. Ik hoorde ook iets over kolen....dat dat ook niet goed is ofzo
Roodvlees eet ik gewoon! Zit ijzer in! Kool daar kan je baby kramp van krijgen, maar dat krijg ik ook als ik het eet! Ik eet eigenlijk alles (behalve dingen met citrusvruchten) en alles lijkt goed te gaan. Als ik bijvoorbeeld ui eet, dan laat hij wat hardere scheten, maar hij lijkt er verder geen last van te hebben. Ik heb ook gewoon dat soort dingen (waar krampjes van zouden kunnen komen) ook tijdens de zwangerschap gegeten.
Ik eet ook echt alles hoor nu ik borstvoeding geef. Alleen met bepaalde groenten en citrusvruchten moet je even opletten of je kindje er geen krampen van krijgt. En als je kindje een voedselallergie krijgt/heeft, moet je op dieet, maar dat komt haast niet voor.
Gelukkig maar.....is denk ik het eerste wat ik eet na de bevalling...een heerlijke biefstuk...en een stokbroodje met filet american en uitjes...jummi jummi! Thankssss
hmmm, gelukkig! ik heb hier al geroepen dat mensen alleen op kraambezoek mogen komen met een broodje rosbief! ik zei al: 26 oktober zit in aan de rosbief, hmmmmm (nu maar hopen dat ze niet tot de 42 weken blijft zitten)
Hmmm. deze gedachten had ik bij mijn dochter ook. Stuurde mijn man voor biefstuk naar de winkel.. Doe maar een lekkere grote hoor! komt hij terug met DUITSE BIEFSTUK... dat soort van gehakt achtige iets wat ze biefstuk durven te noemen....... ohhhhhhhhhh ik kon zijn nek wel omdraaien! 9 maanden gewacht op biefstuk, mag het eindelijk weer komt hij aan met iets anders...
Ik heb juist de tip gekregen om dat nu tijdens de zwangerschap gewoon lekker te eten, dan wennen ze er al vast aan en kunnen ze er bij de bv beter tegen. Natuurlijk moet je wel alert blijven en als een kindje er echt last van heeft je dieet aanpassen, maar het kan ook gewoon goed gaan.
hihihihihi jaaa dat zou ook een actie voor mijn mannetje zijn Leg er wel een in de vriezer....zodra de weeen beginnen gelijk de biefstuk eruit halen hahahahahahaha
haha, ja zo'n gehaktburger... Mijn liefie zou dat ook kunnen doen, en dan heeeeeeeeeel sip kijken als ik (vol van hormonen) er iets van zou zeggen. Dus ja...vriezer is een goede optie.. Maar biefstuk mis ik niet echt, alleen bij uiteten... maar een broodje rosbief.....kwijl
Geen alcohol, drugs of sigaretten en matig met caffeïne. Verder mag alles! En dat heb ik al die tijd ook gedaan hoor! Heb me in de kraamweek lens gegeten aan likkepot mmmmm elke dag wel 6 boterhammen. Geniet van de biefstuk straks he dames!
En dat is nou juist wat ik wel als advies kreeg. Idd geen alcohol,sigaretten etc. Ik heb tijdens mijn zwangerschap alles gegeten ook gekruid eten en citrusvruchten. Nu eet ik ook alles en Marijn reageerd alleen op aardbeien. Helaas voor mij dus.
Hihi, die biefstuk smaakt zo lekker na de bevalling. Gelukkig kan ik mijn man om een boodschap sturen. Sterker nog, hij deed het helemaal op eigen initiatief. Hij ging naar de (keur)slager en vroeg om de beste biefstuk die er was. Zegt die muts (een zaterdaghulp denk ik): wilt u dan kogelbiefstuk? Maar mijn man wist wat hij wilde en toen de slager erbij gehaald werd heeft hij het voor elkaar gekregen; de lekkerste malste biefstuk die ik ooit heb gegeten! (oké, misschien nog wel eens, maar hij was toch wel extra lekker omdat manlief het geregeld had)
Hehehe... Een vriend van ons kwam de ochtend na de bevalling om 8.30 (Jelle is om 01.00 geboren) aan met het beste kraam cadeau wat ik gehad heb... Een pond biefstuk van de keurslager! Heeeeeeerlijk! *kwijl*